Foto: Vidapress
Eesti uudised
4. november 2018, 18:38

Nutitelefon – nüüdisaegne „narkootikum“ röövib lastelt tähelepanu, langetab õppimisvõimet ja võib tagatipuks muuta agressiivsekski (72)

Vahetunni ajal koolimajja sattudes pole harukordseks vaatepildiks seina ääres istuvad lapsed, kel jagub tähelepanu vaid nutitelefonidele. Taas tunnis, kulub õpetajal tükk aega, et õpilane üldse midagi kaasa teeks, sest tema mõtted on veel poolelijäänud mängu juures – narkootikum on teinud oma töö.

Vahetunni ajal koolimajja sattudes pole harukordseks vaatepildiks seina ääres istuvad lapsed, kel jagub tähelepanu vaid nutitelefonidele. Taas tunnis, kulub õpetajal tükk aega, et õpilane üldse midagi kaasa teeks, sest tema mõtted on veel poolelijäänud mängu juures – narkootikum on teinud oma töö.

Üha enam koole on lisanud kodukorraeeskirjadesse punkti, mis reguleerib nutitelefoni kasutamist. Kriitikat tarkade seadmete pihta pilluvad nii õpetajad, spetsialistid kui ka õpilased ise. Tehnika mõju on aga juba laste pealt näha. Ühes Harjumaa väikekoolis töötav pikaaegne pedagoog ütleb, et juba esimeses klassis võib näha, kellele on nutitelefon olnud nii-öelda lapsehoidjaks – neid õpilasi iseloomustavad pealiskaudsed teadmised ning oskamatus süveneda.

Kuid probleem ei puuduta vaid algklassilapsi. „Näen praegu seitsmendas klassis, et lapsed ei suuda raamatust loetut edasi anda. Nad loevad pealiskaudselt. Kui ma tahan kohustusliku kirjanduse kohta tagasisidet, siis ütleb õpilane, et ta ei mäleta seda. Ma usun, et ta luges raamatu läbi, aga ta ei lugenud mõttega,“ kirjeldab õpetaja, et lapsed kipuvad kõike lugema kui internetiteksti.

Edasi lugemiseks: