Keha

HEAD JA PAHAD: 10 soolestiku lemmiktoitu, mis aitavad kaalust alla võtta. Nendest kuuest ainest aga loobu!  (2)

Ohtuleht.ee, 12. september 2019, 07:00
Pigem katsu end magusasöömisest võõrutada, kui et sööd kunstlike magusainetega valmistatud toitu. Foto: Vida Press
Kui kaalulangetamine ei taha kuidagi edeneda, siis võib-olla sööd toite, mis ei meeldi üldse su soolestikule. Mida peaksid eelistama, et kaal langeks ja menüü meeldiks ka kasulikele kõhubakteritele?

Siin on 10 head valikut, mis mõjuvad hästi kehakaalule ja soodustavad heade kõhubakterite tööd. Leiad ka kuus halvemat valikut, mis võib teha kaalulangetamise raskemaks ja muuta ka kõhubakterite tasakaalu halvemas suunas.

Soolestikule meeldivad: 

1. Köögiviljad

Soolestiku lemmik! Söö köögivilju iga söögikorra ajal – näri neid toorena ja kasuta suppides, smuutis, omletis ja pajaroogades. .

2. Marjad

Lisa neid pudrusse ja jogurtisse, smuutisse või salatisse. Söö ka paar toorest puuvilja päevas.

Foto: Pexels

3. Kala ja mereannid

Söö neid mitu korda nädalas ja vaheta ka liike. Kasuta erinevaid valmistusviise, näiteks kala aurutamine on eriti tervislik.

4. Linnuliha

Osta maitsetamata linnuliha ja lisa maitseained ise. Linnuliha lõike võid panna ka võileivakatteks.

Foto: Pexels

5. Pähklid, mandlid ja seemned

Lisa neid jogurtisse, pudrusse või salatisse.

6. Hapendatud piimatooted ja juust

Hapendatud piimatoodetest võib teha ka kastmeid, need sobivad hästi ka vahepalaks ja magustoiduks. Eelista maitsestamata ja suhkruta tooteid, kuhu on lisatud ka probiootikume.

7. Riis, kaer, hirss, tatar, kinoa ja kartul

Eelista gluteenivabu süsivesikuteallikaid. Naudi neid putrudena, söö paar kartulit lõunasöögilisandina või tee külmast riisist salatit.

8. Kaunviljad ja läätsed

Kasuta neid näiteks pajaroogades ja kastmetes. Loputa ja leota hoolikalt ube, läätsi ja herneid ning  keeda neid pikalt. Mõned oad võivad sisaldada mürgiseid aineid, mis võivad põhjustada kõhuhädasid.

9. Tume šokolaad

Naudi seda mõistlikus koguses ja eelista šokolaade, mis sisaldavad rikkalikult kakaod. Riivi seda näiteks jogurtisse.

10. Vesi, tee ja kohv

Paljudele sobib juua kuni kaks liitrit vett päevas. Kui kraanivesi muutub tüütuks, siis lisa sinna sidrunit, ürte või külmutatud marju.

Foto: Pexels

Soolestikule ei meeldi eriti: 

1. Valmistoidud ja kiirtoidud

2. Suhkur

Vähenda menüüs suhkrurohkete toitude hulka. Võid neist täiesti loobuda!

3. Punane liha: veis, lammas, sealiha

Pigem eelista linnuliha, muna ja kala.

Foto: Pexels

4. Gluteen

Võid gluteenist mõneks ajaks loobuda või vähendada selle söömist. Vaata, kas see muudab kuidagi su enesetunnet või üldse mitte. Arvesta, et peale leiva on gluteeni ka pitsapõhjades, küpsetistes, müslis jm.

Foto: Pexels

5. Toitude paksendajad, stabilisaatorid ja emulgaatorid

Selliseid aineid on eriti pallju valmiskastmetes ja majoneesis. Tee ise kastmed, näiteks avokaadost saab teha guacomolet. Tee ise tomatikaste või jogurtikaste, mida saad maitsestada ürtide, sidrunimahla, ingveri ja tšilliga.

6. Kunstlikud magustajad

Pigem katsu end magusasöömisest võõrutada, kui et sööd kunstlike magusainetega valmistatud toitu.

Allikas: Kunto Plus

Samal teemal

eile, 07:00
PINGUTAD HIRMSASTI, AGA KAAL EI LANGE? Geenid ja veel 9 põhjust, miks just sinul on nii raske
8. september 2019, 12:00
TEE OMA ELU LIHTSAMAKS! Need kasulikud äpid aitavad kaalu langetada ja rohkem liikuda
27. august 2019, 07:00
LIIGESED VALUTAVAD? 5 haigust, mis annavad tunda liigesehädadega
21. august 2019, 06:00
MÄLU VEAB ALT? 8 tegevust, mis hoiavad selle paremas vormis

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee