Hea nõu

NII ELAD TERVEMANA JA KAUEM! Järgi neid 25 nõuannet, et süda püsiks terve 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 7. aprill 2019, 11:10
Liikumine ja positiivne ellusuhtumine hoiavad südant. Foto: Vida Press
Head geenid on vaid nagu laev, aga kapten oled sina ise. Kardioloog Margus Viigimaa on koostanud soovitused, mida saad ise teha oma südame heaks!

  1. "Head" geenid on laev, kapten oled sina ise.
  2. Positiivne ellusuhtumine hoiab südame tervena.
  3. Unistusteni aitavad jõuda tervena elatud aastad, hoia oma südant iga päev.
  4. Nii nagu ükski kaev ei ole põhjatu, ei ole piiramatu ka sinu tervisevaru.
  5. Istu vähem, liigu rohkem – pidev istumine tõstab südamehaiguste tekkeriski.
  6. Arvesta lastega, sinu tervislik eluviis on eeskujuks su lastele ja nende sõpradele.
  7. Suitsetamisest loobudes väheneb südamehaiguse risk kolm korda!
  8. Lõpeta suitsetamine kohe, ilma "aga"-de, "või"-de ja tulevikku lükatud tähtaegadega.
  9. Terved hambad on südame jaoks olulised, nii vähendad südamehaiguste riski.
  10. Suhkrustatud joogid on salakavalad. Peidetud suhkur tõstab kaalu ja muudab ainevahetuse laisaks, see on tee südame- ja suhkruhaiguseni.
  11. Etiketid toiduainete pakenditel on sinu tervise huvides – võta need luubi alla ning vali väiksema suhkru- ja rasvasisaldusega tooteid.
  12. Kaalu langeta tervislikult: muuda toitumisharjumusi, liigu rohkem, istu vähem.
  13. Söö kala! Vähemalt kaks korda nädalas.
  14. Südamele meeldivad puu- ja juurviljad, täisteratooted ning vähese rasvasisaldusega piimatooted.
  15. Ole ise gurmeekokk – ära lase soolal tappa toidu maitset!
  16. Stopp soolale kodus, kasuta toiduvalmistamisel parem ürte. Valmistoitudes on soola niigi palju.
  17. Lisa oma elule värvi iga päev viie erineva puu- ja juurviljaga!
  18. Ole mõõdukas alkoholi tarvitamisel. Päevas on lubatud meestele kaks drinki, naistele üks. Nädalas peab olema vähemalt kolm alkoholivaba päeva.
  19. Ära riku südame rütmi – alkohol kahjustab otseselt südamerütmi kontrollivaid rakke.
  20. Kõndimine ongi “imeravim”, kasuta iga võimalust teha mõni lisasamm.
  21. Jaluta halb minema! 30 minutit kõndi iga päev peletab stressi ja teeb südame tugevaks.
  22. Muuda liikumine lõbusaks, kutsu kaasa sõbrad või liitu rühmatreeninguga.
  23. Kaalu juhtimine – lihtsam kui autojuhtimine: pane paika sihtpunkt, vali õige kütus ja kiirus ning jõuadki pärale.
  24. Vöökoht luubi alla – naiste vööümbermõõt olgu alla 88 cm ja meestel alla 102 cm.
  25. Numbrid, mida karta: vererõhk suurem kui 140/90 mmHg, üldkolesterool üle 5 mmol/l, veresuhkur üle 6 mmol/l.

Allikas: Terviseinfo.ee

Samal teemal

12. september 2019, 06:00
JAKSU ON VÄHE? Vaata, kas sul võib olla nõrk või laisk süda
22. august 2019, 16:31
GALERII | Hüpermarketis õpetati, kuidas päästa inimest elustamisaparaadiga
16. august 2019, 09:00
SÜDAMEARST SOOVITAB: kui madalale peaks vererõhu langetama?
14. august 2019, 06:00
MEES, KUULA OMA SÜDANT! Neid 11 keha märguannet ei tohi kindlasti eirata!

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee