Hea nõu

NII PANED PEKID PÕLEMA! 3 kõige olulisemat ainevahetuse kiirendajat (5)

Ohtuleht.ee, 6. august 2020, 07:00
Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale. Foto: Vida Press
Ükskõik, kas oled  pärinud allavõtmiseks head või halvad geenid – ainevahetust annab ikka parandada!

1. Maga piisavalt

Unepuudus aeglustab ainevahetust. Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale, mis on tervisele eriti kahjulik. Unepuudus suurendab ka näljatunnet, sest n-ö küllastumishormooni tootmine väheneb, aga näljatunnet tekitava hormooni tootmine suureneb. Peale selle häirib unepuudus ka insuliini normaalset eritumist.

Foto: Pexels

2. Söö regulaarselt

Kindel söömise rütm hoiab ainevahetuse kiirena. Toidukordade vahed võiksid olla 3–4 tundi. Kui pidada pikemad vahed, läheb organism hoopis säästurežiimile.

Õpi tegema vahet näljatundel ja näksimisisul. Külmkappi tasub varuda näiteks porgandeid, kurki, tomateid või muud, mida võib süümepiinadeta süüa.

Foto: Pexels

3. Treeni lihaseid

Mida rohkem on kehas lihaseid, seda rohkem kulutad energiat ja võid ka  rohkem süüa. Lihastreening või kehaline töö võiks olla osa sinu päevarutiinist. Ainevahetus on kiirem veel mitu tundi pärast trenni. Kalorite "järelpõletamine" võib kesta 3–24 tundi, sõltuvalt spordialast ja trenni  kestusest.

Foto: Pexels

Allikas: Hyvä Terveys

Samal teemal

5. august 2020, 06:00
MIKS MA OLEN KOGU AEG NÄLJANE? Siin on mitu võimalust, et tervisega on midagi viltu
5. august 2020, 05:00
KASULIK TOIT VÕI TÄIELIK MÜRK? Ära usu pimesi neid viit väga levinud toitumisnõuannet!
19. jaanuar 2020, 13:02
VAATA, MIDA KANNAD! 12 tavalist rõivaeset, mis rikuvad pikkamisi su tervise
18. oktoober 2019, 05:00
KÕHUS KÕRVETAB JA TULITAB? Leevendust toovad need vahendid ja elumuutused