Hea nõu

PELETA KEVADVÄSIMUST: Kaheksa toitu, mis annavad sulle energiat 

Ohtuleht.ee, 16. märts 2018, 15:10
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui tunned, et kevadväsimus hakkab tasapisi saabuma ning energiat kõige harjunuga hakkamasaamiseks napib, on aeg toidulauale lisada midagi sellist, mis sind ergutab. Siin väljatoodud üheksa toiduainet aitavad sind kindlasti.

* Banaan sisaldab ohtralt süsivesikuid ja sobib ideaalselt energia taastamiseks näiteks pärast treeninguid, kirjutab Fitnea. Samuti on banaanis palju kaaliumi, kaaliumipuudus on aga üks nõrkuse põhjustajaid.

Samal teemal

* Läätsed sisaldavad ohtralt kiudaineid, aminohappeid, valke, mineraale ja vitamiine, mistõttu püsib neid süües kõht pikalt täis ning see on igati tervislik. Muide, läätsetga saad asendada riisi või pasta pea-aegu igas retseptis. 

* Kaerahelbed on kiudaineterikkad, lisaks on neis palju energiat andvat B-vitamiini. See on üks põhilisi toite, mida energiapuuduse korral süüa soovitatakse. Kõige efektiivsem on, kui sööd putru hommikul enne kella 11.

* Muna on tulvil valke, aminohappeid ja oomega-3-rasvhappeid. Neid vajab keha nii aju töös hoidmiseks, kui immuunsüsteemi turgutamiseks. Ilusad lihased saad muna süües pealekauba.

* Kreeka pähklit peetakse üheks parimaks taimseks valguallikaks, samuti on selles palju kiudaineid ja kaltsiumi. Ka on selles ohtralt oomega-3-rasvhappeid, mistõttu mõjub see väga hästi ka ajule. Ühesõnaga - tõeline ajutoit, mis annab sulle paraja annuse energiat!

* Tume šokolaad sisaldab palju südamele kasulikke antioksüdante, samuti ainevahetust kiirendavat kofeiini. Kuid ära šokolaadi söömisega liialda - nii võib selle mõju olla hoopis vastupidne.

* Kookospiima nimetatakse ka looduslikuks energiajoogiks - see sisaldab energiat taastavaid ning ainevahetust kiirendavaid aineid.

* Rohelised smuutid on väga head talveunest ärkamiseks ja keha ergutamiseks. Pane smuutisse spinatit, õuna, jogurtit, banaani ja soovi korral veel teisigi meelepäraseid puuvilju.