Hea nõu

Tee väike test: kas su immuunsüsteem on vastupidav?

APTEEKER: puhanud ja rõõmus inimene paneb haigustele paremini vastu 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 18. oktoober 2018, 11:59
Immuunsust tugevdavad positiivsed emotsioonid ja lõõgastumine.  Vida Press
Et lähenevale kõledale ja haigusterohkele ajale tugevana vastu astuda, tuleb üle vaadata oma eluviis ja ka ellusuhtumine. 

Euroapteegi farmatseut ja taimetark Maret Makko räägib, mida teha, et tervis oleks tugev ja viirused ei kimbutaks, ja kuidas saada aru, kas immuunsus on piisavalt tugev. .

1. Tervislik ja rõõmus eluviis

Tugeva immuunsüsteemi aluseks on regulaarne ja tervislik toitumine ehk eelistada tuleks puhast kodumaist toitu ning süüa ohtralt puu- ja köögivilju. Lisaks tuleb magada vähemalt 7-8-tundi ning püüda teha väikseid pause ka tööpäeva jooksul.

Samal teemal

Et mitte haigeks jääda, võiks läbi mõelda ka oma igapäevased tegevused ja toimetamised. Tugeva immuunsuse oluline osa on positiivsed emotsioonid ning lõõgastumine. Väsimuse ja masenduse peletamiseks võiks leida aega toredateks ja inspireerivateks tegevusteks. Olgu selleks raamatu lugemine, kinos- ja teatriskäik või oma pere ja lähedastega koosolemine.

2. Vitamiinid toetavad organismi 

Kuigi kõige aluseks on vitamiinirikas ning köögiviljarohke toit, siis kahjuks alati sellest organismi vitamiinivajaduse katmiseks ei piisa. Viiruste ennetamiseks on hädavajalik C-vitamiini söömine, mida saab küll kodumaistest marjadest, kuid mida tuleb juurde võtta ka tabletina. 

Eesti inimestele on iseäranis vajalik on D-vitamiin. Tänavuse päikeserohke suvega ei pidanud seda vitamiini juurde võtma, kuid nüüd tuleb taas endale vajalikud tagavarad soetada kas tilkade, tablettide või kapslitena. Sobiva koguse ja toote valimiseks võib nõu pidada apteekriga.

Lisaks C- ja D-vitamiinile võiks pimedamal ajal organismi turgutada ka magneesiumiga. Magneesiumipuudus annab märku närvilisuse, nõrkuse ja vererõhu tõusuga. Apteegis on seda saada kas tablettide või õlispreidena.

3. Joo sooje jooke ja vett

4. Pese käsi ja liigu värskes õhus

Iga päev tuleks leida aega õues liikumiseks: joosta, teha pikk jalutuskäik või sõita jalgrattaga. Kasulik on leida selleks aega just valgel ajal, et ammutada looduslikku valgust. Liikuda võiks vähemalt pool tundi kuni tund päevas.

Unustada ei tohi, et haiguste ennetamiseks on vajalik pesta regulaarselt ja korralikult käsi. Pärast avalikes kohtades viibimist peaks käsi pesema korralikult pesemisvahendi ja voolava veega.

Kas su immuunsus on tugev?

Inimesed küsivad tihti, kuidas saada aru, kas immuunsüsteem on haigustele vastupidav.

Põhilised testküsimused on:

  • kas külmetud sagedasti,
  • kas kannatad mõne kroonilise haiguse all,
  • kas sul esineb ohatist,
  • kas aegajalt on lümfisõlmed paistes ja valusad?

Kui vastad  jaatavalt vähemalt kahele küsimusele, siis peaks kindlasti oma elustiilis ja vitamiinide tarbimises midagi muutma, et organismi tugevdada.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee