Lõuna- või õhtusöögi tellimisel jälgi taldrikureeglit: vähemalt poole taldrikust peaksid moodustama aedviljad.Foto: Vida Press
Toimetas Sirje Maasikamäe 6. juuni 2021 11:00
Kodus on palju lihtsam järgida tervisliku toitumise põhimõtteid kui väljas süües. Siin on mõned head nipid, mis aitavad ka restoranis või kohvikus parimaid valikuid teha.

  • Väljas süües võta prae koostises väiksem lihatükk, selle asemel söö rohkem köögivilju.

  • Väljas süües eelista hautatud ja keedetud toitu praetud toidule ning lõuna- või õhtusöögi tellimisel jälgi taldrikreeglit: vähemalt poole taldrikust peaksid moodustama aedviljad.

  • Väldi frititud toitu, sest üldjuhul ei vahetata õli fritüürides piisavalt tihti. Samuti suureneb frittimise käigus toidu energiasisaldus.

  • Paneeritud toitude söömisel arvesta, et paneering imab endasse palju rasva, mistõttu toidu energiasisaldus on suurenenud.

  • Päevapraadi süües ära liialda rasvaga. Valides väljas süües midagi rasvarikast, näiteks Kiievi kotleti, vali lisandiks midagi väherasvast, näiteks eelista keedetud kartuleid ahjukartulitele, värsket salatit majoneesikastmega salatile.

  • Lõunasöögirestoranides on päevapraed suhteliselt soolased. Kui su toidukorrad on soolarikkad, tasakaalusta naatriumi saamist – lisa valikusse rohke kaaliumisisaldusega toite, nagu värsked puu- ja köögiviljad

  • Soolatud ja suitsutatud tooteid söö võimalikult harva.

  • Piira magusate jookide tarbimist. Pooleliitrises karastusjoogis on umbes 10 teelusikatäit suhkrut. Eelista nektarile ja mahlajoogile mahla, meeles pidades, et ka mahlades on n-ö looduslikke suhkruid. Mahla ei tohiks juua üle ühe klaasi päevas. Parim jook on vesi.

  • Kui koogist on raske loobuda, siis võta väiksem tükk või jaga seda kellegagi.

Allikas: Tagli Pitsi, Kritin Salupuu "Tervislik toitumine"