Hea nõu

NII PANED PEKID PÕLEMA! 3 kõige olulisemat ainevahetuse kiirendajat (6)

Ohtuleht.ee, 5. märts 2019, 11:48
Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale. Foto: Vida Press
Ükskõik, kas oled  pärinud allavõtmiseks head või halvad geenid – ainevahetust annab ikka parandada!

1. Maga piisavalt

Unepuudus aeglustab ainevahetust. Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale, mis on tervisele eriti kahjulik. Unepuudus suurendab ka näljatunnet, sest n-ö küllastumishormooni tootmine väheneb, aga näljatunnet tekitava hormooni tootmine suureneb. Peale selle häirib unepuudus ka insuliini normaalset eritumist.

Foto: Pexels

2. Söö regulaarselt

Kindel söömise rütm hoiab ainevahetuse kiirena. Toidukordade vahed võiksid olla 3–4 tundi. Kui pidada pikemad vahed, läheb organism hoopis säästurežiimile.

Õpi tegema vahet näljatundel ja näksimisisul. Külmkappi tasub varuda näiteks porgandeid, kurki, tomateid või muud, mida võib süümepiinadeta süüa.

Foto: Pexels

3. Treeni lihaseid

Mida rohkem on kehas lihaseid, seda rohkem kulutad energiat ja võid ka  rohkem süüa. Lihastreening või kehaline töö võiks olla osa sinu päevarutiinist. Ainevahetus on kiirem veel mitu tundi pärast trenni. Kalorite "järelpõletamine" võib kesta 3–24 tundi, sõltuvalt spordialast ja trenni  kestusest.

Foto: Pexels

Allikas: Hyvä Terveys

Samal teemal

18. oktoober 2019, 05:00
KÕHUS KÕRVETAB JA TULITAB? Leevendust toovad need vahendid ja elumuutused
28. august 2019, 06:00
ISTUD JÄLLE KOGU PÄEVA? Nii rikud pepuvormi ja riskid nende kuue haigusega
16. märts 2019, 15:21
SÜÜA VÕI TÄIESTI VÄLTIDA? Ära usu pimesi neid viit väga levinud toitumisnõuannet!
1. märts 2019, 12:29
ORTOPEED HOIATAB: isegi üks lisakilo suurendab survet põlveliigesele 3–6 korda