Toitumine

TUGEVDA IMMUUNSUST! Need 8 toiduainet aitavad haigustele paremini vastu panna! (3)

ohtuleht.ee, 14. veebruar 2019, 17:16
Söö jogurtit, mis sisladab probiootikume! Vida Press
Söö toite, mis tugevdavad organismi immuunsüsteemi – nii suudad paremini haigustele vastu panna. Siin on kaheksa toitu, mis sisaldavad organismile väga olulisi aineid. 

1. Probiootikumid

Arvatakse, et üle poole meie vastupanuvõimest sõltub soolebakteritest, mistõttu on probiootikumid oivaline valik, et oma immuunsust tugevdada. 

Söö hommikuti probiootikume sisaldavat jogurtit koos müsliga, kasuta jogurtit smuutides või dipikastmetes. Vali kindlasti sellised tooted, kuhu pole lisatud suhkrut.

Hea probiootikumide allikas on ka hapukapsas.

2. Rasvane kala

Rasvases kalas, näiteks lõhes ja makrellis on rohkelt D-vitamiini, mis tugevdab immuunsust. Seal on ka kasulikke oomega-3 rasvhappeid.

Söö eri liiki rasvaseid kalu vähemalt 200 g nädalas.

Lõhe Vida Press

3. Lehtkapsas

Tumedad lehed sisaldavad palju C-vitamiini, mis aitab võidelda haigustekitajatega. Kõige lihtsam on panna lehed kannmikserisse ja lisada neid smuutisse.

Lehtkapsast võib panna ka salatitesse, suppidesse ja küpsetistesse.

50 grammist lehtkapsast saab kätte päevase C-vitamiini annuse, aga võid süüa lehtkapsast rohkemgi.

Ka teised kapsaliigid sisaldavad palju kasulikke kiudaineid ja C-vitamiini. Palju C-vitamiini sisaldavad ka punane paprika ja kibuvitsamarjad.

Lehtkapsas Vida Press

4. Mustikas

Mustikas sisaldab palju antioksüdante. Suurem osa kasulikke aineid on kestas. Mustikas on ohtralt C- ja E-vitamiini, mis tugevdavad samuti immuunsust.

Mustikaid võib süüa niisama, aga neid võib lisada ka jogurtisse, pudrule, smuutidesse ja salatitesse.

Mustikatega pole võimalik liiale minna. Kui sööd päevas 100-200 grammi mustikaid, saad juba tervisekasud kätte.

Kõik sinised marjad sisaldavad palju antioksüdante, väga kasulikud on ka mustad sõstrad.

Mustikad Vida Press

5. Parapähklid

Need sisaldavad palju seleeni, millest paljudel on puudus. Seleen aitab samuti organismi vastupanuvõimet tugevdada. Söö parapähkleid vahepalana või lisa neid jogurtisse või salatisse.

Söö parapähkleid 30-50 grammi  päevas.

Seleeni on rohkelt ka kurgis, tursas, tuunikalas ja kanamunas.

6. Valged oad

Kiudained on väga olulised soolebakterite tasakaalu hoidmisel.  Oad annavad palju kiudained, eriti valged oad.

Lisa neid salatitesse, suppidesse ja pajaroogadesse. Kiudaineid peaksid saama 25-35 grammi päevas. 100 grammis valgetes ubades on 18,6 grammi  kiudaineid.

Kõik kaunviljad on head kiudainete allikad, nagu ka täisteratooted, kapsad ja juurviljad.

7. Rapsiõli

Rapsiõli sisaldab palju E-vitamiini, mis on tähtis antioksüdant. Antioksüdandid kaitsevad organismi vabade radikaalide kahjuliku mõju eest, nagu suits ja õhusaaste.

Rapsiõli võid kasutada salatikastmetes, marinaadides ja küpsetistes.

Päevas võiksid tarvitada 2–3 teelusikatäit õli.

Head E-vitamiini allikad on ka teised taimsed õlid, mandlid, pähklid, murakad ja  munarebu.

8. Tume šokolaad

Tume šokolaad sisaldab fenoole, mis tugevdavad immuunsüsteemi tööd. Söö tumedat šokolaadi või tee tass kakaod tumedast kakaopulbrist. Võid torgata näiteks maasikaid või ananassi vedelasse šokolaadi.

Ära söö üle 20-30 grammi tumedat  šokolaadi päevas. Šokolaadi  kakaosisaldus peab olema vähemalt 70%.

Ka punane vein sisaldab palju fenoole – klaasis punaveinis on sama palju kui 41 grammis tumedas šokolaadis.

Tume šokolaad Vida Press

Allikas: Kunto Plus

Samal teemal

21. märts 2019, 13:49
Võitled ülekaalu või seedeprobleemidega? Neid aitavad seljatada head kõhubakterid!
10. märts 2019, 16:31
NII VÕTAD ALLA JA OLED TERVE: see dieet valiti parimaks aastaks 2019
10. märts 2019, 09:20
SOOVID PEKIKÕHUST LAHTI SAADA? Söö rohkem neid viit toitu!
8. märts 2019, 06:00
KÕHT VALUTAB SAGELI? 4 tavalisemat tervisehäda, mis panevad kõhu valutama

3 KOMMENTAARI

m
Malle 22. veebruar 2019, 10:57
Ühest parapähklist vajalikku päevaanust seleeni küll ei imendu, ma ei tea, kust see legend pärineb. Ma olen sel aastal võtnud seleeni alates augusti keskpaigast ja pole kordagi haige olnud. Töötab!
n
no 15. veebruar 2019, 13:25
kas nüüd nimetatakse ploome juba mustikateks?Kumba siis "ajakirjanik" pole näinud, et pildil vahet ei suuda teha, kas mustikaid või ploome?
Loe kõiki (3)

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee