Hea nõu

Kuidas seljavalust ilma tablettideta vabaneda? (1)

Silja Paavle, 3. juuli 2017, 09:39
Foto: PantherMedia / Scanpix
Seljavalu on maailmas üks laiemalt levinud probleeme, mida tundes ei pea ilmtingimata valuvaigisteid neelama – sellest võib lahti saada ka üsna lihtsate nõksude abi.

1. Tee regulaarselt trenni. Igapäevane treening vähendab lihaspinget ja põletikke ning aitab tugevdada ka seljalihaseid.

2. Hoia kehakaal kontrolli all. Ka väike kaalulangetus võtab alaseljalt koormuse.

3. Jälgi, kuidas istud ja astud. Tundide kaupa laua taga tööd tehes kasuta kas sirge seljatoega või alaselga toetavat tooli. Kõndides hoia pea püsti ja kõhulihased sees.

4. Ära suitseta. Jah, see mõjutab ka su selga – see vähendab toitainete voogu selgroolülidesse ja suurendab seljavalude riski.

5. Vali seljasõbralik kott. Kui kannad kotti üle õla, eelista seda teha diagonaalselt – nii jaotad raskuse paremini ning vähendad õla ja seljalihaste koormust.

6. Tõsta raskusi targalt. See tähendab, et tõstes kõverda põlvi, mitte selga. Ja üleüldse hoopis lükka raskeid asju.

Samal teemal

16. oktoober 2017, 11:20
KUI SELG VALUTAB: kuula keha, liigu palju ning vali õige kontorimööbel
17. juuli 2017, 16:00
Kuus treeningviisi, mis valutava seljaga inimestele ei sobi
21. juuni 2017, 13:30
ÕUDNE: kas sa tead, mida stress su kehaga teeb?
21. juuni 2017, 12:40
Milliseid tervisetooteid leiab tehnikapoest ning millele neid ostes tähelepanu pöörata?

1 KOMMENTAAR

a
Andres 3. juuli 2017, 11:51
"Tee regulaarselt trenni". Erilist treeningut polegi vaja. On lihtsad hoideasendi harjutused, näiteks hommikvõimlemise ajal/asemel ja need tõepoolest aitavad. Aga neid ka ei viitsi teha. Aga raskuste tõstmine vales asendis "tapab" selja.