Keha

Kas sööd märkamatult sadu liigseid kaloreid? Kaal hakkab langema, kui teed korda need 6 asja 

Ohtuleht.ee, 4. juuni 2019, 13:21
Sageli on kurja juur vahepalad, mida süüakse põhisöögikordade vahel.  Vida Press
Kui imestad, kust need kilod küll tulevad, siis soovitavad toitumisnõustajad vaadata üle, mida sa sööd vahepaladeks ja mida näksid.

Kui sa ei jälgi hoolikalt, mida sööd vahepaladeks, võib kaal salakavalalt kerkida isegi siis, kui sööd muidu tervislikult. Sageli on inimesel põhisöögikorrad kenasti kontrolli all, aga ta ei pane tähelegi, kui palju liigset energiat ta saab vahepaladest. Palju energiat annavad näiteks müslibatoonid, šokolaad, jogurtijoogid, rääkimata saiakestest ja muudest valgest jahust toodetest.

Kui nälg näpistab, siis on hea vahepala näiteks pähklid, mis sisaldavad palju kiudaineid, aga ka valku ja rasva.

 Pexels

1. Ole teadlik, kui palju sa päeva jooksul sööd

Kalorirohkete vahepalade söömine ja märkamatu näksimine kogu päeva jooksul võivad hakata kaalu kergitama või ei lase sellel langeda.

2. Pea söögikordade vahel pause

Suu ei pea kogu aeg käima! Söögikordade vaheL võiks olla 3–4 tundi. Sel ajal seeditakse söödud toitu ja energiat võetakse ka keha rasvavarudest.

3. Vali tervisklik vahepala

Väldi rasvaseid või süsivesikuterohkeid vahepalasid.

 Pexels

4. Lõpeta näksimine

Ole valvas, et sa ei näksiks justkui möödaminnes kohvilauas ega käiks kogu aeg külmkapi vahet. Näiteks paljud söövad automaatselt, kui jõuavad koju – sõltumata sellest, kas kõht on tühi või mitte.

 Pexels

5. Söö maitsvaid vahepalasid

Söö vahepalaks toitusid, mis sulle tõesti meeldivad. Kui üritad olla kogu aeg väga tervislik ja sööd asju, mis sulle tegelikult ei maitse, võib sul jääda ikka tunne, nagu sa poleks midagi söönud. See ei tähenda muidugi piiritut maiustamist!

 Pexels

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee