Hea nõu

OTSUSTASID KOHVIST LOOBUDA: 8 kõrvaltoimet, millega sa ei oska ehk arvestada (21)

Ohtuleht.ee, 27. august 2020 05:00
Mida rohkem oled kohvi nautinud, seda kergemini tekivad sellest loobumisel kõrvalnähud.Foto: Vida Press
Kohvil on teatavasti tervisele häid mõjusid. Kui tahad kohvijoomise mingil põhjusel äkki lõpetada, ei õnnestu sul ilmselt pääseda ka mõnest häirivast kõrvaltoimest.

Mida rohkem oled kohvi nautinud, seda kergemini tekivad sellest loobumisel kõrvalnähud.

1. Pea valutab kogu aeg

Peavalu on tuttav igale kohvisõbrale, kes ei saa oma kohviannust kätte. Peavalu ongi kõige tavalisem kõrvalnäht. Kohvist tasub loobuda järk-järgult, mitte päevapealt, näiteks joo tassi asemel pool. Hea on see, et võõrutusnähud on kõige hullemad esimesel nädalal. Siis läheb juba kergemaks.

Foto: Pexels

2. Oled uimane ja tuju on paha

Kohvi puudumisel võid tunda gripilaadseid nähtusid, uimasust ja ärevust. Ka need ei kesta enamasti üle paari nädala.

Foto: Pexels

3. Tekib kõhukinnisus

Kofeiin stimuleerib soolestikku. On ju tavaline, et hommikukohv ajab kiiresti vetsu. Kofeiinist loobumine võib algul aeglustada soolte tööd ja põhjustada isegi kõhukinnisust.

Kõhukinnisust saad vältida ka muul moel: söö rohkem kiudainerikkaid täisteratooteid ja juurvilju, joo palju vett ja liigu.

Foto: Pexels

4. Keskendumisraskused

Spetsialistid soovitavad keskendumisvõimet parandada näiteks nätsu närimisega. See ei korva küll kohvi puudumist, kuid hoiab meeled erksana. Arvatakse, et nätsu närimine parandab ka reaktsioonikiirust.

Kui organism harjub kohvita elama, taastub ka keskendumisvõime.

Foto: Pexels

5. Võid alla võtta

Kui sul oli komme lisada kohvile ka koort ja suhkrut, võis ühes tassitäies olla isegi kuni 200 kalorit. Erikohvidest, nagu latte`st loobumine aitab kaasa salenemisele.

Foto: Pexels

6. Võid juurde võtta

Kui sa ei joo hommikul kohvi, võivad sind rünnata teised kiusatused. Kohv võib vaigistada näljatunnet ja sellest loobumine võib tekitada soovi maiustada.

Foto: Vida Press

7. Magad paremini

Kofeiini puudumine võib teha algul väsinuks. Kuid ööuni võib muutuda paremaks, eriti siis, kui sul oli komme lürpida kohvi ka õhtuti. Und võib häirida isegi kuus tundi enne magamaminekut joodud kohv.

Foto: Pexels

8. Oled rahulikum

Kohvist loobumine võib vähendada stressi ja muuta rahulikumaks. Kohv on ju erguti, mis tõstab kehas adrenaliinitaset ja hoiab keha võitle-ja-põgene seisundis. Kohv tõstab ka korraks vererõhku. Kui sul oli komme aeg-ajalt kohviga liialdada, siis tead, et see võib panna südame kloppima ja teha närviliseks. Nüüd pole vaja selle pärast muretseda!

Foto: Pexels

Allikas: Iltalehti

Samal teemal

13.09.2020
ÄREVUS VÕTAB VÕIMUST? Kolm lihtsat viisi, kuidas elada rahulikumalt
12.09.2020
NII UINUD KERGEMINI JA MAGAD SÜGAVAMALT! 12 võtet, mis toovad mõnusa une
30.08.2020
PEAVALU PIINAB? 8 üllatavat põhjust, mis vallandavad selle kõige valemal hetkel
18.08.2020
PINGUTAD HIRMSASTI, AGA KAAL EI LANGE? Geenid ja veel 9 põhjust, miks just sinul on nii raske