Keha

PÜSI NOOR! 7 tegevust, mis aitavad olla vormis ka pärast 60. eluaastat! (4)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 11. oktoober 2019, 07:00
Foto: Vida Press
Inimesed teevad enne pensionile jäämist plaane, kuidas rahaga toime tulla. Aga kas oled mõelnud, kuidas elada tervislikumalt? See on aga üle 60aastastele eriti oluline.

Siin on mõned näpunäited, mida on kasulik arvestada, kui 60. sünnipäev on juba peetud.

1. Osta head spordijalatsid

Alusta jalutamisest koduümbruses. Kõnni 30 minutit korraga vähemalt kolm korda nädalas. Võta sihiks pikendada kõndimisdistantsi iga nädal 10%.

2. Harjuta tasakaalu

See on parim viis vältida kukkumisi. Hea on näiteks selline harjutus: hoia silmad kinni ja seisa ühel jalal vähemalt 30 sekundit.

3. Söö tervislik hommikusöök 

Väldi saiakesi ja magusaid jooke. Proovi näiteks omatehtud smuutit banaaniga, söö hooajalisi puuvilju. Vähenda suhkru söömist kogu päeva jooksul.

Foto: Pixabay

4. Tegele stressiga

Leia hea viis, kuidas stressiga toime tulla  - aga ära otsi abi söömisest,  alkoholist või suitsetamisest. Mediteeri. Võid näiteks alla tõmmata mõne äpi meditatsioonijuhistega.

Foto: Vida Press

5. Treeni lihaseid

Et su keha ei kaotaks lihasmassi, tuleb seda treenida, näiteks hantlitega.

6. Leia tegevusi, mis tunduvad sulle tähendusrikkad

Võid hakata kas või mälestusi kirja panema.

Foto: Pixabay