Eesti uudised

Tormiline suhe viirust varjanud mehega muutis kahe lapse ema elu alatiseks

HIV-positiivne naine: „Elu kibedaimad pisarad valasin laste mänguklotse kokku korjates…“ (93)

LISA KOMMENTAAR

Miks?17. august 2017, 03:15
Miks Eestis ei saa inimesi teadliku HIVi nakatamise eest kohtusse kaevata? See naine võiks seda teha kindlasti!!
inimkonnale16. august 2017, 01:55
http://www.piibel.net/#q=Srk%2030Jeesus Siirak 30:Tervisest
14 Parem olla vaene, kes on terve ja tugev,
kui rikas, kellel on haige ihu.
15 Tervis ja heaolu on parem kui kogu kuld
ja terve keha on parem mõõtmatust rikkusest.
16 Ei ole paremat rikkust kui ihu tervis
ja ei ole suuremat rõõmu kui südame rõõm.
17 Parem surm kui kibe elu,
igavene puhkus on parem
kui pikaldane haigus. Rõõmust
21 Ära lase oma hinge kurvastada
ja ära vaeva ennast oma mõtisklustega!
22 Südame rõõm on inimesele eluks
ja rõõmsameelsus pikendab mehe elupäevi.
23 Armasta oma hinge ja tröösti oma südant,
ja hoia kurbus enesest eemal!
Sest kurvastamine on paljusid hukanud
ja sellest ei ole midagi kasu.
24 Kadedus ja viha lühendavad elupäevi
ja mure teeb enneaegu vanaks.
25 Helde ja toidust rõõmu tundev süda
kannab hoolt oma roa eest.
Tex15. august 2017, 19:26
Kurb kuulda.. jah.
Aga pean lisama, et elu pole veel läbi. Kaugel sellest. Võta enesele eesmärgid, millele edasis elus pühendud. Tänapäeval osatakse ravida immuunsuspuudulikkust juba üsna efektiivselt. Pealegi arvan, et varsti osatakse seda kuni viirusekandja täieliku tervenemiseni.
ain15. august 2017, 19:06
Kahju14. august 2017, 22:44
Enne seksi õptakse inimest kaua aega tundma, mitte ei minda puberteediealistele omasel kombel juba peale paari kohtamist asja tegema. Täiskasvanud inimesed võiksid niigi palju mõistlikud olla, et seks on tõsine asi, mitte peotäis sente, mida igaühele kübarasse loobitakse.
seksida võib15. august 2017, 11:22
aga enne peaks niipalju mõistust olema, et teha kindlaks kas partneri tervis on korras. Või kasuta kondoomi. Täiskasvanud inimene peaks teadma, mis need on ja kust saab.
seks15. august 2017, 13:57
on mõtlemise asendustegevus...
Liina15. august 2017, 19:55
Kuidas selliseid asju küsida?
Eino Taruk14. august 2017, 19:20
Ärge maanduge voodisse inimesega kellest te midagi ei tea peale naeratuse...
Teadmatus14. august 2017, 16:52
Kallis Õhtuleht!
Kõigepealt on väga tore muidugi, et selle loo tasuliseks muutsite: probleemist mis on Eestis väga teravalt üleval.
Teiseks olete selle artikliga pannud kohe mitu stereotüüpi tööle, mis ei vasta tõele ja mille kohta on keskmisel eestlasel ilmselt teadlikus väga madal.
Kui antud meesterahavas oli HI viiruse kandja, aga kasutas ARV ravimeid, siis langeb ta viiruskoormus määramatuks ja võimalik temast nakatuda on olematu. Ainult juhul, kui antud mees ei kasutanud rohtusid igapäevaselt või vältis nende kasutamist võis ta olla nakkusohtlik oma partnerile.
Enamik kroonilisi haigusi on hullemad kui HI-viirus. Praegult on rohtudel minimaalsed kõrvalmõjud ja nende igapäevasel kasutamisel on viirus mitteaktiivne inimese kehas.
niisama lugeja14. august 2017, 17:35
Viirus ei saa olla mitteaktiivne kehas. Viiruse arvukuse tase veres saab olla madal. See ei tähenda, et ARV ravimeid võttev inimene ei oleks nakkusohtlik! Kui loll saab veel olla, ma lihtsalt ei usu seda teksti mis kirjutatakse! Kui sa võtad ARV ravimeid ja seksid valimatult uskudes mingit teooriat, et sa oled "viirusevaba", lähed sa tahes tahtmata varem või hiljem vangi!
matilda14. august 2017, 12:37
Issand, niipalju hala tühja asja pärast, mul on mitu korda hiv olnud ja kogu bukett teisi suguhaigusi ka, aga näe- elan kõikide kiuste!!!
Mileina Jõgi,Harjumaalt14. august 2017, 12:22
Püha taevas!!Loen siin neid komme ja paneb mõtlema,kes te olete?Kas olete puhtad,kui Savisaare prillikivid??Need,kes siin moraalijungrid on-on tegelikus elus kõige räpasemad.Kirjutas ju see ema selgelt oma suhet,mis kaugeltki ei kestnud ühe öö võrra.Olen kindel,et see ema kasutas ka kondoomi alguses ja kui suhe oli ikka nii romantiline ja veenev,siis iga naine pikapeale jätab kondoomi kõrvale.Veaks seda lugeda ja pahaks panna ei saa.Kas teadiski see mees,et on viirusekandja,võib olla teadis,võib olla mitte,kas teie,kommeneetijad teate,kindlasti mitte.Sõimata siin ei ole küll ilus,isegi väga inetu.Olles ise meditsiini inimene tean ja oskan õelda,kui palju nakatuvad tänapäeval ka pikas suhtes olevad paarid,abielupaarid ja kuidas Te seda käitumist siis nimetaksite??Rohkem on seda viirust paarisuhetes ja narkomaanidel.Siit tekib ju küsimus,Teie,kes te siin nii alatult vingute selle üksikema kallal ja jagate õpetyssõnu,küsiksin,kas Teie olete oma suhtes nii kindlad ja äkki on ka teie hulgas seda viirusekandjat??Küllap nii ongi.
eelmuthh14. august 2017, 11:58
Loll on siin naine kes ei nõudnud kondoomi.See jutt on siin hale naljakas.Milleks need riiklikud kampaaniad ajalehtedes ja tänava plakatitel a´´la" Turvaline seks on moes.Kasuta kondoomi"
Kat14. august 2017, 15:51
Kas sa roosi ka läbi gaasimaski nuusutad?
Scaramanga14. august 2017, 10:41
üksikemad = seksi ja linna printsesside põlvkond !
Noh14. august 2017, 11:01
"Seks ja linn" on ehk ekstreemum, "lugu kolmest prostituudist ja nende emast", nagu pseudointellektuaal Brian Griffin ütles... Ikka juba nõukaajal oli siinmail üksikema päris tavaline.
huvitav14. august 2017, 11:39
ja kes neid on üksikemadeks teinud
kes14. august 2017, 12:16
15. august 2017, 02:09
Olematud isad muidugi
14. august 2017, 10:39
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
see kampaania õigustab14. august 2017, 11:41
salajastel andmetel meil kolmandik HIV-iga nakatatud,edu igasse peresse
Üsna tabav14. august 2017, 10:28
"Kas te seletaksite mulle, mida need hobuste võidujooksud annavad?" küsib juhuslikult hipodroomile sattunu vanalt kalalt.
"Hobune, kes esimesena finiši-joone ületab, saab auhinna," vastab vana olija.
"Ah nii? Aga mis asja need teised seal siis ringi sebivad?"
Kristi14. august 2017, 10:21
Kui on tõesti ilusti alanud justkui täiuslik suhe, siis naine ütlebki, et kallis nii kau akasutame kondoomi, kui oleme mõlemad jõudnud arstil käia ja tuua tõendi, et oleme kõigist sugulisel teel levivatest haigustest priid! Kui inimene tõesti sind armastab, pole see mingi takistus- mõlemad ju tahavad 100% kindlad olla, et alustavad suhet terve inimesega või ei taha? Jah on küll korralik naine, 2 lapse ema jne, ei joo, ei suitseta...aga mingil põhjusel ta oma eelmisest kaaslasest lahku läks ju. Äkki teda peteti? Ja siit algabki lumepall pihta...mees pettis- keegi (ka see õnnetu naine mitte?) peale petjamehe ei saa teada, kas ta kasutas kondoomi või mitte ning missuguste eluviisidega oli see, kellega peteti jne...Ja kui sinda tõesti uus kaaslane armastab, kiirustab ta ise arsti juurde, et saada vastused ja lõpetada see "ebamugav" kondoomiga seksimine- kõik enda teha! Olen ise just nõnda talitanud nii eelmise elukaaslase, kui ka oma abikaasa suhtes ja mitte üks neist ei pööritanud silmi- vastupidi, kiitsid mind, et ma nii taibukas olen ja tõepoolest tunnistasid, ega nad ise sellepeale poleks tulnud...kuigi peaks, iga suhte lõpus!
naine14. august 2017, 14:00
Koondoom ei kaitse poolte suguhaiguste eest. Need tekitajad, ( HPV, Herpes , klamüüdia jne.) mis asuvad suguelundite ümbruses oleva naha pinna, l nakkuvad ka kondoomiga, kui nahk on vigastatud. Lisaks veel mittetavaseks, mida on promotud juba aastaid, kuigi nakatumine on 30% tõenäolisem
Ja siis?14. august 2017, 15:46
Ikkagi parem seksida kondoomiga, kui ilma selleta, ma leian. Vähemalt nii kaua, kui mõlemad on testitulemused kätte saanud. Isegi, kui üks avastab, et on viimase lahkuminekuga saanud kaasa "kingituse" mõne ebameeldiva haiguse näol, ongi aus sellest kohe oma uut kaaslast teavitada ning asuda ravima! Ka minu günekoloog on alati soojalt soovitanud peale elukaaslasest lahkuminekut kindlasti teha kõik testid, esmalt ikka enda tervise ning rahulolu huvides!
Triin14. august 2017, 16:31
Nõustun Jasiisiga- isegi kui lahkuminek ei ole toimunud petmise tõttu, oleks hea enda rahustuseks need testid tõepoolest teha. Kui inimesed teaksid, kui palju petmisi (just üheöö suhte näol, a laa firmapeol kogemata, täis peaga juhtus..., kui mees unustas oma abikaasa ja laste olemasolu) on juhtunud õnnelikus suhtes, mis ei tulegi kunagi välja! Aga sellest 1 korrast võib nakkuse saamiseks täiesti piisav olla. Kes see täis peaga ja pehme keelega kondoomi hakkab otsima?
14. august 2017, 14:01
Koondoom ei kaitse poolte suguhaiguste eest. Need tekitajad, ( HPV, Herpes , klamüüdia jne.) mis asuvad suguelundite ümbruses oleva naha pinna, l nakkuvad ka kondoomiga, kui nahk on vigastatud.
no ära...15. august 2017, 09:59
...siis kasuta kondoomi, mis sa huilgad siin, et ei kaitse :D Kui ka poolt ehaiguste eest kaitseb, on parem kui mitte midagi.
See lugu14. august 2017, 10:09
vaginaalne vahekord14. august 2017, 10:04
nakatumise tõenäosus on vast 2%, ebaõnn mis muud. Saab rohud peale ja elab nagu enne.
Iseenesest14. august 2017, 10:28
on nakatumise tõenäosus veelgi väiksem, mingi 0,08% jäi kusagilt meelde, aga see oli koos kõigega, st ka tervete partneritega; HIV-positiivsega suheldes ikka oluliselt suurem.
wv14. august 2017, 09:17
ei tasu alla anda...ja elada edasi ... sell haiguse kätte sa ei sure ja näed lapselapsi ka ..mõne aasta pärast on sellel ravi olemas..edu sulle ja pea püsti
. . .14. august 2017, 10:08
Said aru küll mida ta soovitas!
vanasõna14. august 2017, 09:42
Lootus on l.o.l,l,i,d.e lohutus!
Millegipärast pole seda ravi leitud 34 aasta jooksul, mil see viirus esmakordselt isoleeriti. Ja vastavat probleemi uurima asuti. Ja sina kohe täpselt tead, et see juhtub "mõne aasta pärast"? Millest selline optimism? Oled selgeltnägija või?
P.S. Mõnele haigusele ravi ilmeslt ei leitagi. Näiteks marutaudile on otsitud ravimeid juba ajandeid, kuid tulutult. 130 aasta eest töötas Louis Pteur küll välja immuunsus tekitava vaktsiini. Kuid ravida ei osanudseda haigust temagi ja seda ravi pole leitud seniajani. Haigestumine lõpen 100% traagiliselt.
mnjahhh...14. august 2017, 10:06
marutaud on ravitav juba kaua aega...
Sama14. august 2017, 10:30
vaktsiiniga ravivadki, aitab, kui kohe alustada jõuab.
to mnjahhh14. august 2017, 10:33
See oleks küll superuudis! Kus ravaisutuses siis neid marutaudihaigeid teerveks ravitakse? Loe ikka teatmekirjandust, vaata kas või Wikipeediatki. See, kes juba haigestub, kellel ilmnevad haigusesümptoomid see on paratamatult hukule määratud. Meditsiinikirjanduses mainitakse ainult ÜHTEAINSAT juhust, kus Inglismaal olevat õnnstunud haigestunud tütarlast päästa (teda pures viirusekandjast nahkhiir). Paljud raviasutused on üritanud seda ravimetoodikat korrata, kuid minu teada pole see kellgi teisel veel õnnestunud.
Alates 1885.a. on olemas küll Louis Pasteuri vaktsiin. Mis tekitab immuunusut, kui puretut ja nakkuse saanut on mõne päeva jooksul vaktsineeritud. Enne haigestumist. Aga juba haigestunut kahjuks päästa ei õnnestu.
See on praktiliselt ainuke haigus, millest pole pääsemist. Tee vahest haigestumise ning alles viirusesse naktumise vahel.
vist Louis Pasteur14. august 2017, 11:43
vanasõna14. august 2017, 09:01
Hoia end ise, siis hoiab sind ka jumal!
Kui unustatakse elementaarne ettevaatus ning võimalikud riskid, siis tuleb kõigepealt ikka iseennast süüdistada.
Eee...14. august 2017, 09:43
Jah, kondoom on kohati ebamugav, aga kuna mehelt naisele levib HIVi-viirus ikka üsna 100%-lähedaselt, peaksid tüdrukud seda siiski tõsiselt võtma.
vanake14. august 2017, 14:40
kahjuks kondoom ei hoia haigust ära, sest enamasti pannakse see vaid peale ja võetakse maha ... aga naudingu ajal kõik mahlad segunevad ikkagi. võib hoida raseduse ära. kubemed ei tohiks puutuda kokku, kummirõngas peab jääma ohutusse kaugusesse. heast seksist on asi kaugel, pigem nagu katse kemikaalidega. hoiduge juhuslikusest. hinnake püsivat suhet ja püsige selles.
Jeee14. august 2017, 15:18
vahekord ei ole vereülekanne, vereülekandega levib 100%, vaginaalse vahekorraga kindlasti mitte, see % on ikka 100x väiksem, aga kondoomi kasutage muidugi
Kodanikuna14. august 2017, 09:00
nõuan, et igasugused perverdid ja haiguste kandjad olgu nimeliselt avalikustatud.
Eks 14. august 2017, 10:02
need mesijutuga perverdid töökeskkonnas, pidudel ja mujalgi üksikemadel ja abielunaistel e ligi ajavad. Ja nii paljud lähevad selliste libedikke õnge.
Siiski14. august 2017, 10:27
paar kondoomi käekotis ei tee kellestki veel prostituuti, sihukese asja häbenemine tuleks otsustavalt lõpetada.
14. august 2017, 10:59
ärge minge siis õnge
14. august 2017, 12:00
aga kes siis keppi teeb
14. august 2017, 23:07
ega kondoomi ei peagi häbenema, lõtva kummi ja rumalust peaks häbenema. aga jah, tänapäeval on nii, et korralikul tüdrukul alati kondoom kotis...
tulin ütlema,14. august 2017, 08:53
et õhtalehte ei kannata peale saagimi tulekut enam lugeda.
...14. august 2017, 09:47
Kahjuks olen nõus, lasen vehal hommikul veel pealkirjad üle, aga nii mõttetud artiklid, et lugema ei hakka enamusi neist enam.
no siis on hästi14. august 2017, 08:40
kui õnnelik olid/oled.
ei maksa halada, kui ise õnnetusse jooksid.
vanasõna14. august 2017, 09:03
Ettevaatus on tarkus ema!
Omad visad peksavad!
irooniliselt14. august 2017, 10:47
Mis siin valet oli? Olnuks ettevaatlik ja kasutanuks kondoomi, siis poleks midagi hullu juhtunudki.
irooniliselt14. august 2017, 10:50
)lmselt kuulub siis nüüd ka sõna k,o.n,d.o.o,m keelustatud tabusõnad hulka. Otsejoones läks modereerimisele. Kui nii võtta, siis polegi eriline ime, et inimesed neid keelatud "".tabusõnu ei teagi ja seetõttu ka selliseid asju osta ning kasutada ei mõista.
...14. august 2017, 08:34
See on Seksuaaltervise liidu ja tervishoiuministeeriumi tegemata töö tulemus, kus on lastud propageerida mitmesuguseid seksiviise, kus kondoomistki suurt abi ei ole. Riskikäitumisest rahvast ei teavitata ja noortel tekibki väärarusaam turvalisest seksist.
jj14. august 2017, 08:33
Oled vava-aja inimene, kui jätad seksivõimaluse kasutamata. Naine, sa ju ei kulu!
naine siit14. august 2017, 08:32
Kas Terviseamet peab andma soovitusi, et iga juhututtavaga amelema pole mõtet minna. Äkki oleks asjalik hoopis nõuda armastama hakanud mehelt , et ta enda tervise ära kontrolliks, lapsed on vaja ju naisel üles kasvatada ja seda tänapäeva tingimustes, kui palju haigusi liikvel. Kas pole imelik mitme lapse emana arvata, et juhututtav on just see mees, kes ....ahmaeiviitsi moraali lugeda.
...14. august 2017, 08:30
Kas riigil peaks sellega asja olema? Vist ei pea. Võta või Õhtuleht. Kõik asjalikud artiklid on tasulised. Kui sul raha napib, siis saad siit Õhtulehest tasuta ainult seksi. Kas väikeses Eestis tõepoolest ei jätku Maajast, pornoajakirjast, kjust igaüks võiks oma rahuldust otsida.Aga Õhtuleht võiks ikka olla AJALEHE moodi. Kahjuks rahahimu on nii suur, et ilma saagimita ka ei saanud enam hakkama. Kõik kaubaks. Milleks siis seegi artikkel - toob raha sisse.
Loo mulikult mu kommentaar kustutatakse.
nähh14. august 2017, 08:19
tahtlik nakatamine peaks olema seksuaalpervessuse üks erivorme, karistamistasemelt midagi vägistamisega tekitatud eluohtlik vigastus ja peale karistuse kandmist perverdil kas nimi avalikuks v miskit sarnast
JUSS14. august 2017, 09:16
Tosina aasta eest oli seaduses eraldi paragrahv - teise inimese teadlik nakatamine. Enam seda karistusseadustikus kirjas pole. Kas selline kuritegu käib nüüd raske tervisekahjustus tahtliku tekitamise alla või pole üldse enam karistatav?
soe voodi ja soe söök14. august 2017, 12:17
Kogu seadustik läheb järjekindlalt pättide paradiisiks!
Kays17. august 2017, 06:21
Jah, tegemist on paragrahviga 118.
Eisaaru14. august 2017, 21:05
Kuidas teha vahet, kes nakatab teadlikult ja kes mitte? Ainult juhul, kui isik on arvele võetud ja keeld vahekorda astumiseks olemas? Ei võta meditsiini haiguse ravimiseks?
Peaks tegema VÄGA palju eeltööd, et kahtlased vahekorrad olemata jääksid!
nõus / 08:01, 14. aug 201714. august 2017, 08:11
Riigi tervishoiuasutused peavad andma käitumissoovitusi. Tänases elus kiidetakse ja propageeritakse riskantseid sekskäitumisi ja -eluviise.
Muuseas, minu kommentaari ei lastud läbi, kus mnendest nähtustest kirjutasin. Ka see näitab, milline on meie ennetustöö - kõik mis, meestele seksuaalselt ahvatlev, see on ok. Partneri riskid pole olulised.
14. august 2017, 07:59
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
durex14. august 2017, 08:15
miks küll sinu vanemad preservatiivi ei kasutanud
mees14. august 2017, 08:29
Mis sul EKRE vastu on. Rahvuslik liikumine võib olla ohtlik suurriigis, nagu seda võib Saksamaa puhul tagantjärele öelda, kuna suurriik võib teisele tema ümber elavatele rahvastele kallale tungida. Eesti puhul on rahvuslik liikumine hädavajalik ja me ei kujuta kellegile ohtu, küll aga peame säilitama enda rahvuse.
Kärss14. august 2017, 07:57
Naised on süüdimatud!! Lugege perekooli, mees on see, kes peab rasedust vältima, mees on see, kes peab maksma. Mees on igas asjas süüdlane! Riik nõuab ja kohustab samuti ainult mehi vastutama ja maksma! Hiv ravimid tasuliseks toob mõistuse koju!!!!
Kärnas14. august 2017, 13:47
Ennekõike peakski mees hea seisma selle eest, et naine tahtmatult ei rasestu. Juba ainuüksi kiire võrdlus meestele mõeldud kondoomi ja naistele mõeldud hormonaalsete või mehaaniliste kontraseptiivide kõrvalmõjude võrdlus peaks iga endast lugupidava mehe mõtlema panema, kui suur M ta on, kui nõuab naiselt keha sandistamist ? Naine kannatagu krampe ja meeleolumuutusi, vererohkeid perioode ja mida kõike veel. Tõesti, tõesti...kahju, et enamus mehi jäävad elu lõpuni poisikesteks.
naine14. august 2017, 07:50
Meil propageeritav eluviis on selline, mis suurendab HIV nakatumise tõenäosust. Ennetustööga on vaja tõsiselt tegelema hakata. Kondoom ei ole ainuke riske vähendav alternatiiv, sest oraali ja naali korral see ei toimi.
HIV-i levikut soodustavad:
-alaealiste seks -meil 14a. seadus
- perekondade lagunemine - meil palu üksikvanemaid
- hiline perekonna loomine - mida hilisem, seda rohkem partnereid
- oraal ja anaalseks - 20 -30% riskantsem
- intiimpiirkonna raseerimine
- alkoga liialdamine pidudel
tola oled15. august 2017, 11:48
ega need alaealised seksimist lõpeta, kui seadus karmistuks. Jah, täisealine ehk mõtleks enne pikemalt, kas mõtet jamada alaealisega, aga alaealised suudavad ise ka omavahel asju ajada ning pole võimalik igas magamistoas vahti pidada.
Olgu öeldud, et tahtevastane seks on igas vanuses keelatud.
Jan14. august 2017, 07:39
Mina arvan, et see mees tuleks üles otsida ja kuul pähe.
See14. august 2017, 07:34
on see üksikvanemate lõks...tahetakse ju ikkagi kaaslane leida.
Selle vastu pole kaitstud keegi tegelikult...
Ja tahtlik või mitte see ei muuda dignoosi. Ja arvata võib et meelega tegi.
jaan14. august 2017, 08:07
miks üksikvanemate- selline elumees võib ka neidusid nakatada
Jah14. august 2017, 11:17
Tegemist ju teadliku nakatamisega, mis on seadusega karistatav. See mees ju jätkab tahtlikku nakatamist ja peaegune ohver ei jää viimaseks. Kui see konkreetne jutt pole väljamõeldis, siis palju jõudu oma laste kasvatamisel, korralikult võetud ravimid hoiavad viiruse kontrolli all ja lihtsalt püüa oma eluga edasi minna , see mees on argpükslik närakas.
Tölpa14. august 2017, 13:24
Jah paragrahvid täitsa kehtivad veel ja riigiteatajas olemas.
§ 119. Suguhaigusesse nakatamine
(1) Suguühenduse või muu tegevusega teise isiku teadvalt suguhaigusesse nakatamise ohtu asetamise eest –
karistatakse rahatrahvi või arestiga.
(2) Teise isiku nakatamise eest suguhaigusesse isiku poolt, kes teadis selle haiguse olemasolu enesel, –
karistatakse arestiga või vabadusekaotusega kuni ühe aastani.
(3) Käesoleva paragrahvi 2. lõikes ettenähtud tegevuse eest isiku poolt, keda on varem karistatud teise isiku suguhaigusesse nakatamise eest, samuti kahe või enama isiku või alaealise nakatamise eest –
karistatakse vabadusekaotusega kuni kolme aastani.
§ 1191. Suguhaiguse ravist kõrvalehoidumine
Suguhaiguse ravist kõrvalehoidumise eest, mis jätkub pärast hoiatuse tegemist tervishoiuorgani poolt, –
karistatakse rahatrahvi või arestiga.
§ 1192. AIDS-i viirusega nakatamine
(1) Teise isiku teadvalt AIDS-i nakatumise ohtu asetamise eest –
karistatakse vabadusekaotusega kuni viie aastani.
(2) Teise isiku nakatamise eest AIDS-i isiku poolt, kes teadis selle haiguse olemasolust enesel, –
karistatakse vabadusekaotusega kuni kaheksa aastani.
No peetakse14. august 2017, 10:47
üksikuid naisi ju kergemaks "saagiks". See ei pruugi alati tõene olla, aga vahel on ka. Mul kunagi üks tuttav oli sihukeses seisus, 40+ naine, ilus nagu pilt - aga kellega tahes oli valmis voodisse minema, kui just mingi Quasimodo või pargiparm ei olnud.
Teele14. august 2017, 07:08
See on riiklik demoraliseerimisplaan. Abielu ja seksuaalse puhtuse väärtustamise kadumine igal tasandil viib hukatusse nii riigid, rahvad kui iga üksiku inimese. Inimene on loodud elama korrastatud ja mõtestatud suhtes, mis kaitseb abielu ja lapsi. Me elame maailmas kus õhutatakse tegema kõike valet, uskuma valet ja surema ,ilma et oleks elus korragi maitsnud tõde ja tõde teeb meid vabaks!
to teele14. august 2017, 07:56
Riigil pole selle kõigega midagi pistmist. Inimene on loom ning eriti just meeste soov omada erinevaid partnereid on igati loomulik. Stressi põhjustab just see pealesurutud monogaamia. Ei ole võimalik loodust eitada isegi mitte nende kiriku poolt levitatavate jumala olemasolu valedega.
14. august 2017, 08:01
RIigil ja propagandatööstusel on sellega väga palju pistmist, nende asi ongi hoiatada, jagada adekvaatseid käitumissoovitusi jne, mitte raisata perearstide niigi vähest ressurssi HIV testide peale. Laustestimised tervete linnaosade viisi ei vii mitte kusagile peale raha raiskamise.
mai14. august 2017, 08:10
ei tea kuidas varem mehed hakkama said, et sa loodust süüdistad, kas nüüd on mehepojad väetimad, ilma iseloomuta, loomulikult mõjutab ka ühiskond üksikinimest
kahh14. august 2017, 09:33
Kui sa tahad, et naine sulle järeltulija sünnitaks siis tuleb olla truu. See on hind mille pead maksma. Vorst vorsti vastu.
Loodust sa siin kiidad ja loodus ongi selline.
sündinud 50 aastat tagasi16. august 2017, 08:09
Mees võib olla truu aga uskumatult paljusid naisi ei takista ei abielusuhe ega väikesed lapsed reetlikult kõrvalpanemiselt. Ja nii nad lastega üksi jäävadki.
Õelus14. august 2017, 06:27
Kas tõesti ei tulnud pähe kasutada preservatiivi? Naine oleks ju võinud seda öelda.
Mees teadis oma haigusest ja sellisel juhul on see tahtlik nakatamine.
tead14. august 2017, 08:02
Mehed keelduvad preservatiivi kasutamast, neil vajub ju kohe ära juba selle jutu peale, see on reaalsus!
Siis küsigu arstilt14. august 2017, 10:34
naine14. august 2017, 08:14
Kondoom annab mingi kaitse vaginaalse seksi koeral, oraali ja anaaliga see ei toimi mõlemal suunal - naise osaks jäävad riskid.
naine14. august 2017, 08:19
Kondoom kaitseb ainult tavaseksi korral, muudel viisidel mitte, riski suurendab ka häbeme raseerimine.
!14. august 2017, 08:59
Teadlik ja tahtlik nakatamin oli ikka päris rangelt karistatav. Aastateks trellide taha.
hmm14. august 2017, 11:52
paljude naiste jaoks kondoomi kasutamine on väga alandav. kondoom pidi olema prostituutide teema.
........14. august 2017, 23:47
Kust küll inimesed selliseid andmeid hangivad? Mina küll ei tea, et kellegi jaoks oleks kondoomi kasutamine alandav, siin mõni teab, et paljude naiste jaoks on.
To,,õelusele,,14. august 2017, 12:29
Kas sa tunned seda meest,väidad ju,et mees teadis oma haigusest.Kui mees ikka teab,siis just tema on teadlik,et kasutada vaja kaitsevahendeid aga mitte siin naisele kaela kargama.Ju kannad sina ka seda viirust,tunned ju seda meest ilmselt vägagi hästi!!
VasTuseks14. august 2017, 20:56
Artiklis oli ju kirjas, et mees kartis öelda oma haigusest, kuna siis oleks naisterahvas tutvuse koheselt lõpetanud. Ja Sina, loe enne artikkel läbi , ja siis kuku plärtsuma. Kui tasulist artikliit lugeda ei ole Sul võimalik, siis hoia suu kinni ja ära hüppa. Miks Sina ennast nii puudutatuna tunned, kas on ka sellise looga kokkupuudet olnud?
globaliseerumise viljad14. august 2017, 05:56
hulkuvad inimesed levitavad seda ahvide tõbe.