Meeled

ÄRA LASE MASENDUSEL VÕIMUST VÕTTA! Need 15 väikest muutust mõtlemises teevad tuju kohe paremaks! 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 20. oktoober 2019, 16:10
Jaluta alati väljas, kui see on võimalik. Nädalalõpul varu alati aega, et loodust nautida.Foto: Vida Press
Positiivsed ja negatiivsed tunded võivad vahelduda nagu tõus ja mõõn. Need 15 väikest muutust mõtlemises aitavad, et masendus ei võtaks võimust.

Võta ennast sellisena, nagu oled

Masendust tunnevad  paljud inimesed, see pole vaid sinu probleem. Kui oskad end võtta sellisena, nagu oled, on see võti selleni, et suudad end ise aidata.

Päevad on erinevad

Ära jää kinni negatiivsetesse mõtetesse ja tunnetesse, sest see teeb sulle kahju. Lepi sellega, et täna on vilets päev, aga ära jää sellesse kinni. Igaühe elus on erinevaid päevi.

Kirjuta üles, mida tunned. Kirjuta oma tunded üles ka siis, kui tuju on hea. Saad hiljem lugeda, kuidas tunded vahelduvad nagu tõus ja mõõn.

Foto: Pexels

Ära jää negatiivsesse kinni

Kui asjad ei suju, on kerge jääda juurdlema vaid selle üle, mis läks viltu, ja sa ei näe oma elus enam miskit head. Ka siin võib aidata kirjutamine. Kirjuta üles head asjad ja ka see, mis sind painab.

Muuda mõtlemist

Kui miski sinus ütleb, et sa ei saa enda jaoks midagi ära teha, siis katsu mõelda teisiti. Kui näiteks arvad, et kuskile minek ei tõmba sind, siis mõtle kas või nii: "Võib-olla pole sellest üldse kasu, aga ma lähen siiski. See on ikkagi parem kui üksi kodus istuda." Võid märgata, et enesetunne läheb  paremaks.

Mõtle sellele, kui sinu elus on juhtunud midagi head ja mõnusat, kas või midagi väikest. Foto: Vida Press

Tee midagi väikest

Lase muusika enda juurde

Paha tuju lisab väsimustunnet. Võib tunduda, et sa ei jaksa midagi teha. Kui sa ei jaksa minna trenni, mine näiteks rattaga sõitma. Kui oskad mängida mõnda pilli, siis tee seda. Kuula muusikat, mille kohta tead, et see tekitab sinus positiivseid tundeid. Mine kontserdile, kus muusika mõju on veelgi tugevam.

Foto: Pexels

Naudi loodust

Looduse mõju meeleolule võib olla väga suur. Jaluta alati väljas, kui see on võimalik. Nädalalõpul varu alati aega, et loodust nautida.

Foto: Pexels

Võta vastu sõbralikkus

Lepi kokku kohtumisi. Masendust võib leevendada, kui teed midagi koos sulle oluliste inimestega. Nad hoolivad sinust ja tahavad sind toetada.

Foto: Pexels

Harrasta midagi uut

Uus harrastus sunnib kulgema mööda uusi radu. See võib olla näiteks kokanduskursus või mõni uus trenn.

Foto: Pexels

 Aita teisi

Paku abi kellelegi, kes seda vajab. Käi eaka naabri eest poes või jaluta tööga ülekoormatud sõbra koera. See teeb su tuju paremaks.

 Ole tänulik

Mõtle sellele, kui sinu elus on juhtunud midagi head ja mõnusat, kas või midagi väikest. Mõtle, kui tänulik sa olid! Tänulikkuse tundmine tugevdab positiivsust.

 Õpi lõõgastustehnikaid

Õpi lõõgastustehnikaid, mis sobivad just sulle. See võib olla jooga, vabastav hingamine või teadvelolekuharjutused.

Foto: Pexels

 Naudi head sööki

Pole olemas sööki, mis teeks olemise hoobilt heaks, kuid õige toiduvalik mõjutab vägagi enesetunnet. Väldi rämpstoitu, söö mitmekesiselt ning kindlasti rohkelt juurvilju. Energiajoogid ja alkohol ei aita.

Foto: Pexels

Hoia rütmi

Püüa selle poole, et lähed magama ja tõused enam-vähem ühel ajal. Rütmi hoidmine võib aidata leida tasakaalu.

Foto: Pexels

Otsi abi

Kui tundub, et vajad abi, siis otsi seda häbenemata.