Meeled

TUJU ON KOGU AEG SANT? 9 igapäevast tegevust, mis aitavad kergema depressiooni vastu 

Ohtuleht.ee, 11. aprill 2019, 06:00
Lemmikloom on kindel tujutõstja. Foto: Vida Press
Kui tunned, et meeleolu ei ole, tavapäraselt rõõmu valmistanud asjad ei paku enam pinget, tuju on pidevalt sant ja energiat ei jagu, võid olla sattunud depressiooni küüsi.

Depressioon on tõsine haigus, millest ilma abi otsimata reeglina välja ei tule. Siiski on mõned nipid ise enda aitamiseks. Kui need ei tööta, mine arsti juurde.

• Töö

Kui tunned, et oled õnnetu, kuid töö viib mõtted eemale, siis lihtsalt tee rohkem tööd.

• Ole aktiivne

Igasugune tegevus viib mõtted kurbuselt eemale ning annab hea tunde kordasaadetust.

• Seks

 Mõnus ja õnnestunud seks tõstab alati tuju ning muudab elu ilusamaks.

• Toitumine

 Väldi rämpstoitu ning liigset suhkrut, eelista täisteraleiba ja -helbeid, puu- ja köögivilju, tailiha, väherasvaseid piimatooteid ja kala. Depressiooni leevendavat aminohapet trüptofaani leidub kalkunis, kanas, kalas, hernestes, pähklites ja maapähklivõis, võimaluse korral söö neid toite süsivesikurikaste kartulite, pasta või riisiga. Piira kohvi ja alkoholi joomist.

• Treening

• Aroomiteraapia

 Muskaatsalvei essents tõstab tuju, pühib minema väsimuse ja annab hea une. Tilguta 2–3 tilka õli kausitäie aurava vee sekka ning hinga sisse.

• Lõdvestus

Massaaž, jooga ning mediteerimine aitavad vähendada depressiooniga kaasnevat ärevustunnet.

• Lemmikloomad