Hea nõu

VÄLJAPUHKAMINE ON RASKE? 8 soovitust, mis toovad magusama une (7)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 18. märts 2019, 18:15
Kuna akna taga liikuvad varjud ja tuled rikuvad und, võiks magamistoas olla täispimendavad kardinad.Foto: Vida Press
Tänasel  rahvusvahelisel unepäeval on hea meelde tuletada, kuidas paremini magada.  Lünklik või ebapiisav uni võib põhjustada mälu- ja tähelepanuhäireid, kergitada kehakaalu, kiirendada vananemist ja avada ukse ka viirusnakkustele.

Järgi neid nõuandeid ja magad magusamalt!

  • Keskmine ööune pikkus võiks olla 7-9 tundi. Voodisse tuleb minna alati samal kellaajal, nii on uinumine lihtsam. Kui magama jäämine on rutiinist hoolimata keeruline, võiks päeval rohkem värskes õhus liikuda.
  • Magamistuba peab olema vaikne, jahe ja pime. Kuna akna taga liikuvad varjud ja tuled rikuvad und, võiks magamistoas olla täispimendavad kardinad.
  • Vahetult enne magamaminekut ei tohiks süüa ega juua alkoholi, see teeb une pinnapealseks.
  • Madrats toetab keha asendit kogu öö vältel, seega ei tohi ase olla liiga pehme ega liiga kõva. Vajadusel aitab madratsi puudujääke siluda kattemadrats. Mida ebasobivam on madrats, seda sagedamini keerame end öösiti ja rikume sellega und.
  • Seljaprobleemidega ja sportlikud inimesed, aga ka ülekaalulised võiksid valida jäiga madratsi.   
  •  Ebasobiv padi võib halvemal juhul põhjustada pea-, kaela- ja seljavalu, aga ööune rikub ära kindlasti. Universaalselt ideaalset patja pole olemas, igaüks peaks valima endale sobivaima ja see sõltub omakorda magamisasendist.
  • Külili magavad inimesed võiks valida jäigema ja kõrgema padja, selili magavad inimesed madala, aga kaela toestava padja, ning kõhuli magavad inimesed pehme padja. Kui padi ära vajub või selle kuju muutub, tuleb padi välja vahetada.
  • Ka tekk mõjutab und. Esmalt on tähtis, et tekk oleks hingavast materjalist ega ajaks higistama. Uinumisraskuste või ärevuse korral võiks tekk olla raske. Müügil on isegi spetsiaalsed raskustekid, mille puhul soovitatakse, et teki kaal võiks olla 10 protsenti inimese kehakaalust. Selliseid tekke toodetakse ka Eestis, kusjuures koostises kastutakse kirsikive.

Kui uneprobleem on krooniline ja lihtsad nipid ei aita, on põhjust pöörduda arsti poole. 

Allikas: Hansaposti tootejuht Natalia Smirnova

Samal teemal

15. mai 2019, 19:30
UNI ON VILETS? 3 x 3 reegel näitab, kas kannatad kroonilise unetuse käes
31. märts 2019, 18:57
APPI, MIS SEKSIST SAAB? 8 olulist seika, mida peaksid teadma üleminekuaastatest
14. märts 2019, 06:00
KAS VÕID SAADA LIIGA PALJU KOFEIINI? Sellises koguses ja kellaajal on kohv kõige tervislikum
11. märts 2019, 13:37
IMELIKUD TERVISEHÄDAD? 10 kõige tavalisemat asja, mida naised ei tea üleminekuaastatest

TOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee