Jälgi, et pilgutaksid silmi nende niisutamiseks piisavalt tihti, nii väldid silmade liigset kuivamist.Foto: Vida Press
Ia Mihkels 8. aprill 2019 06:00
Ereda päikese kõrval teeb silmadele liiga ka ülekoormus, näiteks pikaajaline pausideta töö arvutiga väsitab silmalihaseid ja muudab silma kuivaks. Et silmadega probleeme ei tekiks, tuleb arvutiga töötades järgida silmaarstide soovitusi.

  • Säti arvutiga töötamise koht paika nii, et silmad on kohakuti monitori ülaservaga ning ekraanile vaadates on pilk suunatud veidi allapoole.
  • Nutiseadmete ja muude ekraanide korral väldi nende paigutust ja valgust, mis tekitab häirivat peegeldust.
  • Jälgi, et pilgutaksid silmi nende niisutamiseks piisavalt tihti, nii väldid silmade liigset kuivamist.
  • Iga arvuti taga veedetud 20 minuti järel vaata paarkümmend sekundit kaugusesse.
  • Iga arvuti taga veedetud kahe tunni järel tee pikem, vähemalt 15-minutiline paus ja liigu ringi.
  • Silmade kahjustumise ennetamiseks on abi apteegi käsimüügis olevatest silmatilkadest ja -salvidest, mille seast aitab õige valiku teha apteeker.
  • Kui sulle on kirjutatud prillid või läätsed, siis kanna neid kindlasti ekraani vaadates.
  • Töötades iga päev arvutiga päevavalguslampide all ning kuiva ja konditsioneeritud õhu käes, tasub nn kunstpisaraid ehk silmatilkasid kasutada pidevalt.
  • Ka tasub võtta silmavitamiine: luteiini ja zeaksantiini sisaldavad vitamiinid kaitsevad kollatähni. Luteiini ja zeaksantiini on ka paljudes toitudes, nagu näiteks lehtkapsas, spinatis, sparglis, saialilles ning mustikates.
  • Igapäevane toit võiks silmade tervise huvides sisaldada ka maksa, porgandit ja brokolit, milles on ohtralt A-vitamiini, ning kala, pähkleid ja taimeõli, millest organism saab oomega-3-rasvhappeid.