Terviseuudised

Euroopas on eelmise aasta algusest leetrite tõttu surnud 37 inimest

LEETRID JÕUDSID EESTISSE: 11-aastane vaktsineerimata laps haigestus, ohus on ka Viimsi ja Lasnamäe inimesed (297)

LISA KOMMENTAAR

jeeh31. märts 2018, 18:48
on hullemaid haigusi kui leetrid. Näit difteeria, mumps, angiin, kopsupõletik.
Leetreid peeti 50 aastat tagasi sama kategooria haiguseks nagu tuulerõuged. Lapsed põdesid need läbi ja olid edaspidi immuunsed. Tean ka noormeest, kes põdes tuulerõugeid 19aastasena, pidi vaata et otsad andma, "tänu" sellele pääses Afganistani saatmisest. nii et lastehaigused tuleks lapsena läbi põdeda
raivo orgusaar30. märts 2018, 21:52
Mida enam Inimesed kuulavad ebaterveid ja tervisest mittemidagi teadvaid arste ning usuvad korporatiivse meditsiini poolt kinnimakstud teadlaste "uuringuid", istuvad zombikastide ees, julgemata ise võtta vastutust enese ja oma laste tervise eest ega püüagi teadvustada ametlikust teadusest hoopis teistsugust tegelikkust, millest arvutiavarused tulvil on, ei suuda märgata ega kuulda tervete Inimeste lugusid, seni jäädaksegi haiguste kätte vinduma ja ka endi laste tervist edasi sandistama, otsides selles süüdlasi aga kõikides Teistes, peale endi...
Mees 6330. märts 2018, 21:00
1963 aastal kui olin 2 klassis 2 septembril koolis tehti rõugete vastu süstid. Peale kooli tõmbasin ranitsat selga ranitsa rihmaga tõmbasin selle rõuge paistes punni puru ja läbi särgi oli näha kui veri tuli. Ei jõudnud edasi minna istusin puu alla maha, hea, et ma vennaga koos olin kes alustas kooliteed esimeses klassis. Vend ehmus üra viskas ranitsa seljast jooksis minema. Proovisin üles tulla ei jõudnud, ei tea palju aega läks nägin isa tuleb hobusega. Kooli kodu vahemaa oli kusagil 5 - 6 kilomeetri vahepeal. Isa tõstis vankrisse ütles maga maga pojakene. Jõudsime koju ma enam üles ei tulnud. Isa andis hobusele piitska ja viis velskripunkti. Seal oli öeldud mida sa sellest surnud lapsest siia tõid. Niikaua kui ma haiglas olin ema õmbles voodilinast matmise särgi. Olen vene sõjaväes käinud, kahest abielust on minul 9 last. Laste lastel on 13 last. laste laste lastel on 3 last. Ühesõnaga olen vana vana vanaisa. Peale minu janti ei ole keegi vaktsineeritud ei mingisuguse haiguse vastu. Kõik on terved nagu purikad. Ei ole üldse haiglas olnud, ainult hambavaluga olen näpitstangidega hambaid suust välja murdnud. Järgmisel aastal lähen pinsile. Olge terved tugevad eestlased.
hm1. aprill 2018, 18:44
kas mademadiga longas jupa deises galsis
Ise30. märts 2018, 19:16
põdesin leetreid 1986 aastal, teised pereliikmed ei nakatunud, mõttetu hüsteeria on lahti läinud
memm30. märts 2018, 17:54
Aga peale nakkushaiguse põdemist võivad tüsistused lüüa välja aastaid hiljem.Kellel mõistuse juusres ,kes ei saa lapsi enam.ja siis küssa,mis viltu on.
Oleks olnud laps vaktsineeritud, oleks jõudnud palju rohkem inimesi nakatada enne kui sümptomid välja löövad.30. märts 2018, 13:58
See kas haigus kulgeb kergelt või raskelt oleneb siiski inimese eelnevast tervislikust seisundist ja loomulikust immuunsüsteemist.
J.30. märts 2018, 13:29
Ega enne see jant ei lõppe.kui ikka surmad käes on!
J tile30. märts 2018, 14:10
Oh sa rumaluke, leetritesse küll ei sure keegi. Mina põdesin leerid 3 klassi lõpul palavate ilmadega. Kui 1 kord leetrid ära põed rohkem leetritesse ei jää. Ausalt öelda nädal aega olin pikali maas palavikus.
To- J tile30. märts 2018, 19:27
Lauslollus ja rumalus on väita, et leetritesse ei sure keegi. Leetritesse suurakse ja arenenud riikides, kuna haigulsel spetsiifiline ravi puudub. Suremus kusjuures on kordades suurem kui näiteks gripi puhul.
Dr.Tõde31. märts 2018, 01:00
"Kumb risk on suurem - kas surra leetritesse või surra leetrite vaktsiini tagajärjel? Suhe on 2 : 127-le.
USA senati hariduskomitees toodi välja fakt, et ajavahemikus 2003 - 2017 on USA-s surnud leetritesse 2 last, kuid VAERS vaktsiini kõrvalmõjude süsteemis on raporteeritud 127 surma leetrite vaktsiini tõttu, samal ajaperioodil. Kui lisada siia veel invaliidistumised ja rasked püsivad haigused vaktsiini kõrvalmõjudena, siis vastus sellele matemaatilisele riski arvutamise ülesandele on lihtne. Risk surra ja püsivat kahju saada on väga palju väiksem kui vaksiin tegemata jätta."
https://www.youtube.com/watch?v=SUMtSjJ5PTA
Iseteadlikud30. märts 2018, 11:55
lapsevanemad ei hooli arstide kinnitusest,et vaktsineerimine on ohutu ja vajalik ennetamaks nakkus ja viirushaigusi! Kahju,et lapsed on kannatajad!
lastehaigused on tavalised30. märts 2018, 22:36
Praeguseid täiskasvanuid need ei ähvarda, sest nad on leetrid läbi põdenud,
ei midagi katastroofilist. Kes haiguse ajal režiimi ei järgi, sel võivad muidugi tüsistused tekkida
Marie30. märts 2018, 11:53
Tere. Leetrid on kõige lihtsam kergem haigus kus pole mõtet paanitseda. Leetrid pole nakkav. Kasutage sampooni nizoral. Ise vanemal pojal kasutasin nizarali kollase sildiga 60 ml. Kohe esimesel vannis käimisel oli kõik kadunud. Kui ikka kunstküüs murdub pole mõtet paanitseda ja kiirabi kutsuda. Tänan.
Keemik füüsik Mariele30. märts 2018, 13:27
Tere Teile ka Marieke. Teie olete tark naine aga ei oleks tohtinud kunstküüsi puutuda sellepärast miinused tulevadki. Nizoral on aine mis sisaldab keemiat ja müüakse ainult apteegis. Nizoral on kallis kasutage foto ilmutit ja kinnistit mis maksab kopikaid. Kõigepealt peate fotograafiast aineid kasutama vastupidi. Ennem kinnisti ning pesta soolumisel keha üle ilmutiga.
Kunstküünis30. märts 2018, 15:35
Huh, hea et jaole sain ja tean nüüd et nizoral on kemikaal. homme päev lähen lasen end maavärina ja poloniumi vastu pookida, puhta loodusliku vaksiiniga, siis elame veel....
Teeline30. märts 2018, 14:21
Loomulikult on leetrid kerge seenhaigus ja tekivad iseenesest, ilma nakkuseta. Mõne arvates.
"Leetrid on äge, enamasti lapseeas põetav nakkushaigus, mille põhjustajaks on paramüksoviirus. Haigus levib peamiselt piisknakkusena, kuid haigestumine on võimalik ka otsese kontakti teel haigega, sest viirust leidub neelu, nina ja silmade limaskestadel, isegi pisarates."
"Leetrite tüsistused on tõsised, neist kõige sagedasemad on kopsupõletik või keskkõrvapõletik. Ühel haigel tuhandest tekib peaajupõletik ehk entsefaliit, mille tagajärjel ta võib invaliidistuda või surra."
Nizoral šampoon on seentevastane ravim (nahaseened, pärmiseened, nt kandidiaas). Šampooni kasutatakse
ketokonasoolile tundlike naha seenhaiguste korral, haigustunnusteks on:
- juustealuse naha ketendus (peakõõm);
- peanaha rasuvooluseline põletik (seborroiline dermatiit).
miks siis ainult Lasnamäe ja Viimsi inimesed...30. märts 2018, 11:01
Ohus on terve Eesti rahvas!
Jumal sa näed aga ei mürista;)
Jumal30. märts 2018, 15:38
Jookse ruttu tänavale ruuporisse kiljudes, et epideemia on lahti! Katk on ,et nii hüsteeritsed?
Kummaline30. märts 2018, 10:47
olen nõukaaegne , saanud kõik vaktsiinid, kuid põdenud olen , mumpsi, punetist , leetreid, ei mäleta et nende haigustega oleks mingi paanika kaasnenud, mõned kes soovitavad vaksineerimata lapsed eraldi kooli panna on tubli eeltöö teinud, ja kuhu kooli lähevad need lapsed kes gripi vastu on vaksineerimata(see pole ju kohustuslik), nakkushaiguse võib saada ei tea kust, see kool ei ole küll määrav.
Imelik Kummalisele30. märts 2018, 10:56
Sa ei mäletagi, kui Sinuga ega Su lähedastega ei ole midagi kummalist juhtunud. Aga kui keegi oleks jäänud kopsupõletikku, kaotanud nägemise(kas või ajutiselt), saanud muu tüsistuse, küll Sa sisi mäletanud oleksid. Aga ehk ka mitte!!!
mina30. märts 2018, 11:25
olen ka lapsepõlves leetreid põdenud ja minu mälestused sellest haigusest on küll kõike muud, kui meeldivad. nii et need, kes räägivad, et see haigus on nagu nohu, ei tea millest nad räägivad...
see, et tol ajal üldist paanikat ja ärevust, kui leetrid või mõni muu nakkushaigus liikvel olid, ei näinud ei tähenda, et seda üldse polnud - meil lihtsalt polnud internetti ja muid tänapäevaseid kiireid info vahetamise võimalusi :)
mäletan, et meil kodus oli ikka juttu ja oldi natuke ärevil ja ettevaatlik, kui koolis/tutvusringkonnas mõni nakkus liikvel oli.
meie elasime maal, lähimate naabriteni oli kilomeeter, telefoni polnud, meil polnud aimugi, mida arvab või mõtleb keegi võõras hoopis kuskil teises ilma otsas. ajakirjanduses oli ju ainult see, mida meile taheti rääkida :)
tänapäeval on internet pea igas kodus, keegi istub ja kommenteerib võib-olla palmi all, teine ei-tea-kus ja meie sinuga istume kodus tugitoolis ja ja saame teada mida nemad asjadest arvavad.
vanasti pidid käsitsi kirja kirjutama, selle ümbrikusse panema ja võttis mitu päeva, enne kui saaja selle kätte sai, tänapäeval võid mõne minutiga kasvõi sadadele korraga kirja saata. lihtsalt ei saa neid aegu võrrelda :)
ossinovski pooletoobine30. märts 2018, 10:40
nahk tõmbub meie värvi.
arvamus30. märts 2018, 10:20
Hoopis huvitavam, millal ebola jt. tõsised haigused siia jõuavad, inimesed külastavad igasugu kohti ja lendavad paari päevaga Eestisse.
mann30. märts 2018, 09:54
Mitte midagi muud teha pole kui siin hüsteeritseda selle pärast et 1 laps haigestus??? Esiteks need kes on vaktsineeritud ju ei haigestu? Teiseks leetrid on lastehaigus mitte Ebola. Oli see 37 surma Euroopa kohta, mis oleks siis vist 700 miljonit inimest? Elage oma elu ja ei ole vaja iga hüsteeriaga kaasa minna
Lp. Mann!30. märts 2018, 10:24
Kas nii rumal on ka lihtmne olla? Haigus on väga raske, kui haigestub täiskasvanu, isegi, kui ta on vaktsineeritud.
ema30. märts 2018, 09:41
Vanasti peeti leetreid üheks kergemaks haiguseks. Mu lapsed põdesid need ilusti kodus läbi, ei mingit paanikat. Vaat sarlakid - need olid hullud. Vb tänapäeva leetrid on ka koledad.
to: ema30. märts 2018, 10:27
Ei ole vahet, kas vanasti või mitte vanasti, haigus on raske siis, kui seda ei põeta lapsena!
30. märts 2018, 09:10
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Halloo, Õhtuleht!30. märts 2018, 10:29
Kus sa nüüd oled, kui kommentaari oleks vaja eemaldada? Täiesti süütud kommentaarid, mis kedagi isiklikult ei solva, kaovad tihti väga kiiresti ja jääbki arusaamatuks, mis seal valesti oli. Nüüd, kui ongi valesti, siis seisab kommentaar rahulikul alles.
To Halloo Õhtuleht30. märts 2018, 11:40
Ära nuta siin internetis.
30. märts 2018, 02:16
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
vanake30. märts 2018, 08:32
mäletan kusagil 25 aastat tagasi oli reklaam. "OPEL jõudis taas Eestisse "
ole viisakam:30. märts 2018, 09:25
vaktsineerige oma lapsed, ja olge õnnelikud, kui neile rohkem ruumi jääb.
naine30. märts 2018, 11:21
või ärge kooserdage nendevardidega mööda maailma.
Ahah30. märts 2018, 01:10
nüüd ma saan aru, miks mu alla aastane laps roreooliga karantiini lükati, seniks kuni proovid tehtud.
dr. Urma Suus30. märts 2018, 01:08
Kumb risk on suurem - kas surra leetritesse või surra leetrite vaktsiini tagajärjel? Suhe on 2 : 127-le.
USA senati hariduskomitees toodi välja fakt, et ajavahemikus 2003 - 2017 on USA-s surnud leetritesse 2 last, kuid VAERS vaktsiini kõrvalmõjude süsteemis on raporteeritud 127 surma leetrite vaktsiini tõttu, samal ajaperioodil. Kui lisada siia veel invaliidistumised ja rasked püsivad haigused vaktsiini kõrvalmõjudena, siis vastus sellele matemaatilisele riski arvutamise ülesandele on lihtne. Risk surra ja püsivat kahju saada on väga palju väiksem kui vaksiin tegemata jätta."
https://www.youtube.com/watch?v=SUMtSjJ5PTA
30. märts 2018, 01:18
Ja põhjus miks leetritesse suri ainult kaks last on see et suurem osa on vaktsineeritud selle vastu ja ei jäägi sellesse haigeks.
dr Idi Oot30. märts 2018, 01:20
Sa dr Urma Suus, oled ikka kohtlane mis valmis, eksole? Kas sind on vaktsineeritud lollusega?
Kui palju inimesi/lapsi suri leetritesse siis, kui ei vaksineeritud!!! Ja kui palju taas surema hakkav, kui mina-.tean-paremini-rongaemad vaktsiinidest loobuvad?
Maailma tervise organisatsiooni kodulehelt30. märts 2018, 13:24
"Accelerated immunization activities have had a major impact on reducing measles deaths. During 2000–2016, measles vaccination prevented an estimated 20.4 million deaths. Global measles deaths have decreased by 84% from an estimated 550 100 in 2000* to 89 780 in 2016."
On selline asi olemas nagu Herd immunity. Võtame näited:
1 inimene sajast on vaktsineerimata. 100 inimesega kokkupuutel on ohus nakkusele 1 inimene.
2 inimest 10st vaktsineerimata. 100 inimesega kokku puutel on ohus 20 inimest.
Soovitan vaadata sellist videot: https://www.youtube.com/watch?v=7VG_s2PCH_c
Leeter30. märts 2018, 00:10
No misasi see ometi nyyd on siis. Who let the dogs out? Vean kihla et see on kuskil laboris valmis tehtud ja meelega nakatatakse inimesi et nende populatsiooni vähendada. Küll gripp, kyll leetrid, mis järgmiseks...siberi katk? Meenutab juba sarja Containment.
Sherlock30. märts 2018, 08:23
Veame kihla, et ei ole. Lisaks huvitab mind müsteerium, kes lasi koerad välja ja miks!
Miks30. märts 2018, 08:57
ravimite reklaam on söögi alla ja söögi peale. Kogu aeg ravimite reklaamid telekast jooksevad, mis meil toimub? Võta tabletti, toidulisandit, vitamiine ja loe kõrvalmõjusid, jama puhul konsulteeri arsti või jookse apteeki tagasi küsima kaebuste korral.
Kas Eesti inimesed on katsejänesteks ? Arstide äril on mure, miks nad ometi ei tule vaksineerima, miks valitsus ei osta suures koguses vaktsiini nagu linnugripi ajal. Sellel aastal oli ka gripiga hirmutamine , et järgmisel kuul saabub gripp Eestisse, ruttu vaktsineerima, vaktsiin saab otsa. JAMA!
Mis on gripi ja külmetuse tagajärjel haigeks jäänud sümtomite erisus? Ärge mõelge välja haigusi kui ise neid eristada ei oska.
Tuttav oli pikalt Tais , sõi mingeid porgandeid seal, hakkas halb, tõusis palavik ja läks üleni
täpiliseks, lööve tuli. Mingi toidumürgitus , allergia tekkis ja sai terveks. Kõik ei ole veel leetrid.
oh...29. märts 2018, 23:31
Lihtsalt uskumatu, moderaator läks varem pühi pidama, või lasti lahti. Muidu kõik kommid lähevad modereerimisele. Maausulise kommentaare pole küll siia teemasse vaja ja ta võiks ju mujal ennast välja räusata.
Moderaator korjas uuesti ära. 29. märts 2018, 23:11
Mis halba ja ebatsensuurest on arvamuses, et kui Mõned inimesed seavad oma lapsed teadlikult suurde ohtu. Jättes nad vaktsineerimata siis pakun välja õiglase lahendi. Et kui vanemad on teinud taolise vabatahtliku valiku, eks siis kandku ka tagajärgi ja täit kulu. Et kui nende vaktsineerimata laps siiski sellesse haigusse nakatub, siis tuleks neil ka kõik haiguse raviga seotus kulutused endil tasuda. Haiglapäevade, kiirabiväljakutse ja arstivisiitide ning ka retseptiravimid täismaksumus,
Mode on seep30. märts 2018, 01:21
Nad ei sea ohtu vaid end lapsi, vaid kõiki lapsi, kes nendega kokku puutuvad.
Andres31. märts 2018, 06:21
Selles mõttes ebapädev jutt, et vaktsineerimata laps ju ohus ei ole, nagu siin ka üldiselt väidetakse. Vaktsineerimata lapsed seavad leetritesse haigestudes ohtu ainult teised vaktsineerimata lapsed. Vaktsineerimissõbralikel vanematel ei tohiks muret olla sellega, nende lapsed on vaktsineeritud.
Moderaator taas jaol 29. märts 2018, 23:05
Mõned inimesed seavad oma lapsed teadlikult suurde ohtu. Jättes nad vaktsineerimata ning vähe sellest. Viies nad sellises olukorras kuhugi Aasiasse või Aafrikasse, mis kubiseb igasugu nakkustest.
Pakun välja õiglase lahendi. Kui vanemad on teinud taolise vabatahtliku valiku, eks siis kandku ka tagajärgi ja täit kulu ning vastutust. Et kui nad keelduvad oma last vaktsineerimast ja laps siiski sellesse haigusse nakatub, siis tuleks neil ka kõik haiguse raviga seotus kulutused endil ise tasuda, mitte aga haigekassa ressursse tuulde lasta. Haiglapäevade, kiirabiväljakutse ja arstivisiitide täismaksumus ja ka retseptiravimid täishinnaga.
huvitav31. märts 2018, 14:03
kas need vaktsineerimisvastased, kes ei taha ravimitööstust nuumata, üldse tarbivad ravimeid, mis samuti tulevad ravimitööstusest? :)
aga võib-olla ongi see vaktsiinivastane võitlus tegelikult hoopis ravimitööstuse kaval trikk - mida rohkem haigeid, seda rohkem ravimeid tarbitakse.
vaktsiinidel on kõrvaltoimeid, aga see on siiski väga väike % kellel tekkib vaktsiini tagajärjel terviserike ja vajatakse ravimeid. majanduslikult on ju ravimitööstusele hoopis kasulikum mitte vaktsineerida, lasta nakkushaigustel levida ja hoopis ravimitelt teenida :)
* toetan 100%, et vaktsineerimata inimesed, kellel pole mingit meditsiinilist põhjust vaktsineerimisest keelduda, maksaksid ise ravikulud kui laps haigestub mõnda nendest haigustest.
küll aga võiks enne vaktsineerimist lastele analüüsid teha ja vaktsineerimistega alustada hiljem, kui lapse enda immuunsüsteem on juba tugevam.
võrdlesime kunagi erinevate riikide vaktsineerimisprogramme, meeles on et kui Eestis saavad tited esimese vaktsiini juba sünnitusmajas, siis Rootsis alustatakse vaktsiinidega 3 kuu vanuselt, Norras saavad esimese, rotaviiruse vaktsiini 6 nädalased ja ülejäänud samuti alates 3 kuust.
Rita29. märts 2018, 23:00
Eks nüüd tuleb koos pagulastega Euroopasse igasuguseid nakkushaigusi. Neid ju oma riikides õieti ei vaktsineerita. Ja kui palju seda AIDSi veel sisse voolab!
Uudishimulik29. märts 2018, 23:48
Millisest riigist on jutt, kus asub see Viimsi keskkool, kust pagulane on tulnud Eestisse?
Rita30. märts 2018, 09:55
Ei räägigi konkreetsest juhtumist, vaid üleüldisest. Ja ka see Viimsi laps võis näiteks saada nakkuse lennukis (lennujaamas), kus istus pagulastega mingil moel kokku puutunud inimene või kolmandates riikides viibinud inimene.
Nii29. märts 2018, 22:50
Ei taha vaktsineerida, fine, aga mida siis ronida riikidesse, kus vohavad igasugused vaktsineerimist eeldavad haigused. Süüdimatud inimesed
Pap29. märts 2018, 23:49
Eestis ju samuti riik, kus vaktineerimist eeldavad haigused
EESTLANE29. märts 2018, 22:15
Kuidas ÕL laseb sellise vaimuhaige , MAAUSULISE..kommentaare avalikkuse ette,solvate Arvo Pärti?Kas piinlik ei ole.See on küll viimane kord lugeda seda lehte,kollane sopp!
pentagrammikoerale kes ennast maausuliseks nimetab29. märts 2018, 22:24
Kindlasti on, tema ju pidev Õhtulehe kommentaariumi külaline, elu tal on igav, tööd ei ole, irw
29. märts 2018, 22:22
Jämejalas pühad ju, arvuti on lubatud kasutada
29. märts 2018, 21:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:26
Ka Jämejalas pühad on saabunud
29. märts 2018, 21:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
maausuliste reetur oled29. märts 2018, 22:27
Kuidas SINA tead, mis on Piiblis kirjas!?
29. märts 2018, 21:47
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:27
sina seda teed isegi täna
29. märts 2018, 21:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:28
lolluse vastu vaktsiini ei ole, isegi ära looda
29. märts 2018, 21:41
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:28
verejanulisus on maausuliste iseloomulik
29. märts 2018, 21:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:29
Miks te seda peaks tegema, kui sa sellega tööga edukalt ise saad hakkama
29. märts 2018, 21:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:29
Maausulistele ainult kõike kõige paremat
29. märts 2018, 21:29
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:30
takistuseks on lollus
29. märts 2018, 21:17
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:30
ja sina muutud tagasi sugurakusks
seda29. märts 2018, 21:00
nimetatakse looduslikuks valikuks .. rumalad vanemad ei vaktsineeri ja nii jääb ellu vähem rumalaid lapsi
30. märts 2018, 01:19
Kahjuks kannatavad need, kes ei saa ennast vaktsineerida tervislikel põhjustel.
laat30. märts 2018, 09:04
Need, kes ei saa vaktsineerida tervislikel põhjustel, kannatavad nagunii oma põhihaiguse käes ja nii on ikka, ühed tugevamad, teised nõrgemad. Peavad haige inimese elu elama, arvestama oma seisundiga.
Radiointernet30. märts 2018, 09:30
Mul on su üle hea meel,et sa nii tark oled. Aga loodusliku valikuga pole siin mingit seost. Ja üleüldse, loe kirjandust ja hari end, sina just kinnitadki enda sõnu- millest johtuvalt saame ka su vanemate tarkuse osas järeldusi teha (Y)
29. märts 2018, 20:25
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 22:31
Kes on veel keegi, kes ei usu, et maausulised on vägivaldsed, moslemite väärislised
Ära 31. märts 2018, 22:34
lase ennast eksitada. Kindlasti ei ole tegelikult maausulisega tegemist. Igasugu nimesid võib ju endale võtta.
kersti 29. märts 2018, 20:05
Enamus haigusi mille vastu saab vaktsineerida ei tapa . Tapavad tüsistused .
Mari29. märts 2018, 20:15
aastakümneid tagasi kadusid, nüüd jõudsid tagasi !
29. märts 2018, 20:16
huvitav, kust need tüsistused tulevad
hm29. märts 2018, 20:37
///29. märts 2018, 21:25
eks ikka raskest haigusest, nii nagu gripigi puhul
ah soo,29. märts 2018, 22:33
ah so, saad nt AIDS-i, sured kopsupõletikusse ja vaktsiin on süüdi
Kahjuks ei mòista seda leetrite paanikat29. märts 2018, 20:00
1960. aastate keskel leetrite vastu ei vaktsineeritud (ònneks) ja olen selle haiguse làbi pòdenud (ka ònneks). Kusjuures màletan seda protsessi ja ka seda, kuidas kogemustega vanem inimene maakohas oskas seda haigust pòdevale lapsele vàga hàid soovitusi anda. Aìtàh talle, sest tànu sellele pòdesin kergemalt. Ei olnud juttugi, et eluohtlik olukord vms ning seetòttu ei mòista vaktsineerimise vajadust. Veel rohkem tànan seda, et organism jài igasugusest vòòrast vaktsiinist nòrgestamata ja leetrite vastu on nùùd immuunsus olemas. Aìtàh toredale tàdi Annale, kes nùùdseks ammu igaveseks puhkamas!
mõni ikka elab edasi29. märts 2018, 20:22
tol ajal osa jäi ellu ka pärast kopsupõletikku või difteeria, isegi tüüfus ja kust katk kõiki kaasa ei võtnud
!!! to 20;0029. märts 2018, 22:47
Kui ajalugu vaadata, siis. Oma ligi pool inimstest paranes nng jäi elama pärast rõugetesse haigestumist. Ja vaat et kümmekond protsenti paranes ka mustast ehk kopsukatkust. Ilma mingi vaktsiinitagi. Vahest soovitad järgi meil nüüd teha või?
no30. märts 2018, 07:54
Kuuekümnendatel oli vaksineerimine lastele kohustuslik. Mina lasin lapsed vaktsineerida ja nad pole kunagi haiged olnud. Pregu on rohkem nagu vabatahtlik ja ma pole enam kindel, et kuskilt toodud vaktsiinid on abiks.
nimi29. märts 2018, 19:53
Kui aidsihaige tahtlikult teisi nakatab, siis see on karistatav. Kuidas inimeste leetritesse tahtlik nakatamine karistatav ei ole?
lahe29. märts 2018, 20:15
Nii loll ei saa ju olla? vaktsiin on mõeldud isiklikuks kaitseks, mitte nakkuse leviku peatamiseks. .. Vaata kuidas leetrid levivad ja kuidas aids.
30. märts 2018, 07:54
inimesi ei saa nakatada, inimesed on vaktsineeritud.
29. märts 2018, 19:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 23:53
Poleks arvanud, et maausulised on vaimuhaiged
Ärge vaksineerige29. märts 2018, 19:45
Kui lapsed sünnivad, siis mida küll neile teatud kuude tagant sisse süstitakse, kuidas avaldub see teatud eluetappidel,millised on nähud? Laske oma lastel normaalne immuunsüsteem väljaareneda aga ärge tormake süstalde juurde, et lasta oma lapsele lisa mürke sisse süstida ja kogu immuunsus ära lõhkuda.
Mürgitatud poe või asutuse toidust,tabletist,süstimistest jne saabki imelisi väidetavaid viiruseid,kord öeldakse viirus, siis jälle bakter ja palju muud. Vaksineerimine pole muud kui oma keha mürgitamine ja haigusi antakse ikka suukaudu sisse ning vaksineerimiste kaudu, hitleri gaasikabrites, arvake ära millised need kohad on tänapäeva kontekstis?
Kui madalalaubaline saab lambamass olla? Lambukeste jaoks on saatus ammu juba teada, mõnede jaoks ongi õige tee vaksineerimine ja mürgi sisse õigimine, universumis selliseid nagunii ei vajata, kes on arenemisvõimetud. Kätt ette panna ei saa vabavalik. Mina olen poolt kõik kes tahavad võtke rivisse ja laske aga tonnides endid süstida, aga ärge teistele sellist sodi propageerige. Neile, kes hädad saavad vaksineerimisest antke lihtsalt kohtusse kui peale seda kuskile ajurakukese vahele mõistuse killuke pärale jõudis või valgustumine. Tuleks tõstada ka teemasid kui paljud on vaksineerimistest vigaseks ja sandiks jäänud või üldse teise ilma läinud, neid juhtumeid on ülemaailma,mis on ka tõestatud.
Leitud internetist:29. märts 2018, 19:34
"muideks - lisan siia juurde, et varem oli selline info, et palju on haigestunutest - surnutest vaktsineeritud ja palju mitte avalik info tervseameti ametliku statistika lehel. Teate, miks seda infot enam ei ole sel moel ? Sest 90% haigestunutest ja surnutest olid vaktsineeritud ja inimesed hakkasid selle pärast küsimusi küsima...
Väljavõte:
Läkaköha:
2005 a. - Haigestunud laste arv Eestis 25, neist olid vaktsineeritud 24.
2006 a. - haigestunud laaste arv 49, neist vaktsineeritud 47
2007 a. - haigestunud lapsi 137, neist vaktsineeritud 116.
2008 a. - haigestunud laste vaktsineerimise andmeid Tervisekaitse ei avaldanud (võite ise arvata, miks). Kõikidest haigstunutest (täiskasvanud ja lapsed kokku) 68,9% olid vaktsineeritud.
Leetrid:
2007 - haigestumisjuhtumeid 1, laps leetrite vastu vaktsineeritud
2008 - 2009 haigestumisjuhtumeid ei ole.
Mumps:
2003 - 35 haigestunud, neist 20 vaktsineeritud
2005 - 29 haigestumist, neist 21 vaktsineeritud
2006 - 17 haigestumist, neist 13 vaktsineeritud
2007 - 18 haigestumist, neist 14 vaktsineeritud
2008 - 14 haigestumist, neist 11 vaktsineeritud
Punetised:
2006 - 5 haigestumist, neist vaktsineeritud 3
2007 - 10 haigestumist, neist 7 vaktsineeritud
2008 - 4 haigestumist, neist 2 vaktsineeritud, 1 vaktsineerimata, 1 kohta puuduvad andmed."
ef29. märts 2018, 21:28
kui paljud vaktsineeritud pääsesid haigestumisest peale kokkupuudet pisikutega??
Andres31. märts 2018, 06:26
See on sama hea küsimus nagu "kui paljud vaktsineerimata inimesed pääsesid haigestumisest peale kokkupuudet pisikutega?"
TOTULE29. märts 2018, 21:49
Läkaköha kohta on kirjutatud nii, ja midagi pole salastatud: "Haigestuda võivad siiski ka vaktsineeritud isikud, kuid neil kulgeb haigus kergemini ja ei ole eluohtlik."
vaktiini mõjust29. märts 2018, 22:36
seda kirjutatakse ka teiste haiguste puhul, ja juba ammust ajast
Andres31. märts 2018, 06:35
Asi hakkas huvitama ja mõtlesin kontrollida. Terviseameti veebis on statistika. Tõsi küll, vaktsineerimiste kohta ei ole, aga haigusjuhtude kohta on: http://www.terviseamet.ee/nakkushaigused/nakkushaigustesse-haigestumine.html
Mis huvitav: leetreid on näiteks 2006. aastal olnud 27 juhtumit (ja ei mingit hüsteeriat ajalehtedes). Ka 2016 ja 2017 on Eestis leetreid esinenud. Mul on tunne, et siin käib praegu mingi kampaania.
sass29. märts 2018, 19:05
mõni aasta tagasi sõber kontrollis tervist.soovitati teha taas teetanus jne.Arst imestas.et üle 50 a mehe tervis nagu noorel mehel.Tegigi kõik ära.kuu pärast viisime pärja värskele kalmule.ei saa ühe vitsaga lüüa.et kõigile ühtmoodi sobib vaktsiin
29. märts 2018, 19:20
Ja mis oli diagnoosiks?
EESTI KODANIK29. märts 2018, 18:59
vanasti oli vaktsiin tasuta mis aitas,nüüd raha eest mis on mõtetu raha raiskamine.kallis meie palkade juures väga kallis
Kah leetrites 29. märts 2018, 18:54
Leetrid mööduvad nädalaga,sama nagu nohu ainult keha on pisut täpiline.Ärge hirmutage inimesi,see on väga väike haigus.
29. märts 2018, 19:20
täpiline on hoopis pubeka nina
ööpus30. märts 2018, 09:08
Üks pisikene tagajärg veel: lastetus.
Lastetus on vaktsineerimise tagajärg...30. märts 2018, 09:26
29. märts 2018, 18:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 19:21
Ja mis pistmist on leetridega?
Rafx29. märts 2018, 21:27
juwist29. märts 2018, 21:32
29. märts 2018, 22:36
!!!29. märts 2018, 22:51
Ajalehele t0bedused just meeldivadki, neid juba ei modereerita. Tõmbavad rohkem tähelepanu ja toovad uusi kommentaare. Välja modereeritakse üksnes vaid arukaid arutlusi, eriti kui tsiteeritakse midagi eialast.
29. märts 2018, 18:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 19:23
mille poolest see ilmaliku mammona orjus on etem
29. märts 2018, 18:47
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 19:24
pentagrammikoer laamendab
???29. märts 2018, 22:52
kas Jämejalast või Paldiski maanteelt on mõni patsient põgenema pääsenud või?
ja 29. märts 2018, 18:45
mis te arvate kuskohast need haigused on siis uuesti tulnud? kas pagulastega või on meelega keegi pisiku lendu lasknud.
pagulasega, irw29. märts 2018, 19:24
doktor29. märts 2018, 20:08
Pagulased on toonud ekrenatidele ajupeetuse.
Tiit29. märts 2018, 18:41
Neid norga tervise ja psühhiliste hädadega noori ongi selle pätast nii palju, et puudub looduslik valik. Vatem, kui olid nork ja haigusele vastu ei pidanud, läks hauda. Terved ja vastupidavad andsid oma tugevad geenid järglastele edasi.
Nüüd poputatakse koik ülesse ja annavad oma norgad ja viletsad geenid järglastele. Nii see rahvastiku mandumine hakkab.
muidugi selle hirmutamiskampaaniast saavad tulu farmaatsiafirmad.
Lastehalvatuse vastu tuleb muidugi vaktsineerida aga seda ka mitte vastsündinut,nagu praegu tahetakse teha. Ülejäänud lastehaigused peab tugav laps ise vastu nprkadega inimkonda edasi ei vii.
Kirjutan ehk julmalt, aga see on tode.
mis vastsündinud!?29. märts 2018, 19:27
Esimene süst on 3 k vanuses
täpsustame29. märts 2018, 23:19
Pikka aega oli nii. Esimese vaktsiini sai laps 24h vanuselt (b-hepatiit). Teise umbes kolmepäevaselt (tuberkuloos). Kolmekuusele lapsele on korraga difteeria-teetanus-läkaköha ja lastehalvatus (tänapäeval tavaline ka meningiit sealhulgas ehk siis viisikvaktsiin). 4,5kuune saab sama kokteili ja 6kuune samuti. Kontrollida ei viitsi praegu, kas oli vahepeal midagi veel. Enda lapsed suured ja peast ei mäleta. Sellest aastast vist on lükatud b-hepatiit natuke hilisemaks, aga kindel pole.
To 18:4129. märts 2018, 23:23
Ja te peate ennast mingite suurepäraste geenidega isikuks ?
ilmselt30. märts 2018, 09:31
üle keskmise, kui suudab kriitiliselt mõelda.
Tiit30. märts 2018, 17:47
Kui suurepäraste, aga minu lapsed on elus, jupa täiskasvanud ja mina olen 5kordne vanaise. Nemad on saanud lastehalvatuse vastu vaktsiini. Ise olen ka pougete vastu saanud. Mina ei harde ei hunti ega tonti, ainuke mida kardan on kaasinimese alatus.
Kessu29. märts 2018, 18:41
Kuna meil on andmekaitseseadus ja nime ei avalikustata, siis võib see vabalt olla välja mõeldud lugu hirmutamiseks.
29. märts 2018, 18:34
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 19:28
ja sellepärast just ei peagi vaktsineerima, las lapsed surevad ära ja annavad nendele ruumi, eks ju
Tiit30. märts 2018, 13:44
Jah, ja nende sissetoodud haiguste vastu meil immuunsust ei ole.
29. märts 2018, 18:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
naisuke to: Ohtuleht29. märts 2018, 21:29
Kas Teie nn kommenteerimise läbivaatamise kohustus Maausulisele ei kehtigi? Kuidas see võimalik on?
heh29. märts 2018, 22:38
Jämejalas täna arvutipäev, ta siin on laamendanud ka varem, nt Savisaar oli hambus
29. märts 2018, 18:29
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Vaata 18: 2929. märts 2018, 21:31
Jõudis tagasi Eestisse, sest vahepeal palju aastaid seda haigust ei olnud; kas seda on nii raske tervel täiskasvanul mõista?
Maanaine29. märts 2018, 18:27
Põdesin ka noorena leetreid.Nurmoja käis kodus kirjutas rohu ja üle ta läkski.
Las29. märts 2018, 18:25
Nüüd ema möllab. Oma lollus ju. Hea , et saab vilju maitsta
29. märts 2018, 18:22
Leetritesse nakatati vanasti lapsi selleks, et neil tekiks eluaegne immuunsus. Neile aga, kes neid protsesse suunavad ei ole vajalik meie raha, Kaudselt tekitavad va ktsiinid oma uskumatult mü rgise sisuga kroonilisi haigeid ja vähihaigeid karjade kaupa, kuid ka see pole eesmärgiks, sest raha neil on. Nad ise trükivad seda juurde, kui vaja. Neile on vaja m eist lahti saada. Ja tänu sellele, et enamus on koolis ajud ära nikastanud ning kisavad kooris: vak tsiine, vak tsiine, siis on lootust pääseda hetkel vähe. Loodame, et katel keeb üle ja kusagil riigis toimub Nürnberg nende jä tiste üle.
must surm29. märts 2018, 19:31
30. märts 2018, 01:23
Isegi mina olen seda kuulnud. Et nakataks, mida varem laps selle läbi põeb, seda parem.
Millal30. märts 2018, 09:35
loodusel katel üle keeb ja kogu inimkonnale Nürnbergi korraldab?
Kirstu Küljelaud29. märts 2018, 18:20
Arstid võiksid ka lõpuks guugeldama õppida ja teada saada, mida endast kujutab haigus nimega LEETRID. Häbi on - sügavalt häbi. Täna pole Eestis MITTE ÜHTEGI arsti, kes oskaks konsulteerida kiirgusest põhjustatud haiguseid, suitsiidsust, depressioone, unehäireid ja isegi vähiga ei saada hakkama. Kuid sel aastal hakati paigaldama Tallinna ja mujalegi 5G mobiilikiigust tekitavat tehnoloogiat. Palju õnne! Leetrid on probleem? I.di oodid, mitte leetrid!
29. märts 2018, 19:32
Sa räägi seda jutu haige lapse vanematele, siis saad teada, kas tema haigus on probleem või mitte
Uljus või midagi veelgi hullemat?29. märts 2018, 18:12
No on alles t0bedus ronida vaktsineerimata lapsega kuhugi Aasia arengumaadesse, kus on igasugu haigusi. Panna ohtu nii omaenda laps kui ka sealt haigusega tagasi tulles veel hulgaliselt teisigi lapsi.
Ohus on ka Lasnamäe inimesed29. märts 2018, 17:35
Ega need lasnagorski tiblad üle pole loetud. Ei juhtu midagi kui paar majatäit kaob.
Nimi29. märts 2018, 17:33
Hakkab jälle see hirmutamine pihta. 2011a sama lugu kuigi mingit epideemiat ei järgnenud. Pealegi on leetrid suht sama 'ohtlikud' nagu tuulerõuged, aga neid pigem just tahetakse lapsele tuttavate nakatunute pealt külge saada ja keegi ei kirjutaks sellist uudist kui tuulerõuge haige ringi käiks. Ja kõik täiskasvanud vaktsiini kummardajad, jookske kõik nüüd arsti juurde endale kõiki vaktsiine tegema sest teie omad on ammu aegunud ja olete pm vaktsineerimata. Igaks juhuks laske kõigi 1000 haiguse vastu süst teha, igast jama liigub ringi
iiii29. märts 2018, 17:50
Tõesti milleks see paanika. Inimesed on ohus!!! kes vaktsineeritud peaksid ju muretud olema....paras inimeste peedistamine. Teada on ju juhtumeid, kus inimene on omale vaktsiini teinud ja peale seda raskesti haigestunud. Sureme ju kunagi kõik. Haigust kannavad edasi ju kõik, vahet ei ole kas vaktsiin on tehtud või mitte.
juhtumitest29. märts 2018, 17:54
mmm29. märts 2018, 18:03
vaktsiin on mõeldud isiklikuks kaitseks, mitte nakkuse leviku peatamiseks. ..
iiii29. märts 2018, 18:09
Näiteks aastal 1979 suri kaheksa last vahetult kolmikpookimise järel. Ometi pandi diagnoosiks väikelaste äkksurm. palju juhtumeid on olnud aga alati öeldakse, et see ei ole vaktsiinist.
pandeem29. märts 2018, 18:24
levik sõltub vaktsineeritute arvust
29. märts 2018, 18:25
kus suri, Ameerikas,Aafrikas?
!!!29. märts 2018, 18:15
Mida suure on vaktsineerimatute protsent, seda suurem on nakkuse edasikandumise tõenäosus ja epideemia puhkemise oht. Imestan mõnede lapsevanemate nõmedust ning kuritahtlikku hoolimatust. Nii enda lapse kui ka teiste suhtes.
to Nimi29. märts 2018, 22:54
Pigem näib, et pihta hakkab demagoogia.
Nõuka-aegsetele inimestele29. märts 2018, 17:18
Leetrite vastase vaktsineerimisega alustati Eestis 1967.aastal, mil Eestis võeti kasutusele Venemaal toodetud leetrite elusvaktsiin. Alates aastast 1993 vaktsineeritakse Eesti riikliku immuniseerimiskava raames lapsi Euroopa kvaliteediga leetrite-mumpsi-punetiste liitvaktsiin (MMR), millega algul vaktsineeriti ainult aastaseid lapsi.
*
Käesoleval ajal vaktsineeritakse lapsi kahe vaktsiinidoosiga 1- ja 13 aasta vanuses.
*
Isikuid, kellel puuduvad andmed varasema vaktsineerimise kohta (küsida võiks esmalt oma perearstilt) või seroloogilise uuringu tulemusena on selgunud kaitsva tasemega IgG antikehade puudumine, neil on soovitatav vaktsineerida MMR vaktsiini kahe doosiga vähemalt 4 nädalase intervalliga.
*
https://synlab.ee/leetriviiruse-analuus/
Vereanalüüsi andmiseks ei pea inimene olema söömata-joomata ning verevõtuks ei pea eelnevalt registreerima. Analüüs on tasuline, see maksab Eesti Haigekassa hinnakirja järgi 8,38 eurot, millele lisandub verevõtu maksumus 3 eurot. Seda, kas inimesel on organismis piisaval hulgal leetriviiruse vastaseid antikehi, saab kindlaks teha lihtsa vereanalüüsiga – tuleb määrata leetriviiruse vastase IgG antikehade sisaldust veres.
WHO andmetel on leetrite täieliku vaktsineerimisjärgse immuunsuse kestus vähemalt 26-33 aastat.
no näed 29. märts 2018, 18:24
kit lis jä tis ise selgitab oma ku ritegevust. Aitäh!
ha h29. märts 2018, 17:15
Ülejäänudlapsed ju ilusti vaktsineeritud ning ei karda haigust! Milles küsimus?
30. märts 2018, 01:25
Nagu näha, ei jaga te vaktsineerimise põhjust. Vaktsineerimine ei takista haigeks jäämist.
hmm29. märts 2018, 17:13
mind lapsena vaktsineeriti, aga leetrite vastu küll mitte (lastehalvatus oli vist). Olen leetrid läbi põdenud , olles 12-13 aastat vana. Ei midagi hullu, voodireziim natuke aega. Kõik meie klassi lapsed või isegi kogu kooli lapsed põdesid, ära küll keegi ei surnud ja invaliidiks ka ei jäänud. Milleks selline paanika?
ravimatu haigus29. märts 2018, 17:55
kuis sul OLI lapsehalvatus, ta siis on ka nüüd
1960 koolieelikuna, 1967 alustati alles vaktsineerimist leetrite vastu29. märts 2018, 17:56
Leetreid ja sarlakeid liikus küll, aga oli siiski vähem, tuulerõuged said vist kõik lasteaia- ja koolilapsed. Siis olid paljud ka vanaemade kantseldada, pensioniiga oli naistel 55 ja mõnel olid vanaemad üldse kodused.
Vanemad inimesed on vist saanud vaktsiine vähemalt selliste haiguste vastu: tuberkuloos, läkaköha, polümueliit, difteeria, teetanus.
to: hmm29. märts 2018, 21:33
Kui olid 12, sisi ei olegi hullu, aga kui oled 25, 50? Siis on hullu ja isegi väga hullu.
s29. märts 2018, 17:11
no ei saada vaktsineerida
MIKS OMETI?
mis te mängite eludega
marge29. märts 2018, 17:02
Vastutavad ka selle lapse vanemad nüüd või???
ei tea kuidas29. märts 2018, 17:09
vastutab ikka see, kes haigeks jääb ja ära sureb.
29. märts 2018, 17:10
Leetrid ei ole veel midagi huulu, tõesti. Küll varsti tulevad rõuged, lastehalvatus, difteeria, läkaköha tagasi. No siis saate alles ulguda ja maitsta oma ninatarkuse vilju.
/- le29. märts 2018, 21:34
Kuidas ei ole hullu, kui Su sugulane võilähedane saab raske tpsistuse? Vast ei ole kah, Sinu jaoks muidugi...
telegrammi fänn29. märts 2018, 17:12
ja maa on lame, ja meid valitsevad reptiilid!
tellitud artiklid29. märts 2018, 17:14
see jutt on nagu lahing toiduainete kasulikkusest - kohv on hea-kohv on halb, või on hea-või on halb, pekk on hea-pekk on halb, gluteen on hea-gluteen on halb jne
Leeter29. märts 2018, 16:46
Miks peab haiglas olema, mina lapsena põdesin kodus läbi, ei midagi hullu.
29. märts 2018, 16:39
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. märts 2018, 16:49
kus on see statistika, väga tahaks naha
mh29. märts 2018, 16:54
Eks need on karmid valikud. Tüsistuste puhul peab arvestama ka, et laps võib surra või invaliidistuda.
Kriit29. märts 2018, 17:06
29. märts 2018, 16:20
ongi pauk käes,ärge jumala eest vaksineerige,küll ned lapsevanemad on lollid,oi süst on valus,teeb lapsukesele haiget
jah maa alt tulevad nüüd välja kõik haigused,
Priit29. märts 2018, 16:39
Uuri statistikat ja siis tule uuesti seletama.
29. märts 2018, 16:49
30. märts 2018, 01:28
Some people can't be vaccinated, either because they are too young, or because their immune systems are too weak. But if everyone around them is vaccinated, unvaccinated people are protected by something called herd immunity.
Palju õnne lapsele. 29. märts 2018, 16:19
Saab leetrid kenasti läbi põetud ja eluaegse immuunsuse.
njah29. märts 2018, 16:53
Tüsistustega põetud leetrite klassifikatsioon
[B05.0] – entsefaliidiga tüsistunud leetrid
[B05.1] – meningiidiga tüsistunud leetrid
[B05.2] – pneumooniaga tüsistunud leetrid
[B05.3] – keskkõrvapõletikuga tüsistunud leetrid
[B05.4] – sooletüsistustega leetrid
mh29. märts 2018, 16:55
Kahjuks on ka võimalus invaliidistuda ja surra. Loodame, et saab immuunsuse.
29. märts 2018, 16:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Aru ma ei tea...29. märts 2018, 17:34
kuidas saab ohustada vaktsineerituid?
nad on ju vaktsineeritud ja ei haigestu!?
milleks selline kisa?
vaktsiini müük languses või?
29. märts 2018, 17:58
ta mõtles "teiste vaktsineerimata ..." Kohtujuhtumid on tulemas
vanem mees ladaga 29. märts 2018, 16:06
tellitud jama.see on hullem kui nn. putini venemaa.
Mina29. märts 2018, 16:00
Palju õnne! Raviarve esitada vanemale. Mina ei pea selle eest maksma!!!
ebaõiglane29. märts 2018, 16:00
Tehku vaktsineerimine kohustuslikuks hoopis täiskasvanutele siis. Saavadki oma 95% rahvastikust. Lapsi on meil vähe, täiskasvanutel ammu vaktsiinikaitse möödunud ja revaktsineerimist reeglina ei tehta.
29. märts 2018, 16:55
mis mõttes ammu vaktsiinikaitse möödunud!? Eluagne kaitse, kui on vaktsineerimine lõpuni viidud
bff29. märts 2018, 16:00
irv kus nüüd erututakse. iga kell valin nii endale kui laspele pigem leetrid kui vaktsiini.
Ja29. märts 2018, 16:08
rõuged, difteeria, lastehalvatuse ning kangestuskramptõve takkaotsa!
vastan29. märts 2018, 16:37
Vaktsineerimise tagajärgede ennustamatuse ja vastunäidustuste riskide mastaapsuse tõttu võid saada endale 10 lehekülge erinevaid haigusi. Siis öeldakse,et uups, lihtsalt juhus,milles teie laps on saatuse tahtel osaline.
29. märts 2018, 17:58
tahaks naha kas või üks
Jaan29. märts 2018, 16:40
Et parem ajukelmepõletik kui sutsakas? Kohe ravile ei taha minna?
aga palun29. märts 2018, 16:56
Leetride nähtavad haigusilmingud kaovad harilikult 10 päeva jooksul. Komplikatsioonideks on keskkõrvapõletik, nibujätkepõletik, kaela lümfisõlmepõletik ja surm.
Hingamiselundkonnaga seotud tüsistusteks võivad olla kopsupõletik, trahheiit, äge obstruktiivne kõripõletik, pneumotooraks, interstitsiaalne emfüseem, tselluliit, hüpokaltseemia, lihasepõletik, neerupõletik, neerupuudulikkus ja alatoitumus.
Leetrite põdemise järgselt võib lastel hiljuti põetud tuberkuloos uuesti puhkeda.
Närvisüsteemiga seotud tüsistused: vapluskrambid, entsefaliit, Guillaini-Barré sündroom, Reye sündroom.
Mitme aasta jooksul leetrite põdemisest võib välja areneda ohtlik kesknärvisüsteemi viirusnakkus – subakuutne skleroseeruv panentsefaliit.
Seedeelundkonnaga seotud tüsistustena võivad leetrihaigetel ilmenda kõhulahtisus, ussripikupõletik, maksapõletik, pankreatiit jt.
Nägemiselundkonnaga seonduvalt keratiit, sarvkestapõletik, corneal perforation, võrkkestaveeni tsentraalne sulgus, pimedaks jäämine.
Vere- ja vereloomeelundite haigustena: trombotsütopeeniline purpura, dissemineeritud soontesisene verehüübimine.
Kardiovaskulaarsüsteemiga seoses: müokardiit, perikardiit.
xxx30. märts 2018, 11:33
"Hingamiselundkonnaga seotud tüsistusteks võivad olla kopsupõletik, trahheiit, äge obstruktiivne kõripõletik, pneumotooraks, interstitsiaalne emfüseem, tselluliit.."
TSELLULIIT HINGAMISELUNDKONNAGA SEOTUD TÜSISTUS? :D
vanaema29. märts 2018, 17:50
kas maksad ise ka kõik ravikulud?
oled sa leetrite tüsistustega kursis, tead ikka selle haiguse kulgu ja võimalikke tagajärgi?
ja kuidas mõtled kaitsta neid, kes ei saa vaktsineerida?
eks29. märts 2018, 15:54
sallijad on neid haiguseid siia vedanud
vanaema29. märts 2018, 15:52
Mida mina pean tegema, kui minu lapselaps on 11 aastane ja õpib samas koolis? Millal mulle tehti see vaktsiin? Mida te hirmutate siin kõiki? Miks te tekitate paanikat? Vot nüüd jälgige mind palun kuni 4 aprillini. Olge palun terved.
x29. märts 2018, 15:58
kui sa oled vanaema, siis nõukaajal said oma vaktsiini
vanaema29. märts 2018, 16:17
70 aastat tagasi? Meie peres on 3 arsti, kes nagu ühest suust ütlesid, et haigestuda võib ka vaktsineeritud inimene, lihtsalt natuke kergemas vormis. Kõige hullem on see, et homme tulevad minu Soome lapselapsed, kes pole ühtegi vaktsiini elus saanud , sest soome vanaema -ARST! keelas ära neid tegemas.
oma vitsad peksavad29. märts 2018, 16:59
seda oli ka ooodata, et kunagi esimene pauk tuleb,
29. märts 2018, 16:57
vanaema, sul on tehtud, vene ajal ei saanud pirtsutada - tahan -ei taha, kõikidele tegi
Leetrivaktsiin alates 196729. märts 2018, 19:19
Oleneb, kui vana sa oled, vanaema.
Seda "arstist soome vanaema" juttu ma ei usu - võib-olla on mingi dementne, kellele lapsed ütlevad, et tore jah - pole tehtud neid vaktsiine, ise aga kuulavad mõistuse häält. Aga ehk sina ise liiga palju targutasid ja rahustati sind maha? Küsi lastelt endilt parem.
Sama moodi algab Soomes vaktsineerimine juba imikuna, tutvu:
https://www.rokote.fi/lasten-rokoteopas/lasten-rokotusohjelma/
.
'
vanaema, 70 aastane2. aprill 2018, 09:42
Soomes vaktsineeritakse lapsi ainult vanemate nõusolekuga. Olin mõlemate lastelaste sünnitusajal nende kõrval, aga minu soovitust ei võetud kuuldele. Keegi polnud dementne, lihtsalt teisel vanaemal, kes töötas samal ajal arstina, olid tugevad argumendid vaktsineerimise vastu.
Karma29. märts 2018, 15:51
Leetrid teevad poisid suguvõimetuks
Ei29. märts 2018, 15:57
Leetrid ei tee poiste suguvõimekusega midagi. Sisuliselt on leetrid ise keskmisest lihtsam nakkushaigus. Kardetakse tüsistusi; üks neist on meningiit.
Mumps on see, mis võib poiste suguvõimet mõjutada, aga samuti tüsistusena ja eelkõige siis, kui haigust põetakse teismelisena või noore täiskasvanuna.
to ei29. märts 2018, 17:01
Tüsistuse põhjustaja ju ongi leetrid, mis sul veel on jäänud arusaamatuks
29. märts 2018, 17:04
Leetrite teemaga ühel ajal käsitlevad arstid punetisi. Kuidas need omavahel seotud on?
Leetrite ja punetiste vastu vaktsineeritakse praegu ühe vaktsiiniga. Tegelikult on selles kolmaski vaktsiin – mumpsi vastu.
Kui ema loobub oma lapse puhul leetrivaktsiinist, loobub ta automaatselt ka teiste haiguste kaitsest. Aga punetiste kaitse on hästi oluline tütarlastele, neist saavad tulevikus emad. Kui tulevane ema põeb punetisi raseduse ajal, tähendab see ta järeltulijale raskeid väärarenguid.
31. märts 2018, 00:41
mumps pagana arusaaja!
29. märts 2018, 15:44
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Olev29. märts 2018, 15:59
Ja need , kes elavad üle selle jubeda gripi ja siis veel leetrid - need elavad kaua !!
29. märts 2018, 17:05
kõik sõltub vanusest, ja vaevalt laps ise valib surma
Ohjah29. märts 2018, 15:41
Raske haigus-tavaline haigus ,mida lapsena labipodeda.
Urmas29. märts 2018, 15:38
1970-1980 aastate lapsed põdesid peaaegu kõik lasteaia vanuses Leetreid! Leetrid olid ju toona laste tavaline haigus! Vähemalt toona Leetrite vastu ei vaktsineeritud, sest toona vaktsiini ei olnud! Kas nüüd on Leetrite vaktsiin leiutatud??? Võib olla toona ei peetud Leetreid nii ohtlikuks haiguseks, mille vastu vaksineerida, sest Leetrid ei ole ju eluohtlik haigus ja haigus taandub iseenesest 10 päeva jooksul!
RPK29. märts 2018, 15:56
1968.aastaks töötati välja efemtiivseim vaktsiin. selle haiguse pioneeriks vaktsineerimisel oli USA. Euroopas hakati samuti 1970ndtatel leetritega vaktsineerimste kaudu võitlema. Mida arenum oli riik ja arusaam medistiinist, seda enam panustati vaktsiini. Osad lääne riigid olid esirinans ja osad liiduvabariigid, kuni 90ndte alguses ELi riikides ja EL'i pürgivates riikdies enamvähem tase ühtlsutus.
Üldises mõttes oli Euroopas 1980ndal ohaigusjuhtumeid c.800 000, tasapidi viidi haigusjuhtumite arv 2000ndatel c.30 000 peale. Hetkel oli see kuskil 10 000 ringis.
Ameerikas, kus hakati vaktsineerimist kasutama varem ja kogu riiki hõlmavate programmidega, sela registreeriti näiteks eelmisel aastal alla 10 haigusjutumit.
Tuleks aru saada, et vaktsineerimised eiole võlurohi, mis kohe reageerib vaid ta on pikematsorti protsess, mis mõningate haiguste juhul hakkab effekti andma alles põlvkond või paar hiljem. Piisab aga mingist hulgast vaktsiinivastastest, kes kriitilise massi tekitavad ja kogu tehtud töö lendab sisulielt mõne aastaga metsa...
mh29. märts 2018, 16:58
Kui vaktsineeritutel on immuunsus, siis kuidas mitte vaktsineerimine paneb töö vastu taevast lendama? Jäävad mõned haigeks ja see omakord paneb neid, kes pole vaktsineerinud, vaktsineerima.
1970 sündisin 29. märts 2018, 15:56
Kõik olid vaktsineeritud ja haigestusime umbes 1985. Kõik paralleerklassid meie Tallinna koolis olid haiged. Paljud kergemalt, üks klassiõde oli haiglas. Eksameid me sooritama ei pidanud sellel aastal. Kevadesse juhtus see puhang. Ja pärast õeldi,et sel aastal sündinutel vaktsiin ei toimi
Leetrite vastase vaktsineerimisega alustati Eestis 1967.aastal, ...29. märts 2018, 19:24
... mil Eestis võeti kasutusele Venemaal toodetud leetrite elusvaktsiin.
Alates aastast 1993 vaktsineeritakse Eesti riikliku immuniseerimiskava raames lapsi Euroopa kvaliteediga leetrite-mumpsi-punetiste liitvaktsiin (MMR), millega algul vaktsineeriti ainult aastaseid lapsi. Käesoleval ajal vaktsineeritakse lapsi kahe vaktsiinidoosiga 1- ja 13 aasta vanuses.
no palun30. märts 2018, 18:17
ma ei saa aru, kes see siin kogu aeg jahub mingist 1967. aastast. See võib kuskil kirjas olla, aga päris kindlasti ei olnud see vaktsineerimine massiline ja kohustuslik. Kui oleks olnud, siis oleks kõik ka tõepoolest selle vaktsiini saanud. Mina sündisin 70ndatel ja ei olnud vaksineeritud ei leetrite ega mumpsi vastu. Põdesin mõlemad läbi ning suur osa meie klassist oli millalgi 3.-4. klassi ajal leetrites. Keegi ei pidanud seda millekski eriliseks. Mu vanaema ohkas pooleldi kergendatult, et väga tore, et praegu läbi põeb, lastehaigused peabki lapsena läbi põdema.
Mann29. märts 2018, 16:17
Ehk ajad sa segamini leetrid punetistega?
29. märts 2018, 17:05
Need oli PUNETISED!!!!
Liina30. märts 2018, 00:52
Äkki ajad sarlakitega segamini? Sarlakite vastu ei vaktsineeritud tollal ja ei ole ka tänapäeval nende vastu vaktsiini.
Nojah29. märts 2018, 15:34
Kulla kommentaatorid. Ärge plõksige! Kui pole vaktsineeritud ja haigestud täiskasvanuna, võib nendesse lastehaigustesse väga kergesti surra. Lollid olete!
29. märts 2018, 15:33
Ma polegi ainuke libauudise usku :)
maksumaksja maksab kinni29. märts 2018, 15:32
ka joodikute põhjustatud otsasõidud
Vaktsiini 29. märts 2018, 15:26
29. märts 2018, 15:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Irf29. märts 2018, 15:15
Ja maa on lapik ja kuu tehtud juustust.
to: Mees29. märts 2018, 15:28
Sa võid ju olla veendunud, milles tehes, aga leetrid on raske haigus. Sellega ei tehta nalja, et a la ma olen veendunud
Urmas29. märts 2018, 15:43
Leetrid olid minu lapsepõlves tavaline lastehaigus, mida põdesid toona peaaegu kõik lapsed! Toona vaktsiini ei olnud. ENSV ajal Leetrite vaktsiini ja rohtu ei olnud, aga haigus möödus reeglina ise kuni kümne päeva jooksul. Leetrid on paragripi laadne lastehaigus.
Jaan29. märts 2018, 16:44
Leetrid on ohtlikumad täiskasvanutele.
29. märts 2018, 17:09
punetised oli, punetised
Urmas29. märts 2018, 17:18
Sõida oma Punetistega... !
Urmas29. märts 2018, 17:24
Võib-olla aetakse siin Leetrid, mis on kerge haigus, segamini Rõugetega???
ENSV ajal olid Leetrid kerge ja kiiresti mööduv lastehaigus, Rõugete vastu vaktsineeriti. Rõuged on loomulikult palju-palju raskem kui tühised Leetrid.
Urmasele29. märts 2018, 18:01
sõidan sulle külla, oota, ja leetrid seltsiks kasa
misassja29. märts 2018, 18:03
ENSV ajal olid Leetrid kerge ja kiiresti mööduv lastehaigus,
Leetrite vastase vaktsineerimisega alustati Eestis 1967.aastal29. märts 2018, 20:00
Loe teisi kommentaare ka!
Ja tavaline lastehaigus leetrid küll polnud, ajad vist tuulerõugetega segamini.
Viimane inimrõugetesse haigestumise juhtum on teada 1977. aastast Somaaliast. 29. märts 2018, 20:02
1980. aastal tunnistas Maailma Terviseorganisatsioon rõuged likvideerituks. Eestis pole pärast 1937. aastat rõugeid diagnoositud. Vaktsineerimine lõpetati 1980. aastal.
mehele29. märts 2018, 15:30
Naine29. märts 2018, 15:37
Haigusel spetsiifilist ravi ei ole, leevendatakse vaid sümptomeid. Haigus võib tüsistuda raskekujulise kopsupõletiku, keskkõrvapõletiku või peaajupõletikuga.
hooliMATUS toob teised MATUSED29. märts 2018, 15:48
Põhjustab ka viljatust. Suremus on 1% ja püsiva nägemiskahjustuse tekkimine 5%-il. Aastakümneid tagasi oli ka väikelastesuremusel teised "aktsepteeritavad normid", seepärast ja ka meditsiini madalast arengutasemest tulenevalt selle haiguse vastu ei vaktsineeritudki. Aga tänapäeval võtta see risk "loodusliku protsessi" näol, on kuritegu.
Jaan29. märts 2018, 16:45
Miks teised peavad sinusuguste pärast oma väikelastega riskima?
sinu jutt29. märts 2018, 17:08
see on nagu põlevas ostukeskuses edasi shoppama (müüjad pidi jõuga välja ajama) nagu venemaal nüüd juhtus
iga asja peale automaatselt tuleb parima euroopaliku ajakirjandusliku tava kohaselt öelda29. märts 2018, 15:06
See on üksikjuhtum
Tegemist on vaimselt ebastabiilse isikuga.
eks29. märts 2018, 15:03
Ülearu paanitseda poleks ka vaja. Seal klassis on kolm vaktsineerimata last, kelle vanemad olid vaktsineerimisest keeldunud. Oma valik ju.
Ülejäänute puhul saab siis hinnata, kui tõhusad need kaasaegsed vaktsiinid on.
to: eks29. märts 2018, 15:19
Tasub vöga muretseda, sest kui inimesed ei lastena ole haigestunud, põetakse haigust hiljem väga raskelt.
to: to: eks29. märts 2018, 16:03
Ei tea, milleks need vaktsiinid siis on, kui ikka on oht haigestuda ja rängalt!?!
Ise olen leetrid läbi põdenud 14 aastaselt, endiselt elus ja kõbus 50+.
samuti 50+29. märts 2018, 19:37
Ei usu sinu leetrite juttu, punetised sul oli. Leetridest ikka hirmuga räägiti
To:eksi'ile30. märts 2018, 15:42
Tuhkagi! 22 aastaselt olin kah leetrites, kuna hoidsin leetrites last. Pisut sügelema ajas ja täpiliseks kiskus, mille sai kreemide ja rohtudega kiirelt kontrolli alla- kõik. Paanika ei millestki.
lisan29. märts 2018, 15:01
Reeglid peavad olema paigas: vanemad, kes lapsi ei vaktsineeri, ei saa nõuda oma lastele eriõigusi ega tavakohtlemist elukeskkonnas, mida kasutavad kõik.
Istugu oma nelja seina vahel, ja maksku ka ise haigekassa arveid!
Vaktsineeritud29. märts 2018, 16:06
milles küss?29. märts 2018, 17:27
Esiteks võivad nakatuda kõik, vaktsineeritutel on haiguse kulg kergem ja haigestumise tõenäosus madalam. Teiseks ei pea haiguse edasikandmiseks ise haige olema - haige klassikaaslane köhib näkku ja viidki selle rõõmuga koju oma pooleaastasele väikevennale, kes vanuse tõttu pole veel vaktsiini saanud.
29. märts 2018, 15:00
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
kdr29. märts 2018, 15:20
Nagu ma ei saa aru, mis toimub vaktsineerimisvastaste peades, ei saa ma ka aru, mis toimub inimeste peades, kes soovivad lapsele surma.
to: anna abi29. märts 2018, 15:20
et siis süütu laps vastutab oma rumalate vanemate patud ja annab koguni oma elu? Mõtled ka?
maire29. märts 2018, 15:28
Ilmselt selle kommentaari autor aliib ainult neid, kes mõtlevad nagu tema, teised mingu loojakarja, aga muidu on ta ju hea inimene.
😁29. märts 2018, 15:00
Valtatakse otse rahvale!
aga kui nyyd ka vaktsineeritud29. märts 2018, 15:00
haigestuvad, siis on see puhas pettus ja äri
29. märts 2018, 15:21
ega vaktsin haigust ära ei võta, aga põetakse kergemini
tüsistused29. märts 2018, 16:14
tulevad vaksineeritutel kuna nende loomulik immuunsüsteem on nõrgestatud
ma29. märts 2018, 14:57
ei saa ka aru sellest paanikast. Ise põdesin ka leetrid läbi 15 aastaselt, kohe peale angiini. Jah tol ajal 1982 surid ka 2 last leetrite poolt tekitatud tüsistustesse ja selleks oli meningiit. Eks ta on raskete tüsistustega haigus, samas ei pruugi neid tulla. Siiski vaktsineerimist ma ei poolda,sest selle tüsistused võivad rängemad olla.
ma- le29. märts 2018, 15:22
Et ise ei paanitse, kuna jäid ellu? Küüniline inimene oled!
ma29. märts 2018, 15:43
üldse harva paanitsen, aga pigem siis juba vähi ja gripi pärast või millegi muu haiguse kui leetrite, see nüüd küll paanitsema ei aja.
29. märts 2018, 15:37
No selle jutu peale ei oska muud öelda, tule taevas appi! Noh, 2 last surid tüsistusse, aga noh, üks ees või taga, vaktsineerimist ma ei poolda. Oled sa ikka 100% kindel, et sul tüsistusi polnud?
Nimi29. märts 2018, 17:43
Miks sa selle peale ei ärritu et ka vaktsiini tagajärgel on inimesi ära surnud või saanud nii ränki kahjustusi et sama hästi oleks võinud ära surra? See on täitsa savi?? Väga huvitav on see ka et vaktsineerimata inimesed ei karda oma elu pärast kuigi neil on oht haigestuda, aga kõige rohkem kardavad vaktsineeritud inimeses. Ju alateadlikult saate ise ka aru et need ei anna garantiid. Nagu statistikast näha siis rohkem haigestuvad just vaktsineeritud inimesed.
29. märts 2018, 18:04
rob29. märts 2018, 14:54
kes on vaktsineeritud, pole ju ohus. Ohus on need, kes pole vaktsineeritud. Vaktsineeritutele ju ohtu pole, nii et ärge süüdistage kedagi. Põeb läbi ja ongi vaktsineeritud.
to rob29. märts 2018, 15:05
Vii end enne asjaga kurssi. Vaktsiin mõjub 99% inimestest, 1% on ohus. 1400 lapse peale on see 14 vaktsineeritud last, kes on ohus. Vaktsineerimise üks pluss on grupi-immuunsus. Kui kõik on vaktsineeritud, siis ei saa ka need nakatuda, kellel vaktsiin ei mõju.
Taavs29. märts 2018, 15:31
Ei ole ohus, aga viiruse tekitajat võivad ikkagi edasi.
To Rob29. märts 2018, 17:20
Mina olin vaktsineeritud. Jäin küll leetritesse, ags põdesin kergemalt.
29. märts 2018, 18:05
kõiki ei saa vaktsineerida, ja mitte keeldumise tõtta
Terves euroopas ainult 37 surnut!??29. märts 2018, 14:51
Palju rohkem inimesi sureb euroopas rõsterilt saadud elektrilöökidesse , mis ikka veel rösterid lubatud on? Ravivigadesse sureb palju rohkem inimesi ja vaktsineerimistüsistusi on kordades rohkem.
to Terves29. märts 2018, 15:37
Lasteaialapse loogika.
Rösterid on lubatud sellepärast, et absoluutselt iga rösteriga seotud surm on ärahoitav ja surma võib saada ainult iseenese väga suurest rumalusest, nt. kui võtad vooluvõrku ühendatud rösteri sülle ja lähed vanni.
See-eest kui vaktsineerimata lapsed nakatavad su lapse, siis seda ei anna ise mitte kuidagi ära hoida. Tuletan siin kohal meelde, et vaktsiinid mõjuvad 99%-l inimestest, 1%-l on ohus. Juhul kui laps peaks kuuluma selle 1% hulka, kes on vaktsineeritud, aga kellel vaktsiin ei mõju, siis on sellised lõunamaareisidelt haiguseid toovad lapsed eluohtlikud ja seda ei anna lapsevanemal kuidagi ära hoida. Rösterisurm on see-eest alati välditav.
Oh,30. märts 2018, 19:44
Kuidas saavad vaktsineerimata lapsed nakatada vaktsineeritud last? Kui zee on voimalik, siis mis otstarve vaktsineerimisel yldse on?
29. märts 2018, 18:06
statitikaandmeid palun
röster ja rumal inimene29. märts 2018, 18:08
teised ju ellu jäävad
mimm29. märts 2018, 14:49
issand jumal, räägitakse ja hirmutatakse, nagu mingi katk oleks lahti pääsenud. Meil on väga tugev meditsiin, küll kõik terveks ravitakse. Vene ajal sai kõik läbi põetud ja mingeid vaktsiine mumpsil, leetritel eiolnud, Kõik on elus!
minumeelest29. märts 2018, 14:56
..olid kitsesüstid nii mumpsile kui teistele laste nakkushaigustele.
29. märts 2018, 15:07
leetrite vastu alustati vaktsineerimist 1967.a.Liitvaktsiin(mumps, leetrid, punetised) võeti kasutusele 1994.a.
kuule mimm29. märts 2018, 15:23
Leetrid on väga raske haigus, miks Sa ülbitsed siin?
mamm29. märts 2018, 15:24
Kuidas ei olenud nn VENE ajal vaktsiine? Sina ilmselt ei saanud
mimm29. märts 2018, 16:48
võimalik, et saingi siis vaktsiinid ka, aga miks ma siis need haigused läbi põdesid? milleks need vaktsiinid?
medõde mimmile29. märts 2018, 19:42
Sest tegelikult sul oli punetised, aga punetsite vaktsiin tuli palju hiljem.
Taibud29. märts 2018, 14:49
Mõttetu paanika tekitamine!
Rumal29. märts 2018, 15:25
29. märts 2018, 14:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
kats29. märts 2018, 16:47
Jah, lastest kahju. Pole nende süü :(
aga29. märts 2018, 14:49
olge oma ravimite ja vaktsineerimistega ausad siis usaldatakse teid, praegu on liiga palju ohtlikke kõrvaltoimeid ja inimesed lihtsalt ei usalda
näiteks oli gripivaktsiini tagajärjel ühel autojuhil narkolepsia ja selle tõttu kaotas elu üks koolipoiss
pea kõik vanemaealised on põdenud leetreid ja keegi pole neisse surnud
29. märts 2018, 14:57
missugustest vanemaealistest sa raâgid? vanemaealised on vaktsineeritud.
ei ole29. märts 2018, 15:08
60-nesed mitte
endal ka nädalaga läbi põetud, ei miskit erilist
to: ei ole29. märts 2018, 15:26
kui lapsena põdesid, sisi jah ei ole midagi, kohe mitte midagi, aga kui põeksid 20 või 30 või 40, oleks juba Midagi
aga mina29. märts 2018, 18:12
Punetiste lõimetusaeg on 11–24 päeva. Haigel tekib halb enesetunne, peavalu ning mõõdukas palavik. 2.–3. päeval ilmub õrnroosa lööve, mis levib peanahalt kiiresti kehale ja jäsemetele. Lööve taandub paari-kolme päevaga samas järjekorras. Haigusele on iseloomulik lümfisõlmede suurenemine kuklal ja kaelal. Võib esineda liigesevalu, eriti noortel naistel.
Lapseootel naisele on punetised ohtlik haigus. Mida varasemas raseduse järgus kokkupuude viirusega toimub, seda tõsisemad on loote kahjustused. Kui nakatumine leiab aset esimese 11 rasedusnädala jooksul, tekib 90% loodetel kaasasündinud punetiste sündroom. Sündiv laps on alakaaluline, tal võib olla südamerike, kurtus ja mitmeid silmaprobleeme, nagu katarakt ehk kaasasündinud kae, glaukoom, mikroftalmia (pisisilmsus).
vaba valik29. märts 2018, 14:58
vaktsineeritud ei peaks kartma
...29. märts 2018, 15:15
Surid ikka küll omal ajal ja palju, ajal mil, ei vaktsineeritud või jäid vigaseks.
Kindlasti 29. märts 2018, 15:18
nõuka ajal teatati, et surdi nakkushaigustesse.
Olid ju isegi spetshaiglad ja haigeid jälgiti hoolsalt. Kunagi ca 100 a. nimetati neid kergestinakkavate haiguste haiglaks. Isegi kirikuõpetajad tegid oma raamatutes kokkuvõtteid surmapõhjuste kohta. Keegi ei tahtnud, et puhkeks mingi PANDEEMIA.
Ka selline musitamise mood tervitamisel vahetati käesurumise vastu välja.
Miks on rahvaarv lõunamandril nii järsku suurenenud, sest hakati lapsi vaksineerima.
Mõnikord oleks probleem justkui SÜSTIMISES, tablet oleks nagu parem.
leetreid põdenu29. märts 2018, 15:28
Mina olen leetreid põdenud, olen vaktsineeritud ja kogu haigus oli väga kerge. AGA, just sel põhjusel vaktsineerisin ka oma lapse. Naabritüdruk põdes minuga koos leetreid, tema oli vaktsineerimata, tema lõpetas haiglas väga raskes seisus, 20 aastat hiljem on tema immuunsus väga nõrk ja kesknärvisüsteem ei ole ka päris korras.
Sinu viimase lause illustratrsiooniks: 1947-1966 (19 aastaga) suri Eestis leetrite tagajärjel 65 last, 1967 lisati vaktsiin riiklikku kavva, sllest alates (51 aastaga) on surnud 7 last. Leetrid on äärmisel nakkav haigus, kuid Eestis on viimase 20 aasta jooksul olnud päris palju aastaid, kus pole ühtegi haigusjuhtu tuvastatud. Samas Rumeenia ja Itaalia on viimastel aastatel tugevalt hädas leetritega, sest vaktsineerimata inimeste arv on väga suur, sellest tulenevalt on nakatavus väga suur ja ka suremus on suur. Nemad ja mitmed teised riigid on leetrite vaktsiini suhtes juba ka väga radikaalseid samme teinud, näiteks Saksamaal peavad vaktsineerimata laste vanemad maksma vastavat trahvi, Itaalias vaktsineerimata lapsi riigikoolidesse ei lubata jne.
Ma olen täiesti nõus, et kuna vaktsiin on haigusetekitaja, mis viiakse organismi, siis peaks olema kohustuslik kõigist võimalikest kõrvaltometest ka teavitada. Samas on paljud kõrvaltoimed rohkem "naised saunas rääkisid" tasemel ja meditsiiniliselt ei ole keegi suutnud tõestada. Aga kui inimene ei tea, mis on päris ja mis mitte, siis on väga keeruline teha läbimõeldud otsust.
Kes sa oled29. märts 2018, 17:23
Nimi29. märts 2018, 17:37
Meditsiiniliselt on väga paljud vaktsiini kõrvalmõjud tõestatud ja on makstud ka kannatanutele selle tõttu hüvitist. Kallis inimene uuri natuke enne kui arvamust avaldas ja ära kuula naiste saunajutte
nimele29. märts 2018, 18:14
aga sa aita nende andmete leidmisega, jutu järgi pead olema väga erudeeritud
vanemealine kooliõde29. märts 2018, 18:09
mina küll olen vaktsineeritud, terve kool sai vaktsineeritud
Tom29. märts 2018, 14:42
Nendele vanematele, kes jätavad lapsed vaktsineerimata, tuleb esitada raviarved, kiirabi (kui on vaja) arved jne. Sama tuleks teha veganitest laste vanematega juhul, kui nende laps arstiabi vajab erinevate toitainete puudusel.
mimm29. märts 2018, 14:50
ja kõik suitsetajad, ülekaalulised, narkomaanid maksu ka oma raviarved ise, nad ju ei hooli oma tervisest!
ja eriti29. märts 2018, 15:31
tuleb raviarved esitada neile, kes alko(narko)joobes iseennast ja/või teisi vigaseks sõidavad.
Raviarved tuleb esitada29. märts 2018, 16:42
Neile kes ÕL -is kommenteerivad
Pooled siin on alg haridusega 29. märts 2018, 16:42
Kodus istuvad paksud ja peast haiged inimesed
krõll29. märts 2018, 17:37
sa oled kindlasti kõrgharidusega vaatamata sellele, et ei ole omandanud isegi kokku-ja lahku kirjutamise teadmisi eks ( alg haridusega???) ?
to krõll29. märts 2018, 18:19
Huvitav, mis haridus on sul isiklikult, suurte algustähtede kasutamine on veel omandamata.
to: to krõll30. märts 2018, 15:46
Kaks eri lauset komaga ei eraldata. Eriti veel ,kui üks lause pool on küsivas vormis.
29. märts 2018, 14:41
kogu see lennukitäis ju ohus
õnneks29. märts 2018, 15:16
enamus inimesi on vaktsineeritud.
Nüüd29. märts 2018, 14:40
need kahetsevad, kes pole vaktsineerinud.
nojahhh 29. märts 2018, 14:36
Miks sa vaksineerimata lapsega taisse ronid???
selge ju29. märts 2018, 20:44
rohe-emmed, puukallistajad, platsentasööjad jt vaktsiinivastased on alati tarkusega silma paistnud, nad on hulgaliselt internetis tarku saite sirvinud ja oma mõttekaaslastega seda infot aktiivselt jaganud, igal võimalusel astunud vaktsineerimise vastu. Jah, nad on hulga targemad kui need, kes on vaktsineerinud oma kallid lapsed selle väga nakkusliku haiguse vastu. Liberalism ruulib, kahjuks ka oma kitsarinnalisuse ja ülevoolava tarkusega.
Palju õnne kõikidele vaktsiinivastastele! 29. märts 2018, 14:33
Saite jätta vaktsineerimata? Tore jah? Tühja neist raviarvetest ja haigusest. Maksumaksja maksab nagunii selle kõik kinni.
söör fon krat 29. märts 2018, 15:52
Las maksavad ise oma haigla kulud kinni.