Hea nõu

NEED EI TEE PAKSUKS! 6 põhjust, miks peaks rohkem marju sööma 

Toimetas Sirje Maasikamäe, täna 07:00
Marju võib rahulikult süüa: neis on palju vähem suhkruid kui välismaa puuviljades. Foto: Pixabay
Marjad täidavad kõhtu, annavad energiat ega tee paksuks! Paljudes kodumaistes marjades on hulga  rohkem kasulikke aineid kui välismaistes puuviljades. 

1. Vähe suhkrut

Marjad sisaldavad suhteliselt  vähe suhkruid, enam- vähem sama palju kui köögi- ja juurviljad, kuid hulga vähem kui välismaa puuviljad. Marjad aitavad vältida veresuhku taseme kõikumist ning aitavad kaitsta nii ülekaalu kui 2. tüübi diabeedi eest.

2. Palju C-vitamiini

Kodumaistes marjades on palju C-vitamiini. Näiteks detsiliitrist mustadest sõstardest saab kätte päevase C-vitamiini annuse. Sama koguse saamiseks on vaja süüa poolteist apelsini.

3. Kasulikud polüfenoolid

Marjad sisaldavad bioloogiliselt aktiivseid aineid polüfenoole, mis aitavad ennetada põletikke, laiendavad veresooni ning selle kaudu aitavad ennetada südame ja veresoonkonnahaigusi, diabeeti ja mäluhäireid. Kuna eri marjad sisaldavad erinevaid polüfenoole, tasub süüa erinevaid marju.

Foto: yohan hmmm / Freeimages

4. Nahale head seemned

Seemnerikaste marjade (astelpaju, mustsõstar) seemnetes sisalduva õliga on saadud häid tulemusi nahahaiguste ravis. Seemnetes sisalduvad õlid aitavad nahal uueneda ning vältida enneaegset vananemist. 

5. Kiudained

6. Vähe energiat

Marjad annavad vähe energiat. 100 grammis mustikates on 44 kilokalorit. 110 grammis banaanides on 84 ­kilokalorit. 

Allikas: Terveys.fi

Samal teemal

17.07.2021
MEIE OMA SUPERTOIT! Must sõstar peletab väsimuse ja hulga tõbesid
05.07.2021
KAS SU SOOLESTIK ON PIISAVALT KIIRE? Tee lihtne 48 tunni test!
30.06.2021
VÄÄRTUSLIK KURK: jahutab, turgutab südant ja aitab kaalust alla võtta!
29.06.2021
JOO LIIGSED KILOD ÄRA! Mis aitab alla võtta ja mis keerab dieedi kihva?