Hea nõu

LÄHED VÄLJA SÖÖMA? 9 nippi, kuidas teha tervislik ja figuurisõbralikud valik (4)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 9. august 2020 11:00
Lõuna- või õhtusöögi tellimisel jälgi taldrikureeglit: vähemalt poole taldrikust peaksid moodustama aedviljad.Foto: Vida Press
Kodus on palju lihtsam järgida tervisliku toitumise põhimõtteid kui väljas süües. Siin on mõned head nipid, mis aitavad ka restoranis või kohvikus parimaid valikuid teha.

  • Väljas süües võta prae koostises väiksem lihatükk, selle asemel söö rohkem köögivilju.
  • Väljas süües eelista hautatud ja keedetud toitu praetud toidule ning lõuna- või õhtusöögi tellimisel jälgi taldrikreeglit: vähemalt poole taldrikust peaksid moodustama aedviljad.
  • Väldi frititud toitu, sest üldjuhul ei vahetata õli fritüürides piisavalt tihti. Samuti suureneb frittimise käigus toidu energiasisaldus.
  • Paneeritud toitude söömisel arvesta, et paneering imab endasse palju rasva, mistõttu toidu energiasisaldus on suurenenud.
  • Päevapraadi süües ära liialda rasvaga. Valides väljas süües midagi rasvarikast, näiteks Kiievi kotleti, vali lisandiks midagi väherasvast, näiteks eelista keedetud kartuleid ahjukartulitele, värsket salatit majoneesikastmega salatile.
  • Lõunasöögirestoranides on päevapraed suhteliselt soolased. Kui su toidukorrad on soolarikkad, tasakaalusta naatriumi saamist – lisa valikusse rohke kaaliumisisaldusega toite, nagu värsked puu- ja köögiviljad
  • Soolatud ja suitsutatud tooteid söö võimalikult harva.
  • Piira magusate jookide tarbimist. Pooleliitrises karastusjoogis on umbes 10 teelusikatäit suhkrut. Eelista nektarile ja mahlajoogile mahla, meeles pidades, et ka mahlades on n-ö looduslikke suhkruid. Mahla ei tohiks juua üle ühe klaasi päevas. Parim jook on vesi.
  • Kui koogist on raske loobuda, siis võta väiksem tükk või jaga seda kellegagi.

Allikas: Tagli Pitsi, Kritin Salupuu "Tervislik toitumine"

Samal teemal

01.02.2021
VÄSIMUS EI LÄHE ÜLE? 6 keha märki, mis võivad viidata diabeedile
01.02.2021
KUI PALJU JA MILLAL VÕIB JUUA KOHVI? Hommikuti on parim just see aeg
29.01.2021
OTSUSTASID KOHVIST LOOBUDA: 8 kõrvaltoimet, millega sa ei oska ehk arvestada
26.01.2021
DIABEET EI PRUUGI TUNDA ANDA: miks on ülioluline mõõta veresuhkru taset?