Keha

NII VÄHENDAD VÄHIRISKI: spetsialistid soovitavad teha menüüs 7 väikest muutust (26)

Ohtuleht.ee, 12. oktoober 2019, 14:00
Väga tähtis on vältida ülekaalu.Foto: Vida Press
Kuigi keegi ei oska öelda, millest täpselt vähk tekib, võib oma toiduvalikuga vähendada võimalust haigestuda vähki.

Arvatakse, et isegi 40% vähki haigestumistest saaks vältida tervisliku elustiiliga.

Väga palju tõstab vähki haigestumise riski suitsetamine, kuid ka teistel elustiilivalikutel on suur tähtsus. Kõige olulisem on vähi ennetamisel mitmekülgne toitumine, mitte mõne supertoidu söömine või siis mingist toiduainest täielik loobumine.  Üks võtmeküsimusi on vältida ülekaalu.

Asjatundjad on kokku pannud soovitused, missugused toitumisharjumused aitavad vähendada riski haigestuda vähki. Kuid need sobivad ka mitmete muude haiguste ennetuseks.

Juurikaid ja marju peaks sööma vähemalt pool kilo päevas. Foto: Vida Press

Püsi normaalkaalus. Kehakaal ei tohiks ületada rohkem kui 5 kilo normist. 

Foto: Pixabay

Väldi kaloririkkaid toite. Kaloririkaste toitude söömist tuleb piirata ja suhkrurohkeid jooke vältida.

Foto: Pixabay

Söö juur ja -puuvilju, marju ja täisteratooteid.  Juurikaid ja marju peaks sööma vähemalt pool kilo päevas.

Foto: Pixabay

Piira punase liha söömist ja väldi töödeldud liha. Töödeldud liha on näiteks vorstid ja peekon.

Foto: Pixabay

Tarbi mõõdukalt alkoholi. Mees ei tohiks ületada päevas kaht, naine üht annust alkoholi.

Foto: Pixabay

Söö vähem soola. Soola võiks tarvitada päevas kuni 5 grammi.

Foto: Pixabay