Keha

SÖÖD VÄHEM, AGA KAAL EI LANGE IKKA? Need on 8 kõige sagedasemat süüdlast (1)

Ohtuleht.ee, 12. august 2019, 12:54
Kõik ei juhtu kohe. Kaalulangetusele tuleb anda aega ja pole vaja keskenduda ainult sellele. Foto: Vida Press
„Söö vähem!“ soovitatakse inimesele, kes on otsustanud alla võtta. „Ma ju söön vähem,“ kinnitab kaalulangetaja, aga ometi püsib kaalunäit kangekaelselt sama koha peal.  Sellele peab olema mingi seletus! Võib-olla leiad siit süüdlase.

1. Pead dieeti

Ketogeenne dieet, veregrupidieet, Israeli armee dieet, Atkinsi dieet… Dieete juba jagub! Nende viga on aga seik, et need ei tee saledaks. Rangete dieetide õnnestumisprotsent on väike ja kilod tulevad kergesti tagasi.

Aitavad püsivad muudatused elustiilis. Kusjuures juurdevõtmine ähvardab sageli normaalkaalulisi, kes kardavad paksuks minna ja üritavad seda dieetidega ennetada.

Foto: Pexels

2. Sa ei söö piisavalt

Ülekaalulised ei söö sageli korralikult ja piisavalt. Kaal hakkab siis langema, kui inimene hakkab korrapäraselt sööma. Päevas peaks sööma 3-5 korda ja söögikordade vahe peaks olema 3-4 tundi. Nälgida ei tohi!

Hommikul ja lõunaajal tuleb süüa korralik valgurikas eine, et kõht püsiks täis ja õhtu ei lõpeks söömasööstuga, sest nälg on väljakannatamatu.

Foto: Pexels

3. Saad üllatavalt palju energiat

Mõni kaalulungetaja  üllatub, kui palju ta saab tegelikult kaloreid, kui ta hakkab pidama toidupäevikut. Päevikupidamine on kasulik mitmel moel, see aitab ka eelarvet kontrolli all hoida ja on vaimsele tervisele kasulik.

Foto: Pexels

Ükskõik mida sa oled ise otsustanud - sinu ajudel võib olla teine arvamus. Arvatakse, et ajud määravad 5-7 kilo kõikumisega, missuguses kaalus peaksid olema. Kui kaal hakkab liiga palju langema, annavad ajud organismile sõnumi, et teda ähvardab nälg.

Kui ainevahetus läheb üle n-ö näljarežiimile, saab keha hakkama normaalsest väiksema energiaga, mis tähendab, et kaal ei lange. Säästurežiimile minekut väldid kõige kindlamini nii, et sa ei pea karmi väga vähekalorilist dieeti. Kui oled juba alustanud, on aeg astuda samm tagasi ja see lõpetada.

5. Võtsid liiga suure eesmärgi

Pole vaja hammustada liiga suurt tükki  ja teha elus korraga liiga suuri muutusi ning võtta liiga suur eesmärk. Väiksed muutused, mida teed sammhaaval, toimivad paremini.

6. Jood valesid jooke

Sageli on inimene omaks võtnud tervisliku söömise põhitõed, kuid rikub jookidega kogu asja. Vein, karastusjoogid ja kakao on üllatavalt kalorirohked!  Mõnel inimesel hakkab kaal langema ainuüksi sellest, kui suvi lõpeb ja tipsutamine saab otsa.

Foto: Pexels

7. Stress, unepuudus ja haigused

Kaalulangetamist segavad ka unepuudus ja stress – need on tuttavad paljudele. Kaalust allavõtmist mõjutavad ka näiteks polütsüstilised munasarjad ja kilpnäärme alatalitlus, mida tuleb ette üsna paljudel naistel. Tasub arstiga nõu pidada, kui kahtlustad, et sinu ülekaalu taga võib olla terviseprobleeme.

8. Oled liiga kärsitu

Kõik ei juhtu kohe. Kaalulangetusele tuleb anda aega ja pole vaja keskenduda ainult sellele. Samuti pole hea end kogu aeg kaaluda - see muudab kaalulangetuse kergesti projektipõhiseks tegevuseks, selle asemele et teha püsivad muutused elustiilis. 

Foto: Pexels