Hea nõu

UUS NÄDAL TEKITAB STRESSI? Kui teed täna ära need 5 asja, tuleb nädal muretum! 

Ohtuleht.ee, 18. november 2018, 09:42
Pühapäeval on mõttekas teha valmis ka järgmise päeva söögid. Foto: Vida Press
Kuigi pühapäev on ette nähtud puhkamiseks, mil tuleks akusid laadida, saab algava töönädala esimese poole muuta muretumaks, kui teha pühapäeval mõningaid ettevalmistusi.

1. Tee külmkapp korda ja täida see värske toidukraamiga. Pärast nädalapikkust õhtusöökide valmistamist ja töölõuna kaasapakkimist võib külmkapp vajada inventuuri ja puhastuslappi. Võta välja kõik toiduained, pese külmkapp puhtaks ning süstematiseeri vajalikud ja kõlblikud asjad uuesti kappi tagasi. Nii väldid mustuse ja bakterite kogunemise külmkapis olevatele toitudele. Ühtlasi annab see ka ülevaate, mida peaksid juurde ostma ning millega saab veel nädalajagu hakkama, soovitab HerFamily. Ühtlasi - tee poodi minekuks nimekiri, see aitab säästa aega ja raha. Nii ei pea sa poes olles mõtlema, mida veel tuleks osta ega tee oste emotsiooni ajel.

Samal teemal

 2. Kirjuta paberi peale nädala kohustused. Sind ootab hambaarsti külastus, kohtumine sõbrannaga või sünnipäevapidu? Selleks, et aega paremini planeerida ja leida kiire elutempo kõrvalt hetki puhkamiseks, tasub kirjutada vältimatud kohustused ühele paberile. Nii on need pidevalt silme ees ega teki võimalust, et ettevalmistused (nagu kingi ostmine või restoranis laua broneerimine) jäävad viimasele hetkele. 

Jäta oma plaanidesse kindlasti sisse ka aega iseendale. Veedad sa selle jalutuskäiguna pargis, poodlemise või värskendava uinakuna – vahet pole, peaasi, et päevakava oleks vahelduslik ja aitaks ennetada stressi.

3. Tee pühapäevast pesupäev. Musta pesu korv ajab üle ääre? Nüüd on aeg panna pesumasin käima ja hoida ta töös terve päeva. Samal ajal, kui pesumasin usinalt riideid peseb, saad sina tegeleda muude ettevalmistustega või veeta mõnusalt aega pere ja sõprade seltsis. Kui nädala alguses on riidekapp puhtaid riideid täis, ei teki ka hommikuti paanikat, mida täna selga panna. 

 Lisaks tasub vastavalt trennide arvu järgi valmis panna trenniriided nii endale kui ka lastele. See aitab unistel hommikutel aega kokku hoida ja nii võid kindel olla, et spordiklubis ei tule ette ebameeldivat üllatust, kui püksid või sokid in maha jäänud.

 4. Tee kotid korda. Aeg-ajalt koguneb üleliigseid asju nii käekottidesse kui ka laste koolikottidesse. Nüüd tasub rahulikult üle vaadata, mida kotipõhja leidudest alles hoida ning mis peaksid leidma tee prügikasti. Rahuliku sorteerimisega välistad võimaluse, et viskad ära mõne tähtsa telefoninumbri, mis kirjutatud tšeki tagaküljele. 

Laste koolikottidest võib üllatuslikult leida näiteks kehalise tunnist kaduma läinud sokid või kaduma läinud kodutöö, mida õpetaja palus juba mitu päeva tagasi oma lauale hindamiseks tuua.

5. Valmista söök nädala esimeseks pooleks. Kui aega veel üle jääb, tee valmis lõuna- ja õhtusöögid järgnevateks päevadeks. Siis ei pea esmaspäeval pärast tööd koju kiirustades muretsema, et ees ootavad tühjade kõhtudega lapsed. Samuti annab see võimaluse pärast pingelist tööpäeva lõõgastuda, mitte veeta õhtu köögis pliidi ääres.