Hea nõu

NII PANED PEKID PÕLEMA! 3 kõige olulisemat ainevahetuse kiirendajat (5)

Ohtuleht.ee, 6. august 2020 07:00
Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale. Foto: Vida Press
Ükskõik, kas oled  pärinud allavõtmiseks head või halvad geenid – ainevahetust annab ikka parandada!

1. Maga piisavalt

Unepuudus aeglustab ainevahetust. Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale, mis on tervisele eriti kahjulik. Unepuudus suurendab ka näljatunnet, sest n-ö küllastumishormooni tootmine väheneb, aga näljatunnet tekitava hormooni tootmine suureneb. Peale selle häirib unepuudus ka insuliini normaalset eritumist.

Foto: Pexels

2. Söö regulaarselt

Kindel söömise rütm hoiab ainevahetuse kiirena. Toidukordade vahed võiksid olla 3–4 tundi. Kui pidada pikemad vahed, läheb organism hoopis säästurežiimile.

Õpi tegema vahet näljatundel ja näksimisisul. Külmkappi tasub varuda näiteks porgandeid, kurki, tomateid või muud, mida võib süümepiinadeta süüa.

Foto: Pexels

3. Treeni lihaseid

Mida rohkem on kehas lihaseid, seda rohkem kulutad energiat ja võid ka  rohkem süüa. Lihastreening või kehaline töö võiks olla osa sinu päevarutiinist. Ainevahetus on kiirem veel mitu tundi pärast trenni. Kalorite "järelpõletamine" võib kesta 3–24 tundi, sõltuvalt spordialast ja trenni  kestusest.

Foto: Pexels

Allikas: Hyvä Terveys

Samal teemal

03.08.2021
KASULIK TOIT VÕI TÄIELIK MÜRK? Ära usu pimesi neid viit väga levinud toitumisnõuannet!
17.05.2021
TALTSUTAMATU SÖÖGIISU? Siin on haigused ja seisundid, mis võivad selle taga peituda
15.03.2021
VAATA, MIDA KANNAD! 12 tavalist rõivaeset, mis rikuvad pikkamisi su tervise
18.10.2019
KÕHUS KÕRVETAB JA TULITAB? Leevendust toovad need vahendid ja elumuutused