Hea nõu

KUKAL ON KANGE? Need viis õiget harjumust hoiavad kaelavalu eemal 

Tervis Pluss, 14. november 2018, 06:00
Igaüht, kes töötab arvutiga vales asendis, tabavad varem või hiljem kaelahädad.Foto: Vida Press
Mis tahes on teinud haiget sinu kaelale – arvutitöö, õnnetu vigastus, sport või äkiline vale liigutus –, ära eira seda. Kael on üks tähtsamaid osi sinu kehas!

Kaelale toetub pea. Peas on aga kallis organ aju, mis kontrollib kõike sinu kehas. Keskmiselt kaalub inimese pea viis kilo – seda on kaela jaoks üsna palju kanda, arvestades tema võrdlemisi väikesi luid.

Igaüks, kes töötab arvutiga ebaloomulikus, küüru soodustavas asendis, võib varem või hiljem kokku puutuda kaelahädadega. Kui valu kordub või ei möödu mõne päevaga ning probleeme on ka ülaseljas, õlas või kätes, on tähtis otsida abi arstilt, osteopaadilt või kiropraktikult.

Kuidas vältida kaelavalu?

1. Istudes jälgi alati, et su alaselg oleks toetatud, jalad kindlalt põrandal, õlad lõdvestunud.

2. Väldi pikka istumist: tõuse aeg-ajalt ja vaheta regulaarselt asendit. Tee lühikesi pause ning venita kaelalihaseid.

3. Säti arvutiekraani kõrgus õigeks, ära vaata alla.

4. Ära hoia rääkides telefoni pea ja õla vahel, kasuta pigem valjuhääldit või hands freed

5. Magamiseks vali padi, mis hoiab kaela kumeruse õigena. Selili võib magada ka ilma padjata.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee