Meeled

TUJU ON KOGU AEG HALB? Need 9 igapäevast tegevust aitavad hästi kergema depressiooni korral (2)

Ohtuleht.ee, 8. november 2019, 05:00
Lemmikloom on kindel tujutõstja. Foto: Vida Press
Kui tunned, et meeleolu ei ole, tavapäraselt rõõmu valmistanud asjad ei paku enam pinget, tuju on pidevalt sant ja energiat ei jagu, võid olla sattunud depressiooni küüsi.

Depressioon on tõsine haigus, millest ilma abi otsimata reeglina välja ei tule. Siiski on mõned nipid ise enda aitamiseks. Kui need ei tööta, mine arsti juurde.

Töö

Kui tunned, et oled õnnetu, kuid töö viib mõtted eemale, siis lihtsalt tee rohkem tööd.

Ole aktiivne

Igasugune tegevus viib mõtted kurbuselt eemale ning annab hea tunde kordasaadetust.

Foto: Pixabay

Seks

 Mõnus ja õnnestunud seks tõstab alati tuju ning muudab elu ilusamaks.

Toitumine

 Väldi rämpstoitu ning liigset suhkrut, eelista täisteraleiba ja -helbeid, puu- ja köögivilju, tailiha, väherasvaseid piimatooteid ja kala. Depressiooni leevendavat aminohapet trüptofaani leidub kalkunis, kanas, kalas, hernestes, pähklites ja maapähklivõis, võimaluse korral söö neid toite süsivesikurikaste kartulite, pasta või riisiga. Piira kohvi ja alkoholi joomist.

Foto: Pixabay

Treening

 Sportimine vähendab vaimset pinget ning juhib ajju rohkem hapnikurikast verd. Kolm pooletunnist sörki nädalas on kerge depressiooni vastu sama tõhus kui psühhoteraapia. Sobib ka käimine või ujumine, peaasi, et see sulle meeldiks.

Foto: Pixabay

Aroomiteraapia

 Muskaatsalvei essents tõstab tuju, pühib minema väsimuse ja annab hea une. Tilguta 2–3 tilka õli kausitäie aurava vee sekka ning hinga sisse.

Foto: Pixabay

Lõdvestus

Massaaž, jooga ning mediteerimine aitavad vähendada depressiooniga kaasnevat ärevustunnet.

Foto: Pixabay

 Lemmikloomad

Looma rõõm peremeest nähes laseb end vajalikuna tunda.

 Kaaslaste abi

 Ära katsu masendusest tingimata üksinda üle saada. Püüa veeta aega meeldivate inimeste seltsis või aruta oma tundeid teiste sama probleemiga  inimestega.