Keha

SOBIB IGALE VANUSELE: 5 põhjust, miks treeningud vees on eriti kasulikud (4)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 10. märts 2019, 14:12
Treeningud vees ei kurna keha liigselt, sest vees on lihtsam harjutusi teha ning keha liigutada. Foto: Vida Press
Otsid treeningut, mis sobiks ka siis, kui oled trennikauge inimene? Soovid liikuda omas rütmis end teistega võrdlemata? Pelgad, kas sinu vorm, tervislik seisund või lapseootus lubab trenni teha? Siis tasub ühendada lõbus kasulikuga ning minna basseini – uju, võimle ning tunneta oma keha.

Treeningud vees aitavad oma keha tundma õppida, venitada ning abivahendeid kasutades treenida keha liigselt piitsutamata. Veel on lõõgastav, rahustav ning samas ergutav mõju meie kehale. Treener Kadi Valgma, kes juhendab trenne Tallink Spa & Conference Hotelis, kinnitab, et vesiaeroobikasse on oodatud kõik hoolimata east või senisest trennikogemusest. Vesi tõstab toonust ka rasedatel, kroonilistel haigetel ja vanemaealistel. Käepärast on ka abivahendid, mis aitavad toime tulla omas rütmis treenides ning toovad treeningutesse särtsu.

Miks on treening vees hea?

Paraneb tasakaalutunnetus ja kehahoid

Tõepoolest, vees treenida on lihtsam. Vesi kannab meid. Samas õpime vees tundma oma keha teistmoodi, sest lihased, mida harjutuste tegemisel kasutame, on kohati teised kui muudes trennides. Paraneb tasakaal, kehahoiak, tunnetus ja teadmine oma võimekusest.

Leevenduvad mitmed kroonilised haigused

Vees treenimine ei ole keelatud praktiliselt kellelegi. Vastupidi – see leevendab näiteks liigesehaigusi. Loomulikult tuleb arvestada, milline rütm ja intensiivsus on sobivad ning milliseid harjutusi on mõistlik teha, kuid rõõmu ja leevendust pakub vesi alati.

Võimalus olla aktiivne igas eas

Vees treenimine sobib kõigile – nii krooniliste haiguste puhul, eakamatele kui ka rasedatele. Vesi leevendab vaevusi, samas ei lase kehale liiga teha, end ära põrutada ega üle pingutada.

Rasedatele on lubatud vesivõimlemine kuni sünnituseni – võimlemisharjutused vees arendavad kõiki lihaseid, paraneb liigeste liikuvus, korrastub südametegevus ja hingamiselundite töö, samuti paraneb loote toitainete ja hapnikuga varustatus.

Treeningud vees ei kurna keha liigselt, sest vees on lihtsam harjutusi teha ning keha liigutada. Samas on treening intensiivsem ka lihtsamate harjutuste korral. Vaheldumisi harjutusi tehes ning end lõdvestades aitame kehal lõõgastuda. Samas ergutame verevarustust, paraneb liigeste liikuvus ning üldine keha toonus.

Treening on lõbus nii üksi kui ka seltskonnaga

Kõige olulisem on nautida seda, mida teed. Oled üksi, sõprade või perega – kõige olulisem on nauding liikumisest, vees viibimisest ning sellest, et puhkavad nii keha kui ka vaim.

Samal teemal

27. august 2019, 07:00
LIIGESED VALUTAVAD? 5 haigust, mis annavad tunda liigesehädadega
9. juuli 2019, 06:00
HOIA JALGU! Need on kohad, kust saab kergesti jala- ja küüneseent
4. märts 2019, 14:13
Viis head asja, mille toob su ellu regulaarne treenimine
3. märts 2019, 16:23
Kuidas mõjub hilisõhtune trenn kehale?

4 KOMMENTAARI

h
Haigusi 22. märts 2019, 21:06
võib igalpool saada sh jõusaalis,bussis,tööl ,kodus,üleüldse tervis on loterii allegrii,sureme me kõik,muidu ei mahuks ju inimesed maakera peale ära.
k
kõik 16. märts 2019, 10:18
pole kuld mis hiilgab parem mine nahaarstijuurde
Loe kõiki (4)