Keha

SEE ON KAALULANGETAMISE VÕTMEKÜSIMUS: 9 tarka otsust, mis panevad kalorid kiiremini põlema 

Ohtuleht.ee, 3. juuni 2019, 11:39
Lihaste treenimine aitab kiirendada kaloripõletust. Foto: Vida Press
Ainevahetuse kiirus on kaalulangetamise võtmeküsimus. On seiku, mida me ei saa muuta: mõni inimene on saanud kiirema ainevahetuse päranduseks ja enamiku ainevahetus aeglustub pärast 40. eluaastat. Geene ja vanust me muuta ei saa, kuid siin on mõned nipid, mida saame ise teha, et kaloreid kiiremini põletada.

Treeni lihaseid

Sinu keha põletab kogu aeg kaloreid, isegi kui sa ei tee midagi. Aga lihaselisemad inimesed põletavad rohkem kaloreid.

Foto: Pexels

Tee aeroobset trenni

Aeroobne trenn hoiab ainevahetuse kiiremana veel tunde pärast trenni.

Foto: Pexels

Joo vett

Keha vajab vett, et põletada kaloreid. Isegi kui sul on mõõdukas veepuudus, aeglustub kalorite põletamine. Joo enne iga söögikorda või vahepala klaas vett või muud suhkruta jooki. Söö vahepaladeks puu- ja juurvilju, mis sisaldavad palju vett.

Foto: Pexels

Söö targalt

Kui sööd tihedamini, aitab see kaalu langetada. Kui sööd harva ja korraga palju, siis ainevahetus aeglustub. Kui sööd üle 3–4 tunni ja väiksemaid portse, põletad päeva jooksul rohkem kaloreid.

Foto: Pexels

Söö vürtse

Vürtsikad toidud sisaldavad aineid, mis kiirendavad ainevahetust. Lisa toitudele näiteks tšillit.

Foto: Pexels

Söö valgurikkaid toite

Keha põletab palju rohkem kaloreid, kui sööd valgurikast toitu. Head valguallikad on näiteks kalkuniliha, kanaliha, tofu, pähklid, oad, munad ja rasvavaesed piimatooted.

Foto: Pexels

Joo kohvi

Kui oled kohvisõber, siis oskad kindlasti hinnata energiasüsti kohvitassist. Mõõdukas kohvijoomine kiirendab ainevahetust. Kohv vähendab väsimust ja tõstab isegi vastupidavust treeningutel.

Foto: Pexels

Joo rohelist teed

Roheline tee sisaldab katehhiine, mis hoiavad ainevahetuse kiiremana veel tunde pärast joomist.

Foto: Pexels

Väldi kiirdieete

Väldi radikaalseid dieete, mis lubavad süüa vähe kaloreid päevas – alla 1200 kalori naistel ja alla 1800 meestel. Võib-olla algul kaotad kilosid, kuid selliste dieetidega ei saa keha piisavalt vajalikke toitaineid. Kui kaotad ka lihaseid, aeglustub ainevahetus. Lõppkokkuvõttes põletab su keha vähem kaloreid ja võtad kaalus kergemini juurde kui enne kiirdieeti.

Foto: Pexels

Allikas: WebMD

Samal teemal

20. oktoober 2019, 13:00
KAAL EI LANGE KOHE KUIDAGI? 14 nippi, mis on eriti kasulikud neile, kes on üle neljakümne
17. september 2019, 07:00
PINGUTAD HIRMSASTI, AGA KAAL EI LANGE? Geenid ja veel 9 põhjust, miks just sinul on nii raske
19. august 2019, 07:00
EI SUUDA KOHVITA ELADA? Need 6 märki viitavad, et oled sellega liilale läinud
15. august 2019, 12:53
Üle 20 kilo alla võtnud naised räägivad: 10 olulist asja, mida peaksid teadma