Hea nõu

Kaheksa tegevust, mis põletavad kõhurasva särinal (1)

Õhtuleht.ee, 19. oktoober 2017, 12:05
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõhupiirkonda ladestuv rasv ei kaunista kedagi ning üleliigsed voldid hakkavad mõjuma tervisele. Teinekord ei taha jonnakad voldid kaduda isegi tervisliku toitumise või trenniga. Mida siis ette võtta?

Prevention.com toob välja üheksa viisi, kuidas võidelda kõhurasvaga ning saada kaunis piht.

Samal teemal

Liiguta. Rasv kaob kõhult harva aeroobse treeninguga, mistõttu tasuks pigem joosta, sõita rattaga või ujuda ehk teha kardiotrenni.

Söö proteiini. Proteiinirikas dieet aitab ennetada insuliiniresistentsuse teket. Mida vanemaks saad, seda rohkem insuliini toodetakse, seega ladestub rasv kergemini kõhupiirkonda. Dieet peaks koosnema võimalikult väheses koguses süsivesikutest, kuid olema rohkema proteiini ja rasvaga.

Söö pähkleid, kala ja seemneid. Rootsis käesoleva aasta veebruaris avaldatud uuringust selgus, et küllastunud rasvad (nt toiduõlis) aitasid kehal ladestada rohkem rasva kõhupiirkonda. Tarbida tuleks pähkleid, kala ja seemneid, kus sisalduvad polüküllastumata rasvhapped.

Tee joogat. 2012. aasta uuringu kohaselt vähenes naistel, kes 16 nädala jooksul joogat tegid, vööümbermõõt oluliselt. Kui sa ei soovi joogat teha, siis isegi sügavalt ja rahulikult hingamine aitab kaasa, sest vähendab stressi, mis omakorda toodab kortisooli − hormooni, mida seostatakse muu hulgas ka kõhurasva tekkega.

Maga. Napp ööuni kasvatab ühtlasi ka vööümbermõõtu. Nagu tead, tuleks öösel magada vähemalt kaheksa tundi.

Ära nädalavahetustel liiga kaua maga. Ühel ja samal ajal uinumine ning ärkamine on kehale kasulikum kui kaootiline uneaeg, seda isegi nädalavahetusel. Kui oled harjunud tõusma kell 6, ei pea sa laupäeval sama kellaaeg ärkama, kuid 11ni magamine ei pruugi samuti kasuks tulla.

Joo rohelist teed. Roheline tee mõjub ainevahetusele ergutavalt ja aitab neil, kes ka muidu füüsiliselt aktiivsed, kergemini kaalu kaotada.

Söö kiudaineid. 2011. aastal tehtud katses avastati, et need, kes lisasid menüüsse kiudaineid iga päev 10 grammi võrra, olid pärast viit aastat kaotanud kõhult 3,7 protsenti rasva. 10 grammi võrdub nt kahe väikse õuna või tassitäie roheliste hernetega.