Keha

Kolm dieediviga, mis kaalu alandamise asemel kergitavad seda (1)

Õhtuleht.ee, 14. juuni 2017, 14:05
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui sa oled pidanud meeleheitlikult dieeti, kuid kaalunumbrid ei alane, pigem vastupidi, teed sa tõenäoliselt tõsiseid vigu. Mõned neist võivad kaalu alandamise asemel seda hoopis kergitada.

Kolm kõige levinumat dieediviga pani kirja Healthy Food.

Samal teemal

1. Sa usud, et hilisõhtune näksimine kergitab kaalu. See on nüüd küll üks suurimaid müüte. Tegelikkuses on teadlased leidnud, et kui inimene jagab oma toidukorrad ära päeva peale, ei kergita ka hilisõhtune näksimine kaalu. Tõsi, õhtune näksimine nõuab tarkust ning kaloririkkad toiduained sel ajal põske pista ei passi.

2. Sa usud, et ekstreemsed madala kalorsusega dieedid aitavad kiirelt kaalu alandada. Kui sa tarbid vähem kaloreid, kui keha vajab, väheneb ka ainevahetuse kiirus. See tähendab, et sellises olukorras on kaalu alandada keeruline. Kõige hullemad on dieedid, mis tähendavad päevaselt vähem kui 1200 kalori söömist.

3. Sa usud, et kõik kalorid on samaväärsed. Vale puha, meie keha eristab erinevaid kaloreid ning inimese keha vajab kolme tüüpi kaloreid: süsivesikud, proteiini ja rasv. Kuna igaühel on oma funktsioon, on ka nende õiges koguses söömine oluline. Kui sööd liiga vähe proteiini ja liiga palju süsivesikuid, ei suuda proteiin oma funktsiooni täita ning süsivesikud muudetakse rasvaks (viiakse rasvarakkudesse). See suurendab omakorda kehakaalu, vähendab lihasmassi ja nõrgendab immuunsussüsteemi.