Keha

KAS KOHV SOBIB SULLE? Ole valmis seitsmeks kõrvaltoimeks, kui otsustad sellest loobuda! 

Ohtuleht.ee, 15. oktoober 2019, 05:00
Väsimus, peavalu ja meeleolumuutused on sulle ehk tuttavad asjad, kui oled proovinud veeta päeva kohvita.Foto: Vida Press
Kohvi nautimisest on palju kasu: see teeb erksaks ja arvatakse, et parandab ka mälu. Kui loobud sellest joogist, ole valmis  kõrvaltoimeteks.

1. Väsimus

Väsimus, peavalu ja meeleolumuutused on sulle ehk tuttavad asjad, kui oled proovinud veeta päeva kohvita. Kui oled harjunud jooma päevas 3-4 tassi kohvi või kuus tassi teed, siis ole valmis nendeks kõrvaltoimeteks.

2. Viletsam trenn

Uuringud on näidanud, et kohv parandab spordis sooritusvõimet.  Kehas vabaneb rohkem adrenaliini, valutaluvus paraneb ja süda pumpab verd kiiremini.

Foto: Pixabay

3. Rahuned

Kohvist loobumine võib päästa stressist. Kofeiin ergutab närvisüsteemi. Kuna  kofeiin vabastab adrenaliini, võib see tarbetult võimendada võitle- ja- põgene-reaktsiooni. Kohv tõstab ka vererõhku.

Foto: Pixabay

4. Magad paremini

Uuringud näitavad, et mõne inimese und häirib isegi kuus tundi enne magamaminekut joodud kohv. Halvasti maganud inimene joob virgutuseks kohvi ja nõiaring jätkub.

Foto: Pixabay

5. Võtad alla

Kui jood palju erikohve, näiteks lattet, võid saada joogiga liiga palju kaloreid. Kohvijook, kus on koort ja suhkrut, võib sisaldada isegi paarsada kalorit. Paljud ei taju üldse, kui palju võivad sellised joogid kaloreid anda.

Foto: Vida Press

6. Võtad juurde

Kohv vähendab üsna tõhusalt söögiisu. Kohvist loobumine võib tekitada näljatunnet. Kuna kohv kiirendab ainevahetust, võib tass musta kohvi põletada kaloreid rohkem, kui see jook ise sisaldab.

Foto: Pixabay

7. Kõht kiidab

Mõnel inimesel ärritab kohv soolestikku ja põhjustab kõhuhäireid. Kui kohv paneb sind vetsu vahet lippama, siis lõpeta kohvijoomine.

Foto: Pixabay

8. Kaotad soodsad tervisemõjud

Kohv on hea antioksüdantide allikas. Muu hulgas arvatakse, et vähemalt viis tassi kohvi päevas vähendab rinnavähiriski ja kolm kuni viis tassi päevas vähendab südameinfarktiriski.

Samal teemal

29. oktoober 2019, 18:00
NII MAGAD PAREMINI! 9 õhtust ampsu, mis toovad magusama une
24. oktoober 2019, 07:00
TEE ELU RÕÕMSAMAKS! Need viis tegevust aitavad olla palju õnnelikum!
14. oktoober 2019, 07:32
HEA PÄEV ALGAB NII! Ajurveeda soovitab hommikuks neid uusi harjumusi
11. oktoober 2019, 08:00
MIDA TEEB KOHV SU KEHAGA? 9 head ja halba toimet, mida peaksid teadma