Meeled

Psühhiaater soovitab: tee igal õhtul nii ja sa muretsed palju vähem  (23)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 28. september 2020, 06:00
Varu igal õhtul pool tundi aega, mil võid vabalt vaid muretseda. Foto: Vida Press
Muremõtted vaevavad kogu päeva? Murelikkust ja ärevust saab vähendada paari lihtsa harjutusega, näiteks loo endale igaõhtune muretsemise pooltund.

Kuidas vähendada pidevat muretsemist? Psühhiaater Antti S Mattila, keda kutsutakse ka õnnedoktoriks, annab selleks paar head soovitust, vahendab Yle.fi.

1. Mõtle igal õhtul kolme asja peale, mis läks sul täna hästi ja miks see nii juhtus. Tee sellisest mõtteharjutusest meeldiv harjumus.

Samal teemal

2. Varu igal õhtul pool tundi aega, mil võid vabalt vaid muretseda. Kui muul ajal tahavad muremõtted võimust võtta, siis ütle endale, et teed seda õhtul spetsiaalsel ajal. Sa võid isegi päeval üles kirjutada kõik asjad, mis sulle muret teevad, et mäletaksid, mille üle õhtul muretseda.

Psühhiaater tuletab  meelde ka vana tõde, et kui teed teistele midagi head, näiteks vabatahtlikutööd, teeb see ka sind ennast õnnelikumaks. 

Ka Regionaalhaigla psühholoogid Kristi Kalvik ja Marko Neeme soovitavad määrata muretsemiseks kindel aeg. "On olemas erinevaid lõdvestumis- ja hingamisharjutusi, samuti ka teadveloleku harjutused. Muretsemise vastu on efektiivne meetod määrata endale kindel kellaaeg, millal on lubatud muretseda," rääkisid nad haigla tervisepooltunnis. 

"Inimene teeb endaga kokkuleppe, et näiteks 17–17.30 tohib muretseda, ent praegu lükkan halvad mõtted eemale. Selline metoodika aitab vähendada ärevust ning me ei raiska aega tühjale muretsemisele."

Pikemalt saad lugeda psühholoogide soovitusi, kuidas tulla toime mure ja ärevusega SIIT.