Foto: Vida Press
Toimetas Greete Kõrvits 4. september 2017 19:20
Norskamine pole mingi naljaasi. Paljud paarid magavad selle süül eraldi voodites, mis omakorda vähendab lähedust ja intiimsust. Halvasti magatud öö viib partneri süüdistamiseni, tülideni, väsimuseni... Õnneks on norskamise vastu vahendeid, millest võib abi olla, kirjutab ajakiri Woman's Day. Proovi mõnda järgmistest soovitustest.

1. Võta enne magamaminekut üks kuum dušš.

2. Vaheta magamisasendit. Ära maga selili. Kui vaja, aseta selja vastu pikk padi, mis küliliasendit toetaks.

3. Ära unusta päevasel ajal piisavalt vett juua. Kuiv kurk soodustab norskamist.

4. Tee magamistoas regulaarselt tolmupuhastust. Linade vahel, riiulitel ja põrandal hiilivad tolmulestad võivad ninas allergilise reaktsiooni tekitada, mis omakorda norisema ajab.

5. Ära joo enne magamajäämist alkoholi. Kui seda teed, siis muutub keha nii lõdvestunuks, et ei kontrolli enam hingamisteid.

6. Tee harjutusi. Libista keelega mööda suulage kõri poole või ütle suurelt avatud suuga ja sügavalt kõripõhjast „aaa“.

7. Proovi norskamisvastaseid ninaplaastreid või -klambreid.

8. Lase enne magamaminekut ninna tavalist ninaspreid või soolvett.

9. Proovi õhuniisutajat.

10. Kui su norskamine on tõeliselt ekstreemne, pöördu arsti poole, veendumaks, et sul poleks uneapnoet ja uuri ka võimaluste kohta norskamist kirurgiliselt ravida.

11. Kui muu ei aita, leidke kõrvalmagajale kõrvatropid või muu müra vähendav vahend.

Eraldi võib veel mainida, et sageli mõjutab norskamine ülekaalus inimesi, seega pole ka kaalu langetamine just paha mõte.