Dieedipidamise asemel on mõttekas teha püsivalt tervislikke toiduvalikuid. Foto: Vida Press
Toimetas Sirje Maasikamäe 20. mai 2019 11:28
Üldlevinud juhisena võiks kaalu alandamiseks süüa oma päevasest vajadusest 500–600 kilokalorit vähem. Kuid missugune dieet on parim?

Uuringud ei ole näidanud olulist vahet, missugust dieeti kasutavad inimesed eesmärgi saavutamiseks, räägib ERRi teadusportaalis Novaator Tallinna Ülikooli teadlane Sirje Vaask.

Näiteks on olemas madala süsivesiku- ja kõrge rasvasisaldusega dieedid, madala süsivesiku- ja kõrge valgusisaldusega dieedid, madala rasvasisaldusega dieedid, näljapäevadega dieedid, Vahemeremaade dieedid, suhkruvabad dieedid, kaalujälgijate programmid, glükeemilise indeksi ja koormuse dieedid jne.

Mitmed neist on aga väga sarnased üldistele tasakaalustatud toitumise soovitustele, kinnitab Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituudi õppejuht Sirje Vaask .

Selle asemel, et rakendada dieeti, soovitavad teadlased keskenduda toitainelisele kvaliteedile ja teha püsivalt tervislikke toiduvalikuid.

Foto: Pexels

Refereeritud artikli täistekst ERRi teadusportaalis Novaator