Keha

Teadlased: liikumine päästab seljavalust 

Ohtuleht.ee, 28. märts 2018 15:00
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui selg valutab, tuleks valuvaigistite neelamise asemel hoopiski end liigutada.

Sedaviisi soovitab hiljaaegu mainekas meditsiiniajakirjas Lancet avaldatud uuringu kokkuvõte.

Seljavalude uurimisega tegelenud teadlased on leidnud, et liikumine on põhiline seljavalu ennetaja, sest see tugevdab kerelihaseid, mis omakorda toetavad selga. Kui kõhu- ja seljalihased on treenitud, väheneb ka seljale langev pinge. Samuti on leitud, et treenitud lihased aitavad kehaasendit hoida.

Seljalihaste treenimiseks ning pingete leevendamiseks parimad on jooga ja pilates. Kui tugevdad seljalihaseid, takistad ka valudel paisumast.

Samas ei ole tõestatud, et ükski treening oleks seljale mõeldes teisest parem. Kõige parem on teha seda, mis meeldib, sest suurema tõenäosusega tehakse seda regulaarselt.

Samal teemal

26.04.2018
Mida peaksid seljavaluga inimesed magama minnes arvestama?
04.04.2018
Mida annab inimesele joogaharidus?
03.04.2018
Neli imelihtsat nippi, mis aitavad seljavalu leevendada
02.04.2018
SÄÄSTA SELGA: kolm nõuannet neile, kes päev otsa laua taga tööd teevad