Sai sisaldab rohkesti rafineeritud süsivesikuid, mis tõstab insuliini taset kehas ja soodustab seeläbi põletike teket.Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 26. juuni 2017 14:35
Krooniline põletik on tuntud mitmete enneaegse surmaga lõppeda võivate tõbede põhjustajana. Näiteks diabeet, südametõved, Alzheimeri tõbi ja insult on haigused, mille teket põletikud soodustavad. Sestap tuleks enda säästmiseks iga päev teha teadlikke valikuid ning põletike vältimiseks visata oma menüüst välja need kuus asja.

1. Sai sisaldab rohkesti rafineeritud süsivesikuid, mis tõstab insuliini taset kehas ja soodustab seeläbi põletike teket, kirjutab Healthy Fit Lifetime. 2012. aastal ajakirjas Journal of Nutrition avaldatud uuringu andmetel väheneb saiasöömise lõpetamise järel põletike risk tugevalt.

2. Lehmapiim sisaldab laktoosi ja valke. Paljud inimesed on aga laktoositalumatud ning lehmapiima joomine soodustab põletike mitte paranemist.

3. Frititud toidud. Kõrgel temperatuuril õlis valmistatuna tekivad toidus ained, mis kehale sugugi ei meeldi.

4. Taimeõli. Mitmed õlid sisaldavad põletikke sisaldavaid aineid. Püüa õlide seast valida tervislikeim, näiteks oliivõli.

5. Alkoholi põletamiseks peab keha tegema palju ülemäärast tööd, samuti jõuab alkoholist kehasse mitmeid kahjulikke toksiine, mis kahjustavad ennekõike maksa.

6. Poolfabrikaadid on äärmiselt kehavaenulikud ning põhjustavad neis peituvate ainete tõttu kehas tõsiseid põletikke.