Keha

APTEEKER SOOVITAB: nende vahendite abil on lihtsam kaalust alla võtta (3)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 26. aprill 2019, 07:00
Et saada rannavormi, peaks alustama juba nüüd oma menüüd jälgima ja rohkem liikuma. Foto: Vida Press
Kui soovid juunikuuks olla rannavormis, on praegu paras aeg hakata oma menüüd jälgima ja aktiivsemalt liigutama. Abiks võid võtta vahendid, millega on lihtsam alla võtta. 

 Apotheka farmatseut Kerli Valge soovitab enne kehakaalu langetama asumist mõelda, kas soovid tõesti alla võtta  või pigem saada paremasse füüsilisse vormi.

Tervisliku kaalu hindamiseks kasutatakse kehamassiindeksit (KMI), mida arvutatakse järgneva valemi abil: kehakaal (kilogrammides) jagatud pikkuse ruuduga (meetrites). Kui saadud tulemus jääb vahemikku 19–24,9, on tegemist normaalse kehakaaluga, KMI 25–30 näitab ülekaalu ning üle 30 jääv KMI juba rasvumist, millega kaasnevad tõsisemad terviseriskid. Noorte seas tuleb ette dieetide pidamist sotsiaalsest survest ning selle osas peab lapsevanem eriti tähelepanelik olema, et mitte kahjustada veel kasvavat organismi.

Foto: Pexels

Saleduspreparaatide valik on apteegis väga lai. Leidub erineva koostise ja toimeainega tooteid, millel igaühel omad eesmärgid: magusaisu vähendamine, seedimise kiirendamine, täiskõhutunde tekitamine, rasvapõletus, toitainete imendumise vähendamine toidust, organismi puhastamine jääkainetest.

Püstita realistlikud eesmärgid!

Apteekides on suur valik kaalu alandamiseks mõeldud tooteid, kuid suur valik ei tähenda seda, et tarvitad ühte toodet, siis teist ja muud ei peagi tegema. Alati on vaja teha korrektuuri elustiilis – muuta toitumisharjumusi, tegeleda aktiivsemalt sportimisega või mõlemat korraga. Ainult tabletist ei piisa, et saada suveks saledaks.

Apteegist on võimalik saada n-ö lisatuge oma kaalulangetamisele, näiteks suuremates Apotheka apteekides on võimalik lasta määrata oma kehakoostist. Kui oled saanud teada oma hetkeolukorra, tasub koos apteekriga läbi mõelda, mida peaks tegema, et eesmärgid saavutada. 

Foto: Pexels

Täiskõhutunne kiudainetest
Kiudained soodustavad soolte tööd, väljutavad ainevahetusejääke, alandavad vere kolesterooli- ja suhkrutaset. Kiudained soodustavad paisumise teel ka täiskõhutunde teket, kuid ei anna kaloreid.

Ainevahetust kiirendavad preparaadid

Tšilliipipar, rohelise tee-, kohvioa-, merevetika-, artišoki- ja õunaäädikaekstrakt ja mitmed teised koostisained aitavad kiirendada ainevahetust. Tšillipipra ekstrakt soodustab kehasse ladestunud rasvade põletamist, seda leiab näiteks Chili Burn preparaadist. Tšillipipar ja rohelise tee ekstraktist saadud epigallokatehhiin-galaat aitavad kiirendada ainevahetust ning kogunenud rasvade põletamist. Chili Burni toime põhimõte on väga lihtne – vürtsikad maitseained sunnivad ainevahetust töötama suurema kiirusega, mistõttu organism põletab kaloreid rohkem kui tavaliselt.

Foto: Pexels

Ainevahetust kiirendavalt mõjuvad ka rohelise kohvioa ekstrakti sisaldavad preparaadid, näiteks Silvaslim Green Coffe Forte kapslid või Coffee Diet tabletid, mis aktiviseerivad ainevahetust, soodustavad ladestunud rasvade põletamist ja aitavad ennetada rasvade ladestumist kehas.

Ainevahetust kiirendab ka näiteks õunaäädikaekstrakt – näiteks Apple Cider – mis soodustab ka jääkainete väljutamist. Kusjuures seda toodet on olemas nii tablettide kui kummikommidena. Tundliku maoga kaalulangetajad võiksid õunaäädikat sisaldavatesse toodetesse suhtuda ettevaatusega.

Foto: Pexels

Vähenda magusaisu!

Kroom stimuleerib rasvhapete sünteesi, mõjutab rasvade ja valkude ainevahetust ning suurendab insuliini toimet keharakkudele. Seeläbi paraneb glükoosi omastamine kudede poolt ning stabiliseerub veresuhkru tase. Tavaliselt tekib suur magusaisu just siis, kui organismis veresuhkru tase langeb.

Foto: Pexels

Seitse tundi ööund

Kaalutõusu põhjuseid võib olla veelgi ja väga erinevaid. Selles osas on kindlasti vajalik pidada nõu arsti või apteekriga, kes oskab jagada soovitusi elustiili muutmiseks ning vajadusel soovitada ka sobiva toetava preparaadi. Toidulisandite võtmisel tuleb kindlasti arvesse võtta nii inimese elustiili, toitumist, haigusi kui ka tarvitatavaid ravimeid. Kindlasti ei tohiks ületada päevaks ette nähtud annuseid.

Samal teemal

9. detsember 2019, 05:00
NII PÜSIB MAKS TERVE! Siin on 14 head (ja hävitavat) toitu maksale
4. detsember 2019, 08:00
VABANE PIINAVAST SÕLTUVUSEST! 5 nippi, kuidas võidelda magusahimu ja muude ahvatlustega
1. detsember 2019, 11:00
VEEL HULLEM KUI SUITSETAMINE: paljude vähkide põhjus on pigem ülekaal
28. november 2019, 06:00
UNUSTA RANGE DIEET! Alla võtta aitavad hoopis need 18 igapäevast harjumust!