Keha

KÕHT ON PUNNIS? 11 soovitust, et kõhugaase tekiks vähem (18)

Ohtuleht.ee, 25. august 2019, 12:00
Kitsad riided tekitavad kõhus pinget, mis soodustab gaaside teket.Foto: Vida Press
Kõhugaasid on normaalne nähtus, kuid kui need muutuvad häirivaks,  siis vaata üle, mida ja kuidas sa sööd.

1. Ära söö korraga toite, mille kooslus tekitab gaase, nt ära söö korraga puu- ja juurvilju.

2. Kui oled otsustanud oma menüüsse lisada rohkem kiudaineid, siis tee seda vähehaaval, et kõht harjuks. Kui teed äkilise menüümuudatuse, tekib palju gaase.

Foto: Pexels

3. Ära näri nätsu, sest nii võid neelata ülemäärast õhku.

4. Oad tekitavad vähem gaase, kui neid leotataks enne keetmist.

5. Liigu palju!

Liikumine parandab seedimist ja nii saad ka gaasidest kergemini lahti.

Foto: Pexels

6. Söö aeglaselt ja näri toitu korralikult. Ära räägi liiga palju söömise ajal.

Foto: Pexels

7. Joo vähem tulikuumi jooke, mida nautides neelad palju õhku.

8. Hapendatud piimatooted sisaldavad kasulikke piimhappebaktereid, mis vähendavad gaaside teket kõhus.

9. Söö väikeste portsjonite kaupa.

10. Joo palju vett. 

Joomine parandab seedimist ja aitab ka gaaside tekke kontrolli all hoida. Väldi magusaid jooke.

Foto: Pexels