Hea nõu

KÕIK KIPUB UNUNEMA? 7 tegevust, mis hoiavad aju teravana 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 22. september 2019, 13:11
Õpi midagi uut ja suhtle - see hoiab mälu korras!Foto: Vida Press
Hea mälu pole sünniga saadud kink, vaid seda peab ka treenima. Maga korralikult, õpi uut ja suhtle - nii hoiad ajud teravana.

1. Maga

Pikk kosutav uni on eriti kasulik siis, kui oled eelmisel päeval midagi uut õppinud. Siis püsib õpitu paremini meeles.

2. Lõõgastu

Stress mõjutab vägagi ajude tööd. Uuringutes on leitud, et stress enne õppimist võib nõrgendada asjade meeldejäämist, kuid kohe pärast õppimist kogetud stress võib isegi parandada meeldejätmisvõimet.

Kui sul on stress enne olulisi katseid või tegevusi, mis nõuavad meeldejätmist, saad ilmselt nendega halvemini hakkama. Seetõttu on oluline anda kehale ja ajudele puhkust enne head mälu nõudvaid tegevusi. Tee joogat, mediteeri või proovi teisi lõõgastustehnikaid.

3. Õpi

Vanematele inimestele korrutatakse kogu aeg, kui tähtis on midagi uut õppida ja ajusid töös hoida. Uue õppimine hoiab igas vanuses mälu paremini korras.

4. Usu endasse

Positiivne suhtumine endasse näib parandavat ka mälu toimimist. Harvardi ülikoolis tehtud uuring näitas, et üle 60aastased, kes pidasid ennast nupukaks ja teraseks, said mälukatsetes paremini hakkama kui need, kes pidasid end hajameelseks. Enesekindlate inimeste mälu on parem kui ebakindlate inimeste oma.

5. Tee pause

6. Suhtle

Üksi kodus passimine ei koorma ajusid nii nagu teiste inimestega suhtlemine. Ameerikas tehtud uuring näitab, et laia suhtlemisringiga inimeste mälu on isegi kaks korda parem kui nendel, kes suhtlevad vähe.

Sõbrad, töö vabatahtlikuna või muud laadi suhtlemine on olulised mis tahes eas.

7. Toida mälu

See, mida me sööme, mõjutab ka aju. Ajule mõjub hästi Vahemere dieet, köögiviljad. Parimaks õliks ajudele peetakse oliiviõli.