Hea nõu

KUUMUS OHUSTAB SÜDANT: 7 elutähtsat näpunäidet, et palavus ei teeks liiga 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 6. juuni 2019, 11:40
Kuumad suvepäevad võivad olla südamehaigetele rasked taluda.  Vida Press
Suur kuumus võib teha tervisele halba teha ja olla eriti ohtlik südamehaigetele. Kuidas hoida ennast palaval ajal, selgitab Südameapteegi proviisor Mariana Džaniašvili.

Kuumad suvepäevad võivad olla südamehaigetele rasked taluda. Palavus võib põhjustada mitmeid tervisehädasid, näiteks stenokardiahaigetel võivad muutuda valud rinnus sagedasemaks, rütmihäiretega haigetel võib tekkida südames hulgaliselt vahelööke ning kõrge vererõhuga inimestel võib vererõhunäit tõusta veelgi kõrgemale, põhjustades iiveldust, oksendamist või suisa minestamist.

1. Püsi varjus

Palavatel päevadel püüa püsida varjus ja teha oma toimetused hommiku- või õhtupoole. Väldi kindlasti kuuma keskpäevast päikest.

 Pexels

2. Joo tavapärasest enam vett

Kuuma ilmaga on higistamine ja vedelikukadu tavalisest suurem. Ära oota, kuni tekib janu, vaid joo regulaarselt, nii et kogu aeg oleks hea olla. Suvel on mõistlik juua sagedamini ja väikeste kogustena ning eelistama peaks kindlasti vähemalt kehasooja või veelgi soojemat vedelikku. Vedelikku saab ka puu- ja köögiviljadest. Hea niisutava ja jahutava toimega on näiteks arbuus, melon, tomat, kurk, pirn ja õun.

 Pexels

3. Ära unusta tervislikult süüa

Tervislik toitumine kahandab südame-veresoonkonna haiguste, infarkti ja insuldi ohtu. Suvisel grillimisel eelista juurvilju, kala, nahata kanaliha ja loomaliha. Oluline on süüa palju puu- ja juurvilju ning vähendada oluliselt soola ja suhkru tarbimist.

Hoiduda tuleks liigsöömisest, sest see aitab kaasa kuumarabanduse tekkele ja on koormav kogu organismile. Südant tugevdavad vaarikad, maasikad ja mustikad.

 Pexels

Mõõdukas liikumine ja tegutsemine teevad südamele ainult head. Vastupidavustreening ja igapäevased harjutused alandavad vererõhku. Liikumine parandab veresooneseina funktsiooni, vereringet ja hingamise regulatsiooni. Nii jaksab süda rohkem ja efektiivsemalt töötada ning väheneb ka „liighingamine“ südamepuudulikkuse korral.

Väga hea on teha joogat, võimelda ja jalutada ehk teha midagi sellist, mis ei paneks higistama. On oluline, et südamehaiged teeksid töid mõõdukalt. Pulsisageduse  ja vererõhu tõus, südame puperdamine ja kiired löögid võivad olla ohu märgid. Pole mõtet ennast kuumas kasvuhoones tomatitaimi kastes või muru niites ohtu seada.

 Pexels

5. Hoia jalgadel silm peal

Jalgade tursumine näitab, et südametöö pole piisav. Kui jalad on tursunud, heida pikali, jalad ülespoole, sest nii vererõhk langeb ja südametegevus kiireneb. Abi on ka määretest, mis parandavad vereringet ja soodustavad veresooneseina tugevnemist. Oluline on nahka korralik hooldada ja kasutada niisutavaid kreeme, sest turses nahka võib kergesti vigastada.

 Pexels

6. Alkoholiga tuleb piiri pidada

Pikaajaline alkoholiga  liialdamine on südamehaigele kahjulik. Niisamuti tasub olla ettevaatlik südameravimite ja alkoholi koostoime suhtes.

 Pexels

7. Ära unusta rohtusid

Südamehaige peab reisideks valmistuma hoolikalt. Reisile, suvekodusse või külla minnes ei tohi maha unustada igapäevaseid ravimeid. Südamehaiguste ja kõrgvererõhuga inimene peab võtma vajalikke ravimeid iga päev.

 Pexels

Samal teemal

5. juuni 2019, 12:58
TUNNE ÄRA KUUMARABANDUS: palavus kurnab eriti lapsi ja kroonilisi haigeid
5. juuni 2019, 07:00
PÄIKESEKIIRGUS ON SALAKAVAL: nii leiad parima kaitsekreemi just sinu nahatüübile
4. juuni 2019, 10:47
OLE KUUMALAINEKS VALMIS! Nii väldid enda ja lähedaste raskeid terviserikkeid
24. mai 2019, 13:16
ENESETUNNE ON NIIGI HEA? Südamearst rõhutab: kui arst on määranud ravi, tuleb seda järgida!

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee