Terviseuudised

KÕHT ON KOGU AEG TÜHI? Nende nippidega saad lahti piinavast söögiisust! (7)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 15. aprill 2021 07:00
Kui sööd enda lohutamiseks, tuleb leida oma stressi allikad - nii saad ka söömise ja joomise paremini kontrolli allaFoto: Vida Press
Kuidas tulla toime piinava söögiisu ja magusakiusatustega? Ära haara kohe šokolaadi! On paremaid lahendusi, kuidas isud paremini kontrolli alla saada. 

1. Sööd edasi, kuigi kõht on juba täis

Vale valik. Pole vaja alati taldrikut tühjaks süüa! Inimesel on loomupärane omadus süüa võimalikult palju, kui toit on lähedal. Nüüdisaja inimesel on söögid kogu aeg lähedal, kuid see toob talle kasu asemel rohkem kahju.

Foto: Pixabay

Õigem valik. Teadvusta endale, et sinu sees on n-ö õgijageen ja parem on hoida igasugused kiusatused endast eemal. Söö väiksematelt taldrikutelt, kuhu ei mahu nii palju toitu. Ära tõsta toidupotti lauale, vaid jäta see pliidile.

Valmista väiksemad toiduportsud. Osta vaid selliseid maiustusi, mis on väikestes pakendites. Söö väiksemaid portse ja ära üldse osta koju rammusaid ja ebatervislikke sööke. Süües küsi endalt: kas ma olen veel näljane? Kui ei ole, siis lõpeta kohe söömine!

Rusikareegel on, et söö nii palju, et kõht oleks täis, mitte nii, et kõht tahab lõhki minna.

Foto: Pixabay

2. Tahad kogu aeg süüa, kui sul on igav või tunned end kurvana

Vale valik.  Ära loodagi, et su meeleolu paraneb, kui käid pidevalt köögist süüa toomas ja vitsutad need sohval teleka ees sisse.

Küsi endalt, miks ma tegelikult süüa tahan? Märkad, et sul on ehk lihtsalt igav, soovid söömisega parandada meeleolu või on sul raske ühel kohal paigal istuda. Kui oled selle selgeks mõelnud, siis küsi endalt, mida muud sa võiksid teha. Hea on mistahes meelepärane tegevus, mis ei tähenda söömist ja aitab sul mõtted söögist eemale viia.

Foto: Pixabay

3. Keset tööpäeva tabab sind tugev väsimus

Vale valik. Katsud end ergutada rohke kohvi, koolajookide ja magusaga.

Foto: Pixabay

Õigem valik. Vaata üle oma eluviis. Mõtle, kas magad piisavalt ja leia rohkem aega ööuneks. Lepi sellega, et loomulikku ööpäevarütmi kuulubki mõningane energiataseme langus pärastlõunati.

4.  Tööpäev lõpeb tugeva peavaluga

Vale valik. Ostad leevenduseks suure šokolaadi ja mugid selle koduteel ära.

Foto: Pixabay

Õigem valik. Kaalu, kas peale šokolaadi on ka muid võimalusi, et valu leeveneks ja pakuksid kehale paremat valikut. Osta allikavett ja banaani. Tee viieminutiline joogi- ja söögipeatus, enne kui edasi ruttad.

Foto: Pixabay

5. Pärast trenni on tohutu soolaseisu.

Vale valik. Ahmid sisse paki kartulikrõpse.

Foto: Pixabay

Õigem valik. Soolaseisu tuleb sageli vedelikupuudusest. Ära unusta juua trenni ajal ja ka pärast seda piisavalt vett. Söö tervislikke toite, mis sisaldavad ka soola, näiteks täisteraleiba, lahjat juustu ja kala.

Foto: Pixabay

6. Stressis keha nõuab maiustusi ja kiirtoitu

Vale valik. Sööd palju rasvast kiirtoitu, magusat ja šokolaadi, et saada lisaenergiat ja leevendada stressi. Lohutad ja premeerid end söögiga. Päeval jood liiga palju kohvi ja õhtul liialdad veiniga. Vahel pead rangeid dieete, et kaal langeks, aga see lisab veelgi stressi.

Foto: Pixabay

Õigem valik. Tunnista, et sööd enda lohutamiseks ja premeerimiseks. Ebatervislik söömine on märk sellest, et pead tegema elumuutusi. Alles siis, kui leiad oma stressiallikad, saad ka söömise ja joomise paremini kontrolli alla. Kui õpid stressiga toime tulema, märkad, et muutuvad ka isud. 

Foto: Pixabay

Allikas: Kunto Plus

Samal teemal

11.07.2021
KAAL EI TULE KUIDAGI ALLA? Need 4 uut mõttemustrit aitavad pekid põletada
02.06.2021
KAAL EI TULE ALLA? 10 olulist valikut, mida teevad edukad salenejad
21.05.2021
ÄRA MÕTLE, ET OLED PAKS JA KOLE! Kindlaks kaalulangetuseks pead mõtlema hoopis nii!
13.05.2021
PINGUTAD HIRMSASTI, AGA KAAL EI LANGE? Geenid ja veel 9 põhjust, miks just sinul on nii raske