Keha

VAATA OMA HARJUMUSED ÜLE! 7 lihtsat muudatust, mis aitavad kergemini kaalust alla võtta (1)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 26. aprill 2021 07:00
Eelistada tasub toitusid, kuhu pole lisatud suhkruid.Foto: Vida Press
Kui soovid kaalust alla võtta ja hakata tervislikumalt sööma, on raske teha korraga väga suuri muudatusi. Siin on mõned toitumisnõustajate soovitused, kuidas teha järk-järgult paremaid valikuid. 

1. Hoia soolatops köögikapis, mitte laual, kus see on kergesti kättesaadav. Soolatops võiks olla võimalikult väikeste aukudega.

Foto: Pexels

2. Toitainelise koostise poolest eelista putrusid, mis on tehtud tatrast, kaerast, hirsist, odrast ja rukkist või mitmeviljasegust.

Foto: Pexels

3. Söögi kõrvale on parimateks joogivalikuteks vesi või magustamata tee/kohv.

Foto: Pexels

4. Asenda magustatud hommiksöögihelbed ja müslid, mis sisaldavad lisatud suhkruid, toodetega, kuhu suhkruid ei ole lisatud, ning lisa värskeid või külmutatud marju. Veelgi parem oleks süüa täisteraviljaputrusid.

Foto: Pexels

5. Lisa kohvile või teele järk-järgult vähem suhkrut või mett. Ideaalis õnnestub lisatud suhkrust ja meest täielikult loobuda.

Foto: Pexels

6. Seedeprotsessi paremaks toimimiseks on oluline, et näriksid toidu korralikult läbi. Ära „loputa“ toitu vedelikuga alla.

Foto: Pexels

7. Eelista täisteraleiba, mille valmistamiseks on kasutatud  vähemalt 50% täisterajahu. Söö erinevaid leibu, ära jää kindlaks ühele kindlale tootele.

Foto: Pexels

Allikas: Tagli Pitsi, Kristin Salupuu „Tervislik toitumine"

Samal teemal

09.05.2021
UNUSTA RANGE DIEET! Alla võtta aitavad hoopis need 18 igapäevast harjumust!
21.04.2021
IKKA VÄSINUD JA TUJU HALB? Lisa iga päev toitudesse neid virgutajaid-turgutajaid!
18.04.2021
KAAL AINA KERKIB? 8 tuttavat toitu, mis annavad kaalulangetusele hoogu juurde
04.04.2021
KAAL EI LANGE KOHE KUIDAGI? 14 nippi, mis on eriti kasulikud neile, kes on üle neljakümne