Hea nõu

MISSUGUNE DIEET ON KÕIGE TÕHUSAM? Teadlased teavad vastust! (1)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 20. mai 2019, 11:28
Dieedipidamise asemel on mõttekas teha püsivalt tervislikke toiduvalikuid. Foto: Vida Press
Üldlevinud juhisena võiks kaalu alandamiseks süüa oma päevasest vajadusest 500–600 kilokalorit vähem. Kuid missugune dieet on parim?

Uuringud ei ole näidanud olulist vahet, missugust dieeti kasutavad inimesed eesmärgi saavutamiseks, räägib ERRi teadusportaalis Novaator Tallinna Ülikooli teadlane Sirje Vaask.

Näiteks on olemas madala süsivesiku- ja kõrge rasvasisaldusega dieedid, madala süsivesiku- ja kõrge valgusisaldusega dieedid, madala rasvasisaldusega dieedid, näljapäevadega dieedid, Vahemeremaade dieedid, suhkruvabad dieedid, kaalujälgijate programmid, glükeemilise indeksi ja koormuse dieedid jne.

Mitmed neist on aga väga sarnased üldistele tasakaalustatud toitumise soovitustele, kinnitab Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituudi õppejuht Sirje Vaask .

Selle asemel, et rakendada dieeti, soovitavad teadlased keskenduda toitainelisele kvaliteedile ja teha püsivalt tervislikke toiduvalikuid.

Foto: Pexels

Refereeritud artikli täistekst ERRi teadusportaalis Novaator

Samal teemal

20. oktoober 2020, 06:00
KAAL EI LANGE KOHE KUIDAGI? 14 nippi, mis on eriti kasulikud neile, kes on üle neljakümne
18. september 2020, 07:00
PINGUTAD HIRMSASTI, AGA KAAL EI LANGE? Geenid ja veel 9 põhjust, miks just sinul on nii raske
20. august 2020, 12:00
SÖÖ SÜÜMEPIINADETA! Need 5 väga levinud müüti tervislikust toitumisest ei pea paika!
19. august 2020, 07:00
SÖÖD VÄHEM, AGA KAAL EI LANGE IKKA? Need on 8 kõige sagedasemat süüdlast!