Uudised

Perearstide selts: koolidel pole õigust nõuda õpilaste terviseandmeid (19)

LISA KOMMENTAAR

ATamm7. august 2017, 01:13
Õige, ja eriti koolitarkusi pole õigust nõuda, mis see kooli asi on, kui mina ei õpi ega koolis käi. Kui meeldiv on elada anarhismis. Nüüd veel loodan, et asi läheb adminni juurde tuulutamisele.
haigekassa6. august 2017, 17:18
nõuab ,et lapse tervisekontroll perearsti poolt oleks teostatud teises,viiendas ja üheksandas klassis.Kooliõe poolt -esimene ,kolmas ,seitsmes ,üheteistkümnes klass .Kooliõde peab teavitama lapsevanemat perearsti läbivaatusest -see oli ilmselt see paber.Võimalus ka e-kooli kaudu teavitada.
Aga 6. august 2017, 10:39
koolidelt on õigust nõuda, et nad teie lastega igas olukorras toime tuleksid. Kas seda pole kergem teha, kui igasuguste võimalike intsidentide põhjused teada?
ey17. august 2017, 13:21
Asendame sõna "koolidelt" sõnaga "töökohal" või "riigil" ja asendame jupi "teie lstega" sõnaga "teiega" või "töökaaslastega" või "kodanikega" ja saamegi aru, et oleme totaalse kontrolli all ja kõik meist on kõigile teada ja noh...oleme venemaal tagasi ühesõnaga...nõukaajas...ja me juba liigume sinnapoole täiega...
Koolijuht6. august 2017, 07:55
Hakkab jälle pihta! Kuidas on võimalik kiiret abi osutada või pole siis meie asi? Tule taevas appi!
ey17. august 2017, 13:23
Kiiret abi teostab kiirabi ja ta saab teada vajalikud terviseandmed ja üsna ruttu....
erinev lähenemine6. august 2017, 00:53
jah, õpetajani võib selline teave jõuda vaid lapsevanema loaga. Kuid kooli medõde peaks teadma õpilaste terviseprobleeme, et võimalike probleemide korral adekvaatselt reageerida. Kummaline, et eesti perearstid selles osas soomlastest täiesti erineval seisukohal on. Soome koolides on kooli med õdedel väga palju tegemist õpilaste erinevate probleemidega ja samuti suhtlevad soome kooliõed vajadusel (ja seda juhtub igapäevaselt ) otse lapsevanematega . Kellel allergiline reaktsioon, kellel korduvad peavalud, kellel mingi trauma-kõike klaarivad kooliõed. Diabeetikute ja anafülaktilise (eluohtliku allergiahoo) reaktsiooni riskiga õpilaste hädaolukorra ravimid on soome koolides nii kooliõe kui õpilase klassijuhataja jaoks kokkulepitud kohas kapis alati valmis. Jne, jne. Selle süsteemi toimimine eeldab meditsiinitöötajate omavahelist koostööd ja infovahetust. Aga miks mul on tunne, et tegelik põhjus eestis teisiti toimida peitub riikliku haigekassa ja perearstide vahelistes lepingutes . Lõpuks on alati kõige taga .. raha.
Soomes on teave6. august 2017, 11:57
ainult kooli med.töötajale teada. Kõigi lastevanemate allkirjastatud loa alusel. Teised keegi infole lähedale ei pääse. See tähendabki med, töötaja ja lapse konfidentsiaalsust. Alati, kui infot on vaja anda teisele arstile, küsitakse selleks eraldi vasutava isiku allkirjastatud luba. Kooli personalil pole andmete juurde asja, veelvähem mingi kooli netilehel.
kurva kogemusega5. august 2017, 10:57
Need vanemad, kes varjavad õpetajate eest laste haigusi põhjendusega, et need on privaatsed isikuandmed, loovad reaalse ohu kõigepealt oma lapse jaoks. Mida teeb õpetaja matkal või spordiüritusel, kui laps näiteks hingamisraskustega kokku kukub, aga õpetajal pole aimugi, et laps põeb astmat ja koormust ei talu? Kui vanem pole lapsele tasku pistnud ka esmaabivahendit (astmapiipu), millest oleks abi? Või on mingi ravim või abivahend lapsel siiski taskus, aga poolteadvusetu laps pole seda suuteline leidmagi. Õnneks on tänapäeval olemas mobiiltelefonid, aga lapse elu on ju abi saabumiseni ohus lihtsalt seepärast, et lastega tegelejaid pole õigel ajal teavitatud lapse terviseprobleemidest ja tervisekaardi andmed ei jõua nendeni, kelleni otseselt peaks.
ey (kogemusega)17. august 2017, 13:24
Olen sellise lapse vanem ja lapsel oli kaasas astmarohi alati ja seda teadsid vajalikud inimesed..ja tegelikult ka tema klassikaaslsed...viimased juba lapse enda soovil.
Sellise info jagamiseks on lapsel....lapsevanem!
õpetaja5. august 2017, 08:57
aga kuhu jääb siis koostöö?, loomulikult pole koolil vaja teada pisiasju, aga üldjoontes peaks ikka kooliarst teadma... sageli on vaja kehalises ju eriprogramme, õpiedutuse võimalikud põhjused jne jne
mari5. august 2017, 07:52
Järelikult ei saa õpetajatelt nõuda mingit erikohtlemist haige lapse suhtes.
amerikanismid4. august 2017, 18:03
Ärge minge aina totramaks ja totramaks, ametid ja organisatsioonid! Hakkan varsti vene aega taga nutma,kus inimese asjad olid ikka normaalsed!
4. august 2017, 17:04
Peagi keeratakse see isikuandmete kaitse absurditeater nii üle, et ka arst ei tohi patsiendi terviseandmeid näha.
Koolidel pole õigust , 4. august 2017, 15:27
järelikult pole ka kohustust last kaitsta, elustada jne
õpetaja4. august 2017, 15:26
Ühest küljest õigus, aga teisest küljest-kui lapsega midagi juhtub ja on vaja kiiresti õigeid otsuseid vastu võtta, siis kes vastutab,
Seadus4. august 2017, 15:01
Riik võiks siis vastavas seadusandluses ka muudatused teha https://www.riigiteataja.ee/akt/129082013018
Emps4. august 2017, 14:54
Just minu mõte,kui eelmine õppeaasta kooliõde andis paberi,millega tuli perearstile minna ja arsti poolt täita..Mõtlesingi,et kas lapse andmed polegi seadusega kaitstud.Kui lapsel on eluohtlik haigus astma,diabeet,epilepsia siis ok.Sest kiire abi päästab lapse.
ey17. august 2017, 13:27
Tõsi..kiire abi päästab...lapsevanema info koolile. Üks telefonikõne...e-mail..märkus päevikusse..paber lapsega kaasa...midaiganes! SEE ongi abi, et lapsel on lapsevanem kes teavitab kooli olulistest asjadest. Lapsevanemal on iseseisvalt õigus teha palju...ka vajadusel kehalise kasvatuse koormuse vähendamist soovida jne. jne. Ilma arstita. Ja kui pole nii...siis ehk keegi teavitaks, et KUS KOOLIS siis nii pole võimalik?