Hea nõu

PÄÄSTA END OHTLIKUST KÕHUPEKIST! 11 soovitust, mis viivad kindla tulemuseni 

Ohtuleht.ee, 15. aprill 2019, 14:11
Söö toitusid, kus on n-ö häid rasvu, näiteks lõhe, tuunikala ja makrelli, kus on rohkelt oomega-3 rasvhappeid. Vida Press
Kõhupekk pole vaid iluviga! Kõhuõõnesisene rasv ehk vistseraalrasv on  palju ohtlikum kui see, mis on kogunenud naha alla, sest mõjutab kogu keha tööd. 

Kui inimene on ülekaaluline, on tõenäoliselt kogunenud rasva ka maksa, soolte ja  pankrease umber. Kuid isegi neil, kes on pealtnäha normaalses kaalus, võib siseorganite ümber olla liigset rasva. Siin on mõned näpunäited, kuidas kõhupekiga paremini võidelda. 

Kiudained

Söö rohkem kiudaineid – rohelisi salateid, täisteratooteid, pähkleid ja ubasid, mis on väga kasulikud, et kõhupekki ei koguneks. 

 Pexels

Unusta need kaks asja

Ei ole olemas mingit üht imetoitu, mis põletaks kõhupeki ära. Ja pole ka üht imelist harjutust, mis aitaks sellest lahti saada. Tulemuse saavutad, kui muudad oma toitumisharjumusi ja liigud iga päev. Mõtle oma tavalise nädala üle. Vaata, kus saaksid muudatusi teha.

 Pexels

Võta alla

Kui sul on kogunenud kõhupekki, siis on üsna tõenäoline, et oled ka ülekaaluline. Kui alustad kaalulangetust, mõjub see kogu kehale ning väheneb ka kõhupekk, mida sa silmaga ei näe.

 Pexels

Vali, mis rasvu sööd

Loomulikult pead sööma ka rasvu, aga vaata, mida suhu paned! Eelista väherasvast liha, näiteks nahata kanaliha. Söö väiksemaid portsjoneid. Kui ostad toitu, siis uuri etiketilt ka nende rasvasisaldust. Söö toitusid, kus on n-ö häid rasvu, näiteks lõhe, tuunikala ja  makrelli, kus on rohkelt oomega-3 rasvhappeid.

 Pexels

Tee intervalltreeninguid

Kas üritad kõhupekist lahti saada, tehes tunde ja tunde kõva trenni? Viimase aja uuringud on leidnud, et palju efektiivsemad võivad olla intervalltreeningud, kus tõstad lühiajaliselt koormust ja teed siis jälle mõõdukas tempos. 

  Pexels

Maga hästi!

Uni on väga oluline. Liiga vähe ööund, näiteks alla viie tunni võib soodustada kõhupeki kogunemist.  Aga ka liigne põõnutamine ehk üle kaheksa tunni magamine võib seda soodustada. Õige näib olevat 6–9 tunni vahel. Kui sul jääb uneaega napiks, ürita varem magama minna, lõõgastu enne voodisseminekut, tee magamistuba jahedaks ja ära näpi nutiseadet vahetult enne magamaminekut.

 Pexels

Unusta kiired lahendused

Kahjuks pole rasvaimu kõige parem lahendus kõhupekist jagusaamiseks, sest liposuktsiooniga ei kaota sa pekki, mis on kogunenud siseorganite ümber.  Ka kiirdieedid pole pääsetee. Kõige tõhusamad on ikka aeglased, aga püsivad muutused elustiilis.

Ole rahulik

Kas su elus on palju stressi? Siis on üsna tõenäoline, et sööd rohkem rasvast ja magusat. Stressiga vabaneb rohkem ka nn stresishormooni kortisooli, mis soodustab kõhupeki kogunemist. Stressi tõttu võid ka vähem magada, trennis käia ja juua rohkem alkoholi – kõik see lisab kõhupekki.

Ürita hoida end rahulikuna: mediteeri, tee trenni, kuula muusikat või leia teisi tervislikke viise rahuneda.

 Pexels

Vaata, mida jood

Olgu see piimakohv, limonaad, kann õlut või klaas veini – need sisaldavad üsna palju kaloreid. Parim jook on vesi. Võid juua ka väikse klaasi oma lemmikjooki. Pea meeles, et alkoholi joomine kergitab ka söögiisu.

 Pexels

Ära suitseta

Ka suitsetamine on üks põhjusi, miks pekk kipub kogunema pigem kõhule, mitte reitele või puusadele. Muidugi tõstab suitsetamine ka diabeedi-, vähi-, südame- ja kopsuhaiguste riski. Oled juba proovinud suitsetamist maha jätta? Proovi uuesti ja otsi abi.

Ära usalda rõivanumbreid

Ära usalda oma kõhu ja kaalu hindamisel rõivanumbreid, sest ühe firma number 40 võib olla teise firma 44. Kõige parem võimalus on mõõta keskkohta. 

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee