Keha

PÜSI NOOR! 7 tegevust, mis aitavad olla vormis ka pärast 60. eluaastat! (4)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 11. oktoober 2019, 07:00
Foto: Vida Press
Inimesed teevad enne pensionile jäämist plaane, kuidas rahaga toime tulla. Aga kas oled mõelnud, kuidas elada tervislikumalt? See on aga üle 60aastastele eriti oluline.

Siin on mõned näpunäited, mida on kasulik arvestada, kui 60. sünnipäev on juba peetud.

1. Osta head spordijalatsid

Alusta jalutamisest koduümbruses. Kõnni 30 minutit korraga vähemalt kolm korda nädalas. Võta sihiks pikendada kõndimisdistantsi iga nädal 10%.

2. Harjuta tasakaalu

See on parim viis vältida kukkumisi. Hea on näiteks selline harjutus: hoia silmad kinni ja seisa ühel jalal vähemalt 30 sekundit.

3. Söö tervislik hommikusöök 

Väldi saiakesi ja magusaid jooke. Proovi näiteks omatehtud smuutit banaaniga, söö hooajalisi puuvilju. Vähenda suhkru söömist kogu päeva jooksul.

Foto: Pixabay

4. Tegele stressiga

Leia hea viis, kuidas stressiga toime tulla  - aga ära otsi abi söömisest,  alkoholist või suitsetamisest. Mediteeri. Võid näiteks alla tõmmata mõne äpi meditatsioonijuhistega.

Foto: Vida Press

5. Treeni lihaseid

Et su keha ei kaotaks lihasmassi, tuleb seda treenida, näiteks hantlitega.

6. Leia tegevusi, mis tunduvad sulle tähendusrikkad

Võid hakata kas või mälestusi kirja panema.

Foto: Pixabay

7. Täienda ennast

Seda võib nimetada ka elukestvaks õppeks. Tervisliku elustiili juurde kuulub pidev õppimine ja enesetäiendamine. Leia oma koduümbrusest kohad, kus saaksid õppida midagi uut, ehk leiad näiteks kursusi, mis on mõeldud seenioridele.

Allikas: CNN

Samal teemal

19. august 2019, 11:07
TÄHTSAD ASJAD EI PÜSI MEELES? Need on Alzheimeri tõve 10 varajast tunnust
21. veebruar 2019, 06:00
PEAVALU EI ANNA ASU: väike test vihjab, kas see võib olla migreen
20. veebruar 2019, 06:27
PÜSI VAIMSELT VORMIS! Ära tee oma ajule neid kolme karuteenet
15. veebruar 2019, 11:35
HOIA KORRAS NEED KOLM ASJA: nii püsid tervem ja elad kauem!