Hea nõu

MISSUGUNE DIEET ON KÕIGE TÕHUSAM? Teadlased teavad vastust! (1)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 20. mai 2019 11:28
Dieedipidamise asemel on mõttekas teha püsivalt tervislikke toiduvalikuid. Foto: Vida Press
Üldlevinud juhisena võiks kaalu alandamiseks süüa oma päevasest vajadusest 500–600 kilokalorit vähem. Kuid missugune dieet on parim?

Uuringud ei ole näidanud olulist vahet, missugust dieeti kasutavad inimesed eesmärgi saavutamiseks, räägib ERRi teadusportaalis Novaator Tallinna Ülikooli teadlane Sirje Vaask.

Näiteks on olemas madala süsivesiku- ja kõrge rasvasisaldusega dieedid, madala süsivesiku- ja kõrge valgusisaldusega dieedid, madala rasvasisaldusega dieedid, näljapäevadega dieedid, Vahemeremaade dieedid, suhkruvabad dieedid, kaalujälgijate programmid, glükeemilise indeksi ja koormuse dieedid jne.

Mitmed neist on aga väga sarnased üldistele tasakaalustatud toitumise soovitustele, kinnitab Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituudi õppejuht Sirje Vaask .

Selle asemel, et rakendada dieeti, soovitavad teadlased keskenduda toitainelisele kvaliteedile ja teha püsivalt tervislikke toiduvalikuid.

Foto: Pexels

Refereeritud artikli täistekst ERRi teadusportaalis Novaator

Samal teemal

täna
NII HAKKAB KAAL LANGEMA! 9 tarka otsust, mis panevad kalorid kiiremini põlema
14.09.2021
KOGU AEG TAHAKS SÜÜA! 11 tavalisemat põhjust, miks oled pidevalt näljane
03.08.2021
SÖÖD VÄHEM, AGA KAAL EI LANGE IKKA? Need on 8 kõige sagedasemat süüdlast!
12.07.2021
HOIA SUVEL ÕIGET RÜTMI! Kaalulangetamiseks pead sööma just nii!