Keha

Vererõhk kõrge? Harrasta joogat! 

Õhtuleht.ee, 21. september 2017 13:41
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui sul on diagnoositud kõrgvererõhktõbi, mine joogatrenni. Hiljaaegu läbi viidud uuring leidis, et inimestel, kes harrastasid joogat kolme kuu jooksul tunni päevas, alanes ka vererõhk.

Jooga igapäevane harrastamine on paljulubav, see aitab keha kaitsta kõrge vererõhu kahjulike mõjude eest, kirjutab Time. Meeldetuletuseks siis, et kõrgvererõhktõbi suurendab riski haigestuda infarkti, insulti ning ka südamepuudulikkusesse.

Põhjus, miks jooga kehale nii mõjub, pole täpset selge, kuid teised uuringud on näidanud, et jooga rahustab närvisüsteemi ning just sellel on oluline roll vererõhu reguleerimisel.

Jooga pluss kõrgvererõhutõve kontrolli all hoidmisel on seegi, et see on kättesaadav kõigile ning selle põhivõtted on kerged selgeks saada.

Lisaks joogale soovitavad spetsialistid oma südame huvides omaks võtta tervislikud eluviisid üldiselt, kvaliteetne ja tervislik toit ning suitsetamisest loobumine on seejuures võtmesõnaks.

Samal teemal

16.05.2018
Halb uudis: suitsetamise vähendamine terviseriske ei vähenda
08.01.2018
Viis märki, millega keha ütleb: asjad on halvasti!
05.12.2017
Viis põhjust, miks peaksid korra päevas jalad seinale viskama
29.11.2017
Viis tõbe, mis ohustavad sind siis, kui sa ei raatsi tuba kütta