Keha

HIINA MEDITSIIN SOOVITAB: tee ise peamassaaži, mis leevendab nii nohu kui depressiooni! (3)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 9. oktoober 2019, 07:00
Hiina meditsiin soovitab leida iga päev aega ka massaažile. Foto: Vida Press
Massaaž on üks vanimaid ravimeetodeid, mida on kasutatud juba aastatuhandeid. Masseeri ennast hommikuti energia saamiseks, tööl olles puhkamiseks või õhtuseks lõõgastuseks.

Massaaž, kas ise tehtuna, partneriga või professionaalse massaažiterapeudi läbiviiduna annab puudutusest tulenevat akupunktuuri energiat, meditatsiooni rahu ja vaimset värskust, kirjutatakse Tervise Alkeemia blogis

Praegusel ajal, kui paljudel inimestel on nohu, soovitatakse teha peamassaaži. See mõjub eriti hästi, kui sul on nohu või sa kannatad kroonilise sinusiidi, hingamisallergiate, ärevuse või depressiooni all. Peamassaaž edendab ka üldist lõdvestust. 

  • Masseeri keskmisi sõrmi kasutades mõlemalt poolt oma ninajuurt. Tee viis ringikujulist hõõrumisliigutust harjalt väljapoole liikudes, allapoole nina suunas ja seejärel silma sisenurkade kohal oleva punktini.
  • Liiguta oma käed ninajuurelt otse üles otsaesise üleserva keskmesse.
  • Masseeri meelekohti ringikujuliselt viis korda.
  • Vii käed pealaele ja too alla kaelani. Hõõru kaela tagaosa viis korda piki mõlema poole eenduvaid kõõluseid üles-alla.
  • Ringita aeglaselt pead, sirutades oma kaela nii, et su parem kõrv puudutab peaaegu paremat õlga. Seejärel liiguta pea ette, nii et lõug puudutaks rinda. Seejärel liiguta pead vasakule, nii et su vasak kõrv puudutaks peaaegu vasakut õlga. Nüüd vii aeglaselt tahapoole ja vaata üles lakke. Korda kolm korda, seejärel muuda suunda ja korda taas.
  • Lõpetuseks hõõru peopesi teineteise vastu, kuni nad soojaks muutuvad, siis aseta laubale, silita põski ja seejärel liigu mõlema käega paitades näo keskelt üle kõrvade kuklani ja silita seda. Korda seda harjutust mõned korrad. See ergutab suuraju ainevahetust ja soodustab mitte ainult kohalikku vereringet, vaid ka aju ja närvide verevarustust. Väsimus kaob ja sa tunned end erksamana.

Samamoodi, nagu me pöörame tähelepanu oma toitumisele, on soovitatav teha oma igapäevatavade hulgas ruumi massaažile, et tugevdada immuunsüsteemi ja hoida end tasakaalus.


Samal teemal

5. november 2019, 07:00
KUI PALJU SA TÖÖTAD? Sellise tundide arvuga nädalas riskid depressiooniga
3. november 2019, 12:00
PEANAHK VAJAB ÕRNA HOOLT: kuidas saada jagu kõõmast ja juuste väljalangemisest?
4. oktoober 2019, 07:00
MEEL ON TUSANE, VÄSIMUS PIINAB? Vaata, kas sind võib kurnata rauapuudus!
1. oktoober 2019, 07:00
GRIPIHOOAEG ALGAS! Nii kaitsed end kõige paremini kurnava haiguse eest!