Terviseuudised

ÕUDUSUNENÄOD PAINASID KOGU ÖÖ? 5 nippi, kuidas kuumaga paremini magada (4)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 18. juuli 2018, 10:28
Kuumus segab und ja võib tekitada õudusunenägusid.Foto: Nihan Aydin / Freeimages
Keegi ajas sind kogu öö taga, hilinesid olulisele kohtumisele või kukkusid kõrgelt? Vähe sellest, et kuumus ei lase korralikult magada, see võib tekitada ka õudusunenägusid.  

Et inimene saaks magama jääda, peab ta maha jahtuma. Tavaliselt piisab, kui pea või jalad on teki alt väljas. Soojas toas aga ei õnnestu kuidagi maha jahtuda, isegi kui magada ilma tekita.

Kui uni on häiritud, toimib aju aktiivsemalt, mille tõttu unenäod tunduvad elavamad kui muidu ning inimene mäletab neid hommikul selgemini. Kuumaga võib inimene näha palju õudusunenägusid, kuna uni on häiritud ja REM-une hulk lisandub. Aga õudusi nähakse just REM-une ajal.

Ideaalne temperatuur uinumiseks on 16-18 kraadi vahel. Jahedas magamine vähendab õudusunenägusid ja ka norskamist.

Et uni oleks parem, sobivad voodipesu materjalideks kõige paremini puuvill ja siid, mis hoiavad magaja jahedana. Tasub vältida ka hilisõhtust söömist, sest see võib samuti keha soojendada.

Proovi neid jahutavaid nippe:

1. Katsu tekitada toas tuuletõmbust, siis jahtub tuba kiiremini.

2. Pane voodilinad enne magamaminekut mõneks minutiks külmkappi.

3. Pane paar veepudelit sügavkülma ja jahuta nendega enne magamaminekut voodit.