Kui koomast välja tulin, kahtlesin sügavalt oma mõistuses, olin tõsises segaduses. Ei julgenud kellelegi rääkida, mida nägin, kus käisin ja mida kogesin. Minu arst ütles mulle esimesel õhtul ootamatult: "Ma näen, et sul on nüüd ehmatavad kogemused, sa nägid palju ja sul on kuhjaga küsimusi. Aga minul pole sulle vastuseid, neid teate ainult teie, ärakäinud." Ma ei vastanud, ei julgenud. Paar päeva tuli mind intensiivi vaatama üks tuntud doktor, tuli küsima, mida nägin, mida kogesin. Tal on koomapatsientide kogemuste vastu suur huvi. Rääkisin, mitte ainult kus käisin ja mida nägin vaid ka arste ja osakonda puudutavaid fakte, mida minuga tegeledes omavahel jagati. Need vastasid tõele. Ta ei olnud hämmeldunud, ütles, et tal pole kahtlustki, et nägin ja kuulsin, mida väidan. Aga ka tal polnud vastuseid. Mind piinab ikka küsimus, et mis see oli. Ma ei karda enam surma, ma tean, mis on peale seda aga samas ma vahest mõtlen, et äkki seda polnud, et ehk tekkis ajus lühis. Kuid kuidas ma siis teadsin asju, mida ma arstide elust teada ei oleks tohtinud. Hull jutt, saan aru aga millegipärast on koomaparsientidel suhteliselt kattuvad nägemused.
kunagi nooruses rääkis muille lähedane sugulane ühe loo26. mai 2018, 19:16
keegi tema tuttav oli uppumissurmas, see inimene olla rääkinud, et uppumine oli väga ilus, muusika mängis , kuid ellu äratamine oli sellele inimesele valus ja piinarikas
Kui koomast välja tulin, kahtlesin sügavalt oma mõistuses, olin tõsises segaduses. Ei julgenud kellelegi rääkida, mida nägin, kus käisin ja mida kogesin. Minu arst ütles mulle esimesel õhtul ootamatult: "Ma näen, et sul on nüüd ehmatavad kogemused, sa nägid palju ja sul on kuhjaga küsimusi. Aga minul pole sulle vastuseid, neid teate ainult teie, ärakäinud." Ma ei vastanud, ei julgenud. Paar päeva tuli mind intensiivi vaatama üks tuntud doktor, tuli küsima, mida nägin, mida kogesin. Tal on koomapatsientide kogemuste vastu suur huvi. Rääkisin, mitte ainult kus käisin ja mida nägin vaid ka arste ja osakonda puudutavaid fakte, mida minuga tegeledes omavahel jagati. Need vastasid tõele. Ta ei olnud hämmeldunud, ütles, et tal pole kahtlustki, et nägin ja kuulsin, mida väidan. Aga ka tal polnud vastuseid. Mind piinab ikka küsimus, et mis see oli. Ma ei karda enam surma, ma tean, mis on peale seda aga samas ma vahest mõtlen, et äkki seda polnud, et ehk tekkis ajus lühis. Kuid kuidas ma siis teadsin asju, mida ma arstide elust teada ei oleks tohtinud. Hull jutt, saan aru aga millegipärast on koomaparsientidel suhteliselt kattuvad nägemused.
Muidugi on see teadvusetus st. keha ja organism ongi teadvuseta. Küsimuseks jääb, kus see teadvus siis parasjagu asub, kui teda mingil hetkel kehas ei ole, ning kas inimese mina ja isiksus on tema keha või siiski teadvus? Tänasel tehisintelligentsi ajastul võiks paralleele tuua arvutiga. Inimteadvus on ilmselt ühendatud mingi interneti ja pilveteenuse laadse võrgustikuga. Une ajal surfatakse selles internetis, ning kooma puhul kantakse teadvus täielikult või osaliselt sinna pilve üle. Surma puhul see tagasiühendus aga katkeb.
Teadvus on puhas informatsioon, ning informatsioon on nagu energia. See ei kao ja seda ei saa kustutada, vaid see muutub ühest olekust teise ning võib muutuda ka mõne teise infohulga osaks. Kustutada saab vaid salvestatud koopiat.
Surm on see, kus sinu keha läheb loomakestele toiduks ja ka taimedele. Sured ära ja ongi kõik, hauda auku ja sinna sinu keha jääb. Mitme aastapärast keegi ei tea enam sinust ja sinu tegusid. Kui siis tagant klatsimine!
mälu säiliks surres, poleks asjal mõtet. Oli ka suhkruhaige sõber, kes vahel kooma jäi, oi oli kuri, kui ta tagasi turgutasime, temal oli juba väga hea ja ilus olnud, paaril korral on vennad öelnud, keda tagasi toonud, et seal oli soe ja valge, hea olnud.
Kui rääkida ei saa keemiliste vöi fyysiliste möjude tagajärjel siis on paras aeg maks ja syda elavat inimeselt välja rebida ja panna surevale imbimesele.
Aga lamava inimesega ei räägi keegi, kuigi peaks, sest see aitab tal tagasi tulla. Hoopis keelatakse lähedastel haiget külastada, alles lugesime sellest.
Sellel, miks seda haiget, keda sina silmas pead, ei lubatud külastada, oli põhjus ka, mitte, et lihtsalt ei lubata. Tavaolukorras lubatakse küll koomas inimese juurde.
Siit on juba veerandsada aastat tagasi, kui olid tunde opilaual arstide käe all ning korraks ka seal teispoolsus ära nägin. Aga erinevalt valgustunnelist ja tervitavatest omatest sattusin mina sinna teise oosakonda, katlamaja-korrusele. Ja olin ülimalt rõõmus, kui sealt välja rabeleda ja tagasi tulla õnnestus. Aga ühte tean nüüd päris täpselt: Mitte mingeid tõrvakatlaid ja väävlijärvi seal ei ole. Need on illustratiivsed sonimised ja fantaasiad. Patuseid hingi töödeldakse seal märksa rafneeritumalt. Avastasin ka ühe nipi, kuidas sealt lahtirabelemist ja tagasitulekut hõlbustada. Aga seda ei hakka ma lehes kuulutama. Samuti mõningatest kogetud üksikasjadest.
kus sa käisid, aga isegi rooma paavst ei usu enam põrgu olemasolusse. ja mina ei usu enam ammu taeva olemasolusse. see kõik on vaid mingi ajukebens, mida saad kogeda ainult surmalähedastes seisundites. päris surm on olematus.
Insuldiga haiged kuulevad kõike, kuid ei saa rääkida. Kõne taastub teatud aja pärast. Toodud näite puhul käis vanamemm vaimuilmas, kuid side meie maailmaga ei olnud katkenud.
KOMMENTAARID (26)