Hea nõu

Joo vett ja piima ning puhka ehk seitse nippi, kuidas pohmellist üle saada (36)

Õhtuleht.ee, 24. juuni 2017, 10:09
Joo piima!Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui eile kadus enesekontroll ja täna piinab kassiahastus, on see lugu just sulle. Siit leiad seitse kasulikku nippi, millest pohmelli korral abi oodata ning ka soovitusi, mida vältida, et olukord hullemaks ei läheks.

* Ära joo peale! Kõige lihtsam pohmelliravim on alkoholist loobuda. Kes seda ei suuda, võiks järgmisel jubedal hommikul vähemalt uutest alkoholikogustest eemale hoida, soovitab portaal Health. Alkohol leevendab pohmellinähte ajutiselt – kui ravid seda kangema kraamiga, on järgmisel päeval veelgi kehvem olla.

Samal teemal

* Ära õgi rasvast toitu! Kuigi levinud arvamus on, et pohmakahommikul aitab rammus eine, võib sellest hoopis kõrvetised saada. Meedikud soovitavad hoopis kergestiseeditavaid süsivesikuid, nagu röstsai või müsli. Samuti on oluline palju juua, aga mitte alkoholi.

* Unusta aspiriin! Pole sugugi hea mõte sellega pärast kõva joomingut pohmellipeavalu leevendada. See võib piinatud seedeelundeid veelgi rohkem ärritada. Samuti on igasuguste spetsiaalsete pohmakaravimite asemel mõistlikum end turgutada pigem multivitamiinidega.

* Ära mine sauna! Higistades kaotad veelgi enam vedelikku, samuti võib kuumal saunalaval passimine normaalset vereringet ohtlikult muuta: pohmellis saunatajaid ähvardavad vererõhu drastiline langus ja südame rütmihäired.

* Hoidu kohvist! Kofeiin ahendab veresooni ja kergitab vererõhku, süvendades sellega pohmakasümptome.

* Puhka! Kuigi kerged harjutused võivad pohmellihommikul veidi virgutada, oleks kõvemast trennivihtumisest mõistlik hoiduda. Keha vaevleb pärast pidutsemist niigi vedelikupuuduses. Kõige arukam on aeg maha võtta ja kehale puhkust anda. Eriti hea, kui sul oleks võimalik peojärgne päev lihtsalt maha magada.

* Joo vett ja piima! Vesi, kuid eriti piim teeb su olemise tunduvalt mõnusamaks. Klaas piima enne uinumist vähendab vedelikupuudust ja tõstab veresuhkurt. Ka ei aja piimajoomine nii palju pissile kui vee kaanimine, seega saad rahulikumalt magada.