Keha

SAAD PEAGI 40? Kui loobud kuuest nõmedast harjumusest, oled tervem! (1)

Ohtuleht.ee, 8. november 2019, 06:00
Alkoholiga pole vaja liialdada: kui saad vanemaks, mööduvad ka pohmellid raskemalt.Foto: Vida Press
Kui lähened oma elu viiendale kümnendile, siis oled ehk juba ise märganud, et su keha ei käitu enam päris nii nagu varem.

Selles vanuses pühendume sageli tööle või pereelule ja unustame tervist  jälgida. See ei tähenda, et peaksid hakkama mööda arste jooksma, kuid korra või paar aastas võiksid siiski tervisenäitajaid kontrollida. Ja tuleb ära teha mõned olulised otsused ja lõpetada halvad kombed!

1. Sa ei liigu piisavalt

Sa ei pea tingimata iga päev jooksma või rassima jõusaalis, kuid kindlasti tuleb lõpetada diivanil lösutamine. On teada, et juba pärast 30. euaastat hakkab pekk kergemini kogunema ja vanemaks saades hakkab vähenema lihasmass. Maailma Tervishoiuorganisatsioon soovitab täiskasvanud inimesel liikuda aktiivselt vähemalt 150 minutit nädalas. Muidugi on kasulik olla aktiivne iga päev: sõida rattaga, käi treppidest, liigu rohkem jalgsi

Ebatervislik on see, kui otsustad hakata väga äkki aktiivselt trenni tegema või  teed ainult nädalavahetusiti kõvasti trenni – see teeb pigem kahju ja võib tekitada vigastusi.

2. Suitsetad ikka veel

Inimesed mõtlevad väga sageli, et kui nad on juba nii kaua suitsetanud, on hilja loobuda. Uuringud näitavad, et kui tõmbad enne 40. sünnipäeva viimase mahvi, väheneb risk liiga vara surra koguni 90%. Ükskõik mis vanuses loobud – tervisele on see alati kasulik.

Tavaliselt alustatakse suitsetamist nooruses ja sellest kujuneb sõltuvus. Iga sigarett sisaldab umbes 4000 keemilist ühendit, mille hulgas on ka nikotiin, mis tekitab vajadust suitsetada.

3. Jood, mõtlemata järgmisele päevale

Vahel võib juhtuda, et unustad ennast – jood ühe joogi teise järel mõtlemata õudsele pohmellile järgmisel päeval.

Pohmell sõltub ka keha veesisaldusest. Vanemaks saades sisaldab meie keha vähem vett ja keha ei suuda nii hästi enam alkoholi ümber töötada.

Kui tarvitad alkoholi, siis ära unusta vahepeal ka vett juua. 

4. Sa ei loe poes toiduainete silte

See, kui sa ei uuri poes toiduainete koostist, on muidugi igas vanuse halb, kuid 40. eluaastaks tuleb selline ükskõiksus kindlasti ära lõpetada.

On oluline, et sööksid vähem suhkrut ja soola, sest vanemaks saades kasvab mitmete haiguste risk. Suhkruga liialdamine rikub kõiki organeid – südant, neerusid, maksa jt. Liigne soolatarbimine aga tõstab vererõhku. Väärt infot suhkru- ja soolasisalduse kohta leiad toodete pakendilt

5. Veedad kogu nädalavahetuse toast väjumata

Ilmselt pole sa varem oma luude tervisele eriti mõelnud. Luudele on kasulik iga päev liikuda ja päikese käes viibimine aitab kehal sünteesida väga olulist D-vitamiini.

6. Sa ei pese enne magamaminekut hambaid

Hügieen on väga oluline, et vältida hamba- ja igemehaigusi, mis vananedes tekivad kergemini.

Aga seks?

Hinga rahulikult. Ehkki mõned head asjad elus võivad noorusega lõppeda, on parim alles ees – sind ootab kuldne seksikümnend. Eriti siis, kui oled täitnud need kuus eelnenud soovitust. Oled saavutanud ilmselt nii majandusliku kindluse kui stabiilsed suhted, sul on aktiivne seltsielu - kõik see mõjutab ka rahololu seksiga. 

Allikas: BuenaVida

Samal teemal

23. oktoober 2019, 05:00
KOLM OLULIST TERVISENÄITAJAT: kui hoiad need korras, püsid terve ja elad kauem!
20. august 2019, 11:00
KODUNE POHMELLIABI: 8 toitu, mis aitavad paremini kui aspiriin
30. juuli 2019, 18:00
LÄHEDANE JOOB? Nii vabaned kaassõltuvusest ja hakkad taas oma elu elama!
24. juuni 2019, 11:09
KAS OLED TOIMIV ALKOHOOLIK? 4 märki, et kontroll kipub kaduma