Hea nõu

NII PANED PEKID PÕLEMA! 3 kõige olulisemat ainevahetuse kiirendajat (6)

Ohtuleht.ee, 5. märts 2019, 11:48
Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale.  Vida Press
Ükskõik, kas oled  pärinud allavõtmiseks head või halvad geenid – ainevahetust annab ikka parandada!

1. Maga piisavalt

Unepuudus aeglustab ainevahetust. Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale, mis on tervisele eriti kahjulik. Unepuudus suurendab ka näljatunnet, sest n-ö küllastumishormooni tootmine väheneb, aga näljatunnet tekitava hormooni tootmine suureneb. Peale selle häirib unepuudus ka insuliini normaalset eritumist.

 Pexels

2. Söö regulaarselt

Kindel söömise rütm hoiab ainevahetuse kiirena. Toidukordade vahed võiksid olla 3–4 tundi. Kui pidada pikemad vahed, läheb organism hoopis säästurežiimile.

Õpi tegema vahet näljatundel ja näksimisisul. Külmkappi tasub varuda näiteks porgandeid, kurki, tomateid või muud, mida võib süümepiinadeta süüa.

 Pexels

3. Treeni lihaseid

Mida rohkem on kehas lihaseid, seda rohkem kulutad energiat ja võid ka  rohkem süüa. Lihastreening või kehaline töö võiks olla osa sinu päevarutiinist. Ainevahetus on kiirem veel mitu tundi pärast trenni. Kalorite "järelpõletamine" võib kesta 3–24 tundi, sõltuvalt spordialast ja trenni  kestusest.

 Pexels

Allikas: Hyvä Terveys

Samal teemal

16. märts 2019, 15:21
SÜÜA VÕI TÄIESTI VÄLTIDA? Ära usu pimesi neid viit väga levinud toitumisnõuannet!
1. märts 2019, 12:29
ORTOPEED HOIATAB: isegi üks lisakilo suurendab survet põlveliigesele 3–6 korda
1. märts 2019, 06:00
VIIMANE AEG TEHA MUUDATUSI! Nii pidurdad eeldiabeedi süvenemist tõsiseks haiguseks
26. veebruar 2019, 15:14
ISTUD JÄLLE KOGU PÄEVA? Nii rikud pepuvormi ja riskid nende kuue haigusega

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee