Keha

Hooli enda ja lähedaste unest: 12 nippi, et vabaneda norskamisest 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 8. november 2017, 10:37
Foto: VIDA PRESS
Umbes pooled täiskasvanutest norskavad vahetevahel ja umbes veerand noriseb magades korrapäraselt. Väga sageli on unes norisejad just meessoost. Ning kuigi see on omamoodi naljakas, võib see magamistoas tõsiseid probleeme põhjustada, märgib Art of Manliness. Sa ei saa ise normaalselt välja puhata, häirid voodi- või toakaaslase und ja nii tekib palju ebameeldivat pinget. Siinkohal 12 nippi, et norskamist vähendada või sellest hoopistükkis lahti saada.

1. Vabane mõnest liigsest kilost

Rasvkude kaelal ja kurgu tagaosas soodustab norskamist.

2. Muuda magamisasendit

Selili magades võib keel langeda suu tagaossa, hingamisteid osaliselt blokeerida ja nii norskamist tekitada.

3. Väldi alkoholi

Alkohol võib lihaseid liialt lõdvestada ning kui need hakkavad võdisema ja vibreerima, on see hea eeldus norsete tekkimiseks.

4. Maga piisavalt

Kui sa ei saa pidevalt und täis magatud (enamikul inimestest on unevajadus 7-9 tundi), siis võib une vähesus põhjustada norskamist.

5. Hoia ninaavad lahti

Nina umbesolek on peamine norskamise põhjus. Kui oled külmetunud või on su nina lihtsalt sageli ummistunud, siis käi enne magamaminekut kuuma duši all. Võid proovida ka nina lahtihoidvaid plaastreid.

6. Hoia magamistuba puhas

Norskamist võivad põhjustada ka allergeenid ja tolm.

7. Joo piisavalt vett

Kuiv suu tekitab kuiva nina ja kurku. Nii tekib limaskestade ärritus ja neelatamine, mis viivad hingamistee osalise blokeerimiseni.

8. Hoia suu-, lõua- ja kurgulihaseid toonuses

Kui teed vastavaid lihaseid tugevdavaid harjutusi, siis ütlevad uuringud, et mõne kuu jooksul väheneb norskamise sagedus enam kui kolmandiku võrra ja intensiivsus kuni 60%.

9. Väldi suitsetamist

Suitsetamine ärritab nina- ja kurgukelmet, tekitab põletikku ning seeläbi ummistusi ja hingamisteede blokeerimist.

10. Tõsta ülakeha kõrgemale

Ära kergita patjadega või näiteks madratsi alla pandud raamatutega ainult oma pead, vaid ka kogu rindkeret. Muidu surutakse kael kortsu, sul on valus ja lisaks blokeeritakse hingamist.

11. Kasuta õhuniisutajat

Kuiv õhk ärritab nina ja kurku, tekitab neelatusi ja nii see norskamine tekibki.

12. Konsulteeri arsti või apteekriga

Unerohi ja rahusti võivad lõõgastada lihaseid ja tekitada norskamist. Uuri teiste võimaluste kohta rahulikuks – ja norskamisvabaks – magamiseks.

Samal teemal

11. aprill 2018, 14:45
Miks ei tohi lapse norskamist tähelepanuta jätta?
4. september 2017, 19:20
11 soovitust, mis võivad NORSKAMISE vastu aidata